Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bohemia Historic Show - historie rallye v praxi

Úmorné vedro, které sužovalo o víkendu naší republiku lákalo sice spíš k vodě, ale přesto hodně diváků dorazilo k rychlostním zkouškám Rally Bohemia. A bylo i hodně těch, kteří vydrželi sledovat celé startovní pole a počkali si i na historické automobily.

Vzhledem k termínové kolizi s německou Eifel Rallye, která je považována za prestižní akci klubu slowly sideways, sdružující majitele historických soutěžních automobilů,m se podařilo dát dohromady celkem slušné startovní pole Bohemia Historic Show, jenž už tradičně doplňuje hlavní soutěž
Diváci, kteří u tratí vydrželi, tak mohli sledovat pestrou směsici soutěžních automobilů ze 70. a 80. let, které jezdily po uzavřených rychlostních zkouškách, ale bez měření času. Jedná se o tzv. demonstrační jízdy s cílem ukázat historii automobilových rallye v praxi. Jezdci ani spolujezdci nemusí mát třeba platnou licenci, stačí jednodenní a všechno je přeci jen jednodušší. Proto je o tyto akci mezi jezdci i sběrateli zájem.
Mezi automobily nechyběly ani tři Audi Quattro, z nichž jeden připomínal éru Švéda Stig Blomqvista, druhý zase Michele Moutonové a třetí si postavil nadšenec Petr Žáček hned z několika modelů. A musíme říct, že se mu dílo podařilo. Bohužel se tentokrát nepodařilo přilákat na start sqaudru azzuru kolem Giuseppe Volty a omluvil se i Ceccato, ale Ital Paolo Diana svojí jízdou divákům vše vynahradil. Fiat 131 Abarth je sám o sobě atraktivní automobil, ověnčený mnoha úspěchy ze světových rallye. A kdo měl štěstí, tak mohl vidět dravou jízdu plnou efektních smyků a kouřících pneumatik.
O smyky se také snažil Polák Kacper Puszkiel s mnohem mladším BMW M3 Coupe. Hlavně na autodromu v Sosnové nebo tam, kde se jelo po širokém hladkém asfaltu, to vypadalo, jako by se tady konala soutěž v driftování, a nikoliv rallye. Hlavně polští příznivci, kteří se na bohemku dostavili v hojném počtu, byli při jeho jízdě doslova v transu.
Belgičan Guy Moerenhout a Čech Jan Šipka zase připomněli éru první poloviny sedmdesátých let, kdy na rychlostních zkouškách proháněly vozy Fiat 124 Abarth. V případě hosta z Belgie se jednalo o ex-tovární automobil Andrzeje Jaroszewicze, který s ním v roce 1975 bojoval o titul Mistra Evropy. Nakonec skončil třetí za Verinim a Bacchelim, továrními jezdci Fiatu. Ještě dnes mám v paměti, jak s ním Jaroszewicz jel Rajd Polski, a my jsme byli při tom. Ani ve snu mě nenapadlo, že se s tímto skvostem ještě jednou setkám.
Oproti loňsku přibyly dvě Lancie Fulvia HF, v případě provedení Jaroslava Strnada tak, jak s ní v roce 1972 jezdil mj. i Ital Sandro Munari na Rallye Vltava. Opravdu moc povedená stavba, stejně jako v případě Zdeňka Kroupara. Je vidět, že historické soutěžní automobily chytli také naše příznivce. A to je určitě dobře.


J.Lasík, 8.7.2010
Foto Ing.Lasík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar