Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Berounka Revival - za mlhy i sluníčka

Bez Srnského, Halady, Vojáčka, Štolfy odstartoval druhý ročník veteránské Rallye Berounka Revival za účasti devíti desítek posádek, přičemž do cíle jich dorazilo 66. A to je poměrně velká úmrtnost na veteránskou akci.

Vlašín,

Vlašín,

Fuchs - Stočes

Fuchs - Stočes

Drásta - Muzikant

Drásta - Muzikant

Vovsovi

Vovsovi

Hank - Sítník

Hank - Sítník

Hodouš - Šlemín

Hodouš - Šlemín

Renault Alpine

Renault Alpine

Berger - Petera

Berger - Petera

Stejně jako před čtvrt stoletím nastoupily na start ve stejném složení například posádky Blahna – Hlávka (BMW 325), Hank – Sítník (Saab 900), Šofr – Ryšánek (Ford Sierra Cosworth), Polívka – Kadlec (Š 110), manželé Rajchmanovi (Ford Escort) nebo Berger – Petera (Š 130 LR). V červeném Mercedesu 190 se za volantem opět střídali vynikající motorář Tomáš Fuchs (mj. připravoval motor pro letošního mistra Evropy Janotu) a vrchař Josef Stočes (v současné době staví vůz UVMV 100 GT). Nechyběl ani několikanásobný mistr republiky ze 70. let Jan Mach (Ford Fiesta), který se proslavil za volantem Fiatu 128. Po více než třiceti letech usedli do jednoho vozu Miroslav Čáslavka a Zdeněk Třešňák, tentokrát do Renaultu 5, nikoliv do Trabanta, s nímž patřili do absolutní špičky. Pavel Šlemín se nechal přemluvit a navigoval na pěkném desátém místě a druhém ve třídě Aleše Hodouše s jediným Wartburgem 353 ve startovním poli.
Vedle zajímavých osobností mohli diváci vidět (bohužel o akci moc nevěděli a posádky projížděly pustými vesnicemi) i pěkné automobily, jak třeba dva Renaulty Alpine Pavla Maiera a Tomáše Cmírala, Saab 96 pana Paulíka, Alfu Romeo Ludvíka Otty nebo pěknou repliku Moskviče 412, kterou postavil Vlašín do podoby s nímž Rusové startovali v 70. letech v maratonu Londýn – Sydney. I při Berounce jeli ve třech jako kdysi Potapčik, Bazenov a Lesovskij. Snad jen tepláky chyběly, v jakých tehdy ruská ekipa jela.
Rallye Berounka Revival není veteránskou soutěží v pravém slova smyslu, ani jízdou pravidelnosti. Do každé etapy jsou zařazeny zvláštní zkoušky na uzavřené trati (2x plochá dráha, 4x letiště, 1x parkoviště, 1x na pozemku kotelny). Tady se bojuje o sekundy, zatímco na trati se sbírají trestné body za pozdní příjezd do časových kontrol při nedodržení rychlostního limitu. Jsou posádky, které berou soutěž až moc vážně. Například za Vladimírem Bergerem se hnaly dvě sériové škodovky, snad pro případ nouze. Ale vítězi upravených "šestnáctistovek" z Rallye Praha Revival tentokrát nebylo přáno, a se Škodou 130 LR skončil celkově až pětatřicátý. Leccos se proslýchalo, že i jeden ze spolujezdců, jenž skončil ve výsledkové listině hodně vysoko, znal předem trasu celé soutěže, byť itinerář dostala posádka až 10 minut před svým startem. Ale pak je skupina posádek, kterým nejde vůbec o výsledek, ale hlavně se pobavit, sejít se s přáteli a zavzpomínat na staré dobré časy. A to je dobře, protože v tomto duchu by se měly vést i další ročníky.
První etapa se odehrávala v okolí Slaného za Panenského Újezdu za husté mlhy a probíhající řepné kampaně. Po přenocování v Rakovníku se jelo směr Krakovec, Liblín, Strašice, přes vojenský újezd na Jince a na Příbramsko, ale to už za krásného podzimního počasí. Už teď se můžeme těšit na dubnovou Rallye Praha Revival, která by měla být mezinárodní.

1.Beneš – GottfriedMini Cooper1003
2.Kuhn – KuhnMini Cooper1044
3.Hubálek – HašekBMW 323i1076



J.Lasík, 31.10.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar