Historic Jizera - krásná příroda, krásné počasí
Před rokem přišel bývalý soutěžák Jan Hudský s nápadem uspořádat veteránskou soutěž Historic Jizera po stopách Rallye Jizera, která se jezdila v okolí Železného brodu v osmdesátých letech. Premiéra, byť jí zúčastnilo jen 18 posádek, se vydařilo a letos se jich přihlásilo šedmatřicet.
Nakonec se na trať dlouhou 450 kilometrů vydalo třicet posádek s vozy Škoda, Porsche, MG, Audi, Mini Cooper, Triumpf Spitfire, Lancia Beta, Trabant, Citroën DS 21, Saab 900, Mercedes Benz 123. Nejstarším bylo MG…s nímž nejel nikdo jiný než Miroslav Krejsa, zatímco se Škodou Popular jeho dcera Markéta. S druhým Popularem se vydal na trať ing.Josef Nalezenec.
Soutěž pravidelnosti byla rozdělena do tří etap. Páteční odpolední, která byla se 190 kilometry také nejdelší vedla k Vysokému nad Jizerou, stejně jako kratší noční. V sobotu dopoledne se posádky vydaly nejdříve kolem Kozákova, odpoledne se projely Českým rájem kolem Hrubé skály a Trosek. Velká číst kilometrů kopírovala tratě rychlostních zkoušek Rallye Bohemia nebo Rallye Jizera, ale to si pamatoval jen málokdo. Právě jedinečná krajina kolem Železného Brodu dělá jízdu pravidelnost dvoj násob zajímavou a atraktivní.
Do každé etapy byla vložena jedna nebo dvě zkoušky stálosti výkony (celkem 110 km), v nichž musí posádky zajet v prvním i druhém průjezdu stejný čas. Jinak dostávají trestné body, při rozdílu 0,1 s jeden trestný bod. Tyto zkoušky vyžadují přesnost od spolujezdců a dobrou orientaci v itineráři. Stejně jako při zimní Historic Kokořínsko si vedli nejlépe Libor Břížďala se Zdeňkem Řehákem s Mercedesem Benz 123. A vzhledem k tomu, že při Historic Ještěd obsadili třetí příčku, tak získali i krásný skleněný pohár za celkové prvenství v Poháru pravidelnosti. Druzí skončili Jiří a Krystýna Bistiakovi s pěknou Škodou 100 a patří jim také celková stříbrná příčka v poháru. Na třetí příčce dorazili do cíle manželé Jiří a Renata Vítkovi s Porsche 924.
Soutěže pravidelnosti, jako je Historic Jizera jsou velice populární například v Německu, kde startuje také i přes sto posádek. Temní pořadatelé mají ale mnohem lepší možnosti měření času ve zvláštních zkouškách, kdy si mohou na jednom úseku rozestavit třeba i deset fotobuněk.
První Pohár spolehlivosti ukázala, že i tento typ jízd pravidelnosti má u nás své příznivce a jen si přejme,aby další posádky v příštím roce ještě přibývaly.
J.Lasík, 20.9.2011
Soutěž pravidelnosti byla rozdělena do tří etap. Páteční odpolední, která byla se 190 kilometry také nejdelší vedla k Vysokému nad Jizerou, stejně jako kratší noční. V sobotu dopoledne se posádky vydaly nejdříve kolem Kozákova, odpoledne se projely Českým rájem kolem Hrubé skály a Trosek. Velká číst kilometrů kopírovala tratě rychlostních zkoušek Rallye Bohemia nebo Rallye Jizera, ale to si pamatoval jen málokdo. Právě jedinečná krajina kolem Železného Brodu dělá jízdu pravidelnost dvoj násob zajímavou a atraktivní.
Do každé etapy byla vložena jedna nebo dvě zkoušky stálosti výkony (celkem 110 km), v nichž musí posádky zajet v prvním i druhém průjezdu stejný čas. Jinak dostávají trestné body, při rozdílu 0,1 s jeden trestný bod. Tyto zkoušky vyžadují přesnost od spolujezdců a dobrou orientaci v itineráři. Stejně jako při zimní Historic Kokořínsko si vedli nejlépe Libor Břížďala se Zdeňkem Řehákem s Mercedesem Benz 123. A vzhledem k tomu, že při Historic Ještěd obsadili třetí příčku, tak získali i krásný skleněný pohár za celkové prvenství v Poháru pravidelnosti. Druzí skončili Jiří a Krystýna Bistiakovi s pěknou Škodou 100 a patří jim také celková stříbrná příčka v poháru. Na třetí příčce dorazili do cíle manželé Jiří a Renata Vítkovi s Porsche 924.
Soutěže pravidelnosti, jako je Historic Jizera jsou velice populární například v Německu, kde startuje také i přes sto posádek. Temní pořadatelé mají ale mnohem lepší možnosti měření času ve zvláštních zkouškách, kdy si mohou na jednom úseku rozestavit třeba i deset fotobuněk.
První Pohár spolehlivosti ukázala, že i tento typ jízd pravidelnosti má u nás své příznivce a jen si přejme,aby další posádky v příštím roce ještě přibývaly.
J.Lasík, 20.9.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout