Čtyři tituly ME pro české historiky
Již několik let patří mezi naše nejúspěšnější motoristické disciplíny Mistrovství Evropy historických automobilů do vrchu. Na úspěchy Arnošta Neubauera a Františka Čečila navázali v posledních letech další jezdci, kteří získali tituly ve všech kategoriích.
[*$] V letošním roce získali tak opět zastínili zahraniční konkurenci prakticky ve všech dvanácti závodech, z nichž se čtyři konaly v Itálii, tři u nás (Ústí nad Orlicí, Šternberk, Vsetín), dva ve Slovinsku, a po jednom v Rakousku, Slovinsku a Chorvatsku. Zejména na italských tratích se schází vždy početné a kvalitní konkurence se zajímavými automobily. Letos jim však na trati Trento – Bondone „vypálil“ rybník Petr Vondrák s nádherným monopostech March 752 BMW F2. Na nejdelší trati celého seriálu byl nejrychlejší mezi historiky, ale mezi stovkou soudobých automobilů zajel 21. nejrychlejší čas. Ve Šternberku byl celkově sedmnáctý a v Ústí nad Orlicí čtvrtý. Kromě toho se stal absolutním mistrem ČR. To jen na důkaz, že historické automobily nejezdí do kopce vůbec pomalu.
Protože však Petr Vondrák nestartoval v celém seriálu, tak se musel spokojit s třetí příčkou za Petrem Tykalem s Formulí Easter MTX 1-03, jenž získal prvenství mj. v předešlých dvou letech. Druhá příčka patří francouzskému jezdci Bernardu Forelovi s monopostem Renault.
V kategorii 1 obhájil evropský titul Vladimír Konicar s BMW 2002, když porazil jak Itala Guida Belliho s Lancií Fulvia Zagato, tak Lubomíra Vacka, rovněž s BMW 2002.
Zbývající dvě kategorie ovládly vozy Škoda 130 RS, neboť každá byla vyrobena v jiném časovém období. V kategorii 2 titul obhájil, již po šesté, ing. Josef Michl, který má se „stotřicítkami“ největší zkušenosti, protože s nimi startoval už v osmdesátých letech. Není proto divu, že evropským kopcům kraluje. Druhé místo patří Jindrovi Indrovi se Škodou 120 S, a třetí Leo Theuretsbacherovi s BMW 2002. Právě rakouský jezdec získal skalp našeho jezdce na trati Ecce Homo ve Šternberku. Čtvrté místo získala ještě Michaela Indrová se Škodou 120 S.
A konečně titul v kategorii 3 obhájil Oskar Král před Pavlem Kolářem ze závodnické rodiny Kolářů. Mladý jezdec z Prahy se tak stal po druhé vicemistrem Evropy a příští rok by rád konečně zaútočil na nejvyšší příčku. V letošním roce startoval pouze na vybraných závodech a bodový deficit, byť jen devítibodový, se v závěru sezony musel projevit. Na třetím místě se umístil Ital Romano De Gan na voze Gi-Pi Cosworth.
Škoda, že se o závodech historických automobilů do vrchu ví bohužel hodně málo, prakticky se o nich nepíše, a tak čtyři tituly mistra Evropy zůstávají veřejnosti bohužel utajeny. A to je určitě škoda.
Jindřich Lasík, 13.11.2009
Foto Jiří Koubek (6x)- www.dovrchu.cz
Foto Jana Michlová (1x)
Protože však Petr Vondrák nestartoval v celém seriálu, tak se musel spokojit s třetí příčkou za Petrem Tykalem s Formulí Easter MTX 1-03, jenž získal prvenství mj. v předešlých dvou letech. Druhá příčka patří francouzskému jezdci Bernardu Forelovi s monopostem Renault.
V kategorii 1 obhájil evropský titul Vladimír Konicar s BMW 2002, když porazil jak Itala Guida Belliho s Lancií Fulvia Zagato, tak Lubomíra Vacka, rovněž s BMW 2002.
Zbývající dvě kategorie ovládly vozy Škoda 130 RS, neboť každá byla vyrobena v jiném časovém období. V kategorii 2 titul obhájil, již po šesté, ing. Josef Michl, který má se „stotřicítkami“ největší zkušenosti, protože s nimi startoval už v osmdesátých letech. Není proto divu, že evropským kopcům kraluje. Druhé místo patří Jindrovi Indrovi se Škodou 120 S, a třetí Leo Theuretsbacherovi s BMW 2002. Právě rakouský jezdec získal skalp našeho jezdce na trati Ecce Homo ve Šternberku. Čtvrté místo získala ještě Michaela Indrová se Škodou 120 S.
A konečně titul v kategorii 3 obhájil Oskar Král před Pavlem Kolářem ze závodnické rodiny Kolářů. Mladý jezdec z Prahy se tak stal po druhé vicemistrem Evropy a příští rok by rád konečně zaútočil na nejvyšší příčku. V letošním roce startoval pouze na vybraných závodech a bodový deficit, byť jen devítibodový, se v závěru sezony musel projevit. Na třetím místě se umístil Ital Romano De Gan na voze Gi-Pi Cosworth.
Škoda, že se o závodech historických automobilů do vrchu ví bohužel hodně málo, prakticky se o nich nepíše, a tak čtyři tituly mistra Evropy zůstávají veřejnosti bohužel utajeny. A to je určitě škoda.
Jindřich Lasík, 13.11.2009
Foto Jiří Koubek (6x)- www.dovrchu.cz
Foto Jana Michlová (1x)
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout