Coppa d Europe - Holanďanům se u nás líbí
V sobotu v pravé poledne překročily německo-českou hranici v Chebu první posádky holandského veteránského maratonu Coppa d Europe. To už měly za sebou pět hodin jízdy především po vedlejších bavorských silničkách. Po hodinové pause ve Františkových Lázních se vydaly na závěrečné kilometry.
Za aprílového počasí se sněhovými i dešťovými přeháňkami ještě než dorazily do cíle v Plzni, musely zvládnout několik zkoušek pravidelnosti. Jak jsme se sami mohli přesvědčit trať nebyla pro posádky z Holandska, Belgie, Německa a Švýcarska na orientaci vůbec jednoduchá. Už při premiéře v roce 2009 se Holanďanům natolik zalíbilo o okolí Krajkové a Kraslic, a tak si letos některé úseky zopakovali, a pak pokračovali směrem na Nejdek a kolem severního okraje Karlových Varů do Žalmanova. Tady začínal jeden z nejkrásnějších úseků prakticky bez civilizace. Trasa vedla po silničkách třetí třídy (jestli je tak lze vůbec nazvat) přes Číhanou, kolem Toužimi a Úterý přes Vidžin, do Bezdružic a dále do cíle v Plzni. Vůbec se nedivíme, že u nás rádi pořádají veteránské maratony. Někdy si musejí připadat tak o sto let zpátky, vysídlené pohraničí je tady cítit i po šedesáti letech.
Startovní pole bylo hodně rozmanité, vedle sebe soutěžní automobily „s trubkami“ jako Porsche 911 nebo 356, Volvo Amazon či Opel Kadett. A proti nim třeba Ford Mustang z roku 1967, svého času nejrychlejší automobil světa nebo Excalibur Phaeton. Zvuk jejich osmiválců, stejně jako sporťáku AC Cobra duněl už hodně zdaleka. Obdivovali jsme posádku právě Cobry nebo Austinu Healey. Zimy si v otevřených vozech užily až až. Místo teplého jarního počasí, které panovalo ještě den před startem, nastal zvrat a přišla studená fronta. V sobotu u nás teploty nepřekročily čtyři stupně nad nulou. Tomu se říká hrdinství. Řada posádek vsadila na švédský vozy Volvo, od typu PV 544 přes Amazon až po velký „tank“ 142 nebo sportovní kupé P1800. Několik posádek zase věřilo schopnostem britské klasiky – MG nebo Triumph.
Vítězství získali stejně jako vloni Giel a Arjan van der Palen s Porsche 911. Na druhé příčce skončila dvojice Illig a Illig s Volvem 544. Při jízdách pravidelnosti vůbec nerozhoduje v jakém roce byl automobil vyroben, ale hlavně na zkušenostech a orientaci spolujezdců, kteří musí nejen dobře počítat ale vyznat se v itineráři a mapách. Nejednou jsme byli svědky, že orientace byla největším oříškem.
J.Lasík, 3.4.2012
Startovní pole bylo hodně rozmanité, vedle sebe soutěžní automobily „s trubkami“ jako Porsche 911 nebo 356, Volvo Amazon či Opel Kadett. A proti nim třeba Ford Mustang z roku 1967, svého času nejrychlejší automobil světa nebo Excalibur Phaeton. Zvuk jejich osmiválců, stejně jako sporťáku AC Cobra duněl už hodně zdaleka. Obdivovali jsme posádku právě Cobry nebo Austinu Healey. Zimy si v otevřených vozech užily až až. Místo teplého jarního počasí, které panovalo ještě den před startem, nastal zvrat a přišla studená fronta. V sobotu u nás teploty nepřekročily čtyři stupně nad nulou. Tomu se říká hrdinství. Řada posádek vsadila na švédský vozy Volvo, od typu PV 544 přes Amazon až po velký „tank“ 142 nebo sportovní kupé P1800. Několik posádek zase věřilo schopnostem britské klasiky – MG nebo Triumph.
Vítězství získali stejně jako vloni Giel a Arjan van der Palen s Porsche 911. Na druhé příčce skončila dvojice Illig a Illig s Volvem 544. Při jízdách pravidelnosti vůbec nerozhoduje v jakém roce byl automobil vyroben, ale hlavně na zkušenostech a orientaci spolujezdců, kteří musí nejen dobře počítat ale vyznat se v itineráři a mapách. Nejednou jsme byli svědky, že orientace byla největším oříškem.
J.Lasík, 3.4.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout