1000 mil československých odstartovalo
Něco málo minut po čtvrté hodině odpoledne se dvanáct nejodvážnějších posádek vydalo na trať vzpomínkové jízdy 1000 mil československých, tedy dvakrát z Prahy do Bratislavy a zpátky. Zatímco první část jedou non-stop, druhá je již s noclehem v Bratislavě.
[*8 ]K nim se v pátek ráno přidají další posádky, které pojedou jen poloviční vzdálenost. Klobouk dolů před největšími odvážlivci, kteří v hustém provozu ukrajují kilometry se svými až sedmdesát let starými automobily. Z vozů, které ve čtvrtek odstartovaly je nejstarší Fiat 514 z roku 1930 pana Jana Egidyho, který jen litoval, že jeho věčná společnice Brita musela tentokrát zůstat doma, protože Fiat je pouze dvoumístný. Horkou chvilku zažil už před startem, když zjistil, že mu někdo z chladiče odšrouboval sošku.
Jak se záhy ukázalo, nešlo o vandalství, ale vtípek Mirka Krejsy jako odplata, zato, že mu Egidy den před tím sdělil, že je změna a startuje se až v sedm hodin. Právě jablonecký veteránista vyrazil na trať jako druhý s vozem MG Midget PA z roku 1934. Celou trať absolvuje také paní Markéta Profeldová s Jaguarem SS 100 (1938), první etapu jede sice s manželem, který pro druhou část vyndá z garáže dalšího Jaguara.
Sportovní verzi vozu Praga Lada z roku 1935 řídí Petr Štohl, další pragovku – Piccolu pak Pavel Procházka. Zapomenout nesmíme ani na Zdeňka Lacigu, který na celou trať vyrazil v nejslabším vozem Aero 662. Tomu se říká opravdové hrdinství.
Z organizačních důvodů bohužel musel být zrušen sobotní večerní dojezd před Hotel Paříž, a tak cíl bude v podstatě u firmy Auto Exner před Dolními Počernicemi. Škoda, taková akce by si rozhodně zasloužila cíl v centru hlavního města. Asi by veterány někomu zřejmě zabíraly místo určené k parkování za peníze.
J.Lasík, 18.6.2010
Jak se záhy ukázalo, nešlo o vandalství, ale vtípek Mirka Krejsy jako odplata, zato, že mu Egidy den před tím sdělil, že je změna a startuje se až v sedm hodin. Právě jablonecký veteránista vyrazil na trať jako druhý s vozem MG Midget PA z roku 1934. Celou trať absolvuje také paní Markéta Profeldová s Jaguarem SS 100 (1938), první etapu jede sice s manželem, který pro druhou část vyndá z garáže dalšího Jaguara.
Sportovní verzi vozu Praga Lada z roku 1935 řídí Petr Štohl, další pragovku – Piccolu pak Pavel Procházka. Zapomenout nesmíme ani na Zdeňka Lacigu, který na celou trať vyrazil v nejslabším vozem Aero 662. Tomu se říká opravdové hrdinství.
Z organizačních důvodů bohužel musel být zrušen sobotní večerní dojezd před Hotel Paříž, a tak cíl bude v podstatě u firmy Auto Exner před Dolními Počernicemi. Škoda, taková akce by si rozhodně zasloužila cíl v centru hlavního města. Asi by veterány někomu zřejmě zabíraly místo určené k parkování za peníze.
J.Lasík, 18.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout