Daníček a Šipka bavili diváky v Německu
Závěr motoristické sezony bývá ve znamení nejrůznějších volných podniků, v nichž jde víc o zábavu, pobavení se, než o závodění o sekundy. Jedním takovým byl německý ADAC Rallyesprint, který se o víkendu uskutečnil ve Schwalmtalu-Storndorfu za účasti tří českých posádek s historickými automobily.
Musíme hned na úvod přiznat, že jsme byli opravdu překvapeni, co se dá vymyslet na malé ploše, a to jak ke spokojeni posádek, tak i jezdců. Podnik pořádal už popáté Jürgen Stehr, který k nám jezdí pravidelně na Bohemia Historic Show s Mercedesem Benz 450. A je vidět, že je to nadšenec tělem a duší. Na svém pozemku vybudoval část rychlostní zkoušky, na které snad kromě skoku a brodu nic nechybělo.
V hlavní části startovaly posádky se současnými automobily, včetně tří vozů S2000. S Fabiemi S2000 startovali domácí mistr Matthias Kahle a Mark Wallenwein, s Fordem Fiesta S200 se představil pro nás neznámý Felix Herbold, který také celou soutěž vyhrál před oběma škodovkami (2.Wallenwein, 3.Kahle). S tímto vozem startoval vůbec poprvé.
Součástí byly demonstrační jízdy soutěžních historických automobilů, v níž se také představily tři české posádky. Se Škodou 130 LR/Evo startovali Petr Daníček a Jan Brožek, s Fiatem 124 Abarth pak bratři Jan a Tomáš Šipkovi a Audi Sport Quattro přijeli představit Petr Žáček a Jiří Ulip. Bohužel právě posledně jmenovaní ujeli jen pár metrů v shakedownu, neboť po jezdecké chybě poškodili závěs předního kola. Oprava bohužel nebyla možná, a tak nezbylo nic jiného, než Audi naložit.
Na druhou stranu obě zbývající posádky zanechaly v Německu velice dobrý dojem a patřily k ozdobám hiastoriků. Fiat 124 Abarth a Škoda 130 LR budily zaslouženou pozornost a rozhodně se neztratily ani na rychlostních zkouškách. Musíme uznat, že velký jezdecký pokrok udělal Petr Daníček ze Železného Brodu, byť se svým vozem má jen minimální možnost ke svezení. Jeho automobil je totiž vlastně vzácným prototypem, který byl v polovině osmdesátých let připravován pro skupinu S, která měla nahradit speciály skupiny B. Jenže než došlo na homologaci, tak FIA změnila předpisy a vozy nikdy nesměly startovat. Podobný osud potkal i jiné automobily, například Lancii ECV o jejíž znovuzrození se postaral Beppe Volta s mechaniky od Abarthu a vůz představil na Rallye Legend v San Marinu. Zatímco však v Itálii nikdo ani na okamžik nezapochyboval o tom, že by vůz nesměl na silnici, natož na rallye, tak Škoda 130 LR Evo v podstatě v České republice nikam nesmí. Podle předpisů Federace automobilového sportu nemá závodní minulost. A to je kámen úrazu. Škoda, že v případě takového automobilu, který je vlastně jediný, nikoho nepadalo udělit vozu výjimku. Určitě by to šlo. Vždyť v případě Petra Daníčka a jeho přátel se jedná o záslužný čin. V Německu byli z jeho škodovky doslova nadšeni a hned dostal pozvání na další soutěže.
Vraťme se ještě na rallyesprint. Mezi historickými automobily tzv. slowly sideways, byla k vidění pěkná směsice zajímavých vozů. Z Bernu přijel dokonce Gerhard Zeier se Saabem 99 turbo, kterého známe také od nás. Dále startovalo několik Fordů Escort, včetně věrné repliky modelu RS slavného britského jezdce Rogera Clarka nebo extovární Lancia Beta, Renault 5 Turbo v extovárních barvách. Opel Ascona v podobě, v jaké s ní startoval Jochi Kleint. Jedinečný zážitek připravil divákům Miki Golle s Trabantem RS v v továrních barvách. Zatáčky projížděl „dveřmi napřed“, stále plný plyn a to až tak razantně, že otočil vůz přes střechu. Poslepoval střechu a jezdil vesele dál
Stehrův rallyesprint a zvláště pak jeho Stehdrom nás nadchnul a akci můžeme doporučit každému, kdo se chce na závěr roku dobře pobavit. Aby kolem vás dvanáctkrát projel mistr Německa nebo Porsche 911 GR3 či Fiat 124 Abarth se vám hned tak nikde nepoštěstí.
J.Lasík, 1.11.2010
V hlavní části startovaly posádky se současnými automobily, včetně tří vozů S2000. S Fabiemi S2000 startovali domácí mistr Matthias Kahle a Mark Wallenwein, s Fordem Fiesta S200 se představil pro nás neznámý Felix Herbold, který také celou soutěž vyhrál před oběma škodovkami (2.Wallenwein, 3.Kahle). S tímto vozem startoval vůbec poprvé.
Součástí byly demonstrační jízdy soutěžních historických automobilů, v níž se také představily tři české posádky. Se Škodou 130 LR/Evo startovali Petr Daníček a Jan Brožek, s Fiatem 124 Abarth pak bratři Jan a Tomáš Šipkovi a Audi Sport Quattro přijeli představit Petr Žáček a Jiří Ulip. Bohužel právě posledně jmenovaní ujeli jen pár metrů v shakedownu, neboť po jezdecké chybě poškodili závěs předního kola. Oprava bohužel nebyla možná, a tak nezbylo nic jiného, než Audi naložit.
Na druhou stranu obě zbývající posádky zanechaly v Německu velice dobrý dojem a patřily k ozdobám hiastoriků. Fiat 124 Abarth a Škoda 130 LR budily zaslouženou pozornost a rozhodně se neztratily ani na rychlostních zkouškách. Musíme uznat, že velký jezdecký pokrok udělal Petr Daníček ze Železného Brodu, byť se svým vozem má jen minimální možnost ke svezení. Jeho automobil je totiž vlastně vzácným prototypem, který byl v polovině osmdesátých let připravován pro skupinu S, která měla nahradit speciály skupiny B. Jenže než došlo na homologaci, tak FIA změnila předpisy a vozy nikdy nesměly startovat. Podobný osud potkal i jiné automobily, například Lancii ECV o jejíž znovuzrození se postaral Beppe Volta s mechaniky od Abarthu a vůz představil na Rallye Legend v San Marinu. Zatímco však v Itálii nikdo ani na okamžik nezapochyboval o tom, že by vůz nesměl na silnici, natož na rallye, tak Škoda 130 LR Evo v podstatě v České republice nikam nesmí. Podle předpisů Federace automobilového sportu nemá závodní minulost. A to je kámen úrazu. Škoda, že v případě takového automobilu, který je vlastně jediný, nikoho nepadalo udělit vozu výjimku. Určitě by to šlo. Vždyť v případě Petra Daníčka a jeho přátel se jedná o záslužný čin. V Německu byli z jeho škodovky doslova nadšeni a hned dostal pozvání na další soutěže.
Vraťme se ještě na rallyesprint. Mezi historickými automobily tzv. slowly sideways, byla k vidění pěkná směsice zajímavých vozů. Z Bernu přijel dokonce Gerhard Zeier se Saabem 99 turbo, kterého známe také od nás. Dále startovalo několik Fordů Escort, včetně věrné repliky modelu RS slavného britského jezdce Rogera Clarka nebo extovární Lancia Beta, Renault 5 Turbo v extovárních barvách. Opel Ascona v podobě, v jaké s ní startoval Jochi Kleint. Jedinečný zážitek připravil divákům Miki Golle s Trabantem RS v v továrních barvách. Zatáčky projížděl „dveřmi napřed“, stále plný plyn a to až tak razantně, že otočil vůz přes střechu. Poslepoval střechu a jezdil vesele dál
Stehrův rallyesprint a zvláště pak jeho Stehdrom nás nadchnul a akci můžeme doporučit každému, kdo se chce na závěr roku dobře pobavit. Aby kolem vás dvanáctkrát projel mistr Německa nebo Porsche 911 GR3 či Fiat 124 Abarth se vám hned tak nikde nepoštěstí.
J.Lasík, 1.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout