Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA se účastní soutěže Hamburg-Berlin-Klassik

Při letošním ročníku veteránské soutěže Hamburg-Berlin-Klassik představí ŠKODA hned šest atraktivních zástupců své 119leté historie. Automobilové rarity z Mladé Boleslavi ukazují pestrost historie značky ŠKODA a sahají od automobilového luxusu třicátých let až po závodní vůz ŠKODA 130 RS.

Sedmý ročník veteránské Rally Hamburg-Berlin-Klassik povede 180 účastníků po dobu tří dní (28. až 30. srpna) z hamburského přístavu až do německého hlavního města. Za nejhezčí veteránskou soutěž není akce považována náhodou. V duchu hesla „pospíchej pomalu“ vede 733 kilometrů dlouhá trať hlavně po mimořádně půvabných vedlejších silnicích, jako stvořených pro automobilové legendy. Účastníci letos poprvé také zajedou za německo-polskou hranici do Štětína.

Význam značky ŠKODA v automobilové vyšší třídě ve dvacátých a třicátých letech ukáže na Hamburg-Berlin-Klassik vůz ŠKODA 645 z roku 1931. Více než pět metrů dlouhý automobil byl poprvé představen na autosalonu v Praze v roce 1929 jako další luxusní model ŠKODA. Označení vychází z počtu válců motoru a výkonu v koňských silách. Řadový šestiválec o objemu 2,5 l dává 45 k. Zajímavostí je smíšená konstrukce vozu využívající ocelového šasi a karoserie ze dřeva a ocelových plechů. Těchto vozů bylo vyrobeno pouze 758 kusů, z nichž se dodnes dochovalo asi jen půl tuctu exemplářů.

Mimořádně vzácným exemplářem ze sbírek Škoda Muzea je vůz Škoda Popular Sport Coupé „Malá dohoda“. Přívlastek Malá dohoda odkazuje na specifické využití vozu v roce 1937. Svého času vyhrálo sportovní kupé 2.400 kilometrů dlouhou soutěž, vedoucí Československem, Jugoslávií a Rumunskem, které tehdy tvořily vojensko-politické uskupení, zvané Malá dohoda. Od roku 1968 je tento vůz majetkem muzea v Mladé Boleslavi. Při soutěži Hamburg-Berlin-Klassik se za volant posadí soutěžní legenda John Haugland.
Důležitým reprezentantem poválečné éry automobilky ŠKODA je vůz ŠKODA 1101 Cabrio z roku 1948. Pod kapotou tohoto automobilu, známého pod jménem Tudor, pracuje čtyřválcový motor o objemu 1089 cm³ a výkonu 32 k.

Pozornost diváků vzbudí i pečlivě restaurovaná Škoda 440 Spartak. Po rozsáhlé renovaci nastupuje tento výrazný model na start veteránských soutěží až od letošní sezóny. Spartak pohání motor o výkonu 40 k s objemem 1.089 cm³. Svého času byl Spartak cenově výhodným a moderním lidovým automobilem.

Sportovní reprezentaci značky ŠKODA na soutěži Hamburg-Berlin-Klassik představuje dva rychlé vozy ze 70. let minulého století. Výrazným představitelem 113leté historie značky je model ŠKODA 130 RS. Vůz z roku 1978 bude řídit sedminásobný mistr Německa v automobilových soutěžích Matthias Kahle. Na místo Kahleho spolujezdce se posadí ten, kdo v předem pořádané dražbě nabídne nejvyšší částku. Ve prospěch dobročinné akce ‚Ein Herz für Kinder’ se sešlo zhruba 4.355 euro. Sportovní kupé ŠKODA 110 R z roku 1978 pak zaujme svým jedinečným designem se sportovním nádechem.

Hamburg-Berlin-Klassik startuje ve čtvrtek 28. srpna v hamburské rybí aukční hale. Jedná se o jízdu, v níž se hodnotí pravidelnost a spolehlivost, to znamená, že nejde o dosažení maximální rychlosti. Šest etap dovede účastníky až do německého hlavního města Berlína, kam dojedou 30. srpna. Na start nastoupí celkem 180 vozů. Soutěž je určena pro historicky hodnotné vozy do roku výroby 1994. Pořadatelem veteránské rallye je časopis Auto Bild Klassik.

JL 28.8.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar