Historic Ice Trophy - veteráni na ledě
Jestliže u nás nevíme co se sněhem, tak v Rakousku měli ještě minulý týden jiné starosti. Tak třeba ve Schladmingu se lyžuje jen na technickém sněhu, a kromě sjezdovky tady vidíte holé stráně. Naštěstí nedaleký Altenmarkt leží o nějaký ten metr výše, a tak se mohou těšit ze souvislé, byť malé pokrývky.
Můžeme říct, naštěstí, protože jinak by bylo pořádání populárního závod historických automobilů Historic Ice Trophy v ohrožení. Ale protože dny před jeho konáním hodně mrzlo, mohli pořadatelé připravit opět na louce hned za městečkem zhruba čtyřkilometrový ledový okruh. A tak si na osm desítek posádek přišlo na své. Poprvé sem zavítala také česká dvojice Jakub Koláč a Adolf Lehejček, kteří si se Škodou 1000 nepočínali špatně.
Akce se zúčastnilo také několik členů spolku Slowly Sideways s pěknými soutěžními automobily, ale k nim se vrátíme samostatným článkem zítra. Soutěžící jsou vždy rozděleny do tří skupin, které pak krouží po trati zhruba v půlhodinových intervalech prakticky od devíti ráno až do šesti večer. Všichni si mohli trať vyzkoušet už ve čtvrtek večer a kdo měl zájem, tak mohl absolvovat ještě noční etapu.
Na startu se objevilo i několik známých postav z motoristického sportu. Jak třeba Ital Franco Ceccatto s originálním Fiatem 131 Abarth, s nímž v osmdesátých letech startoval také na mnoha soutěžích v tehdejším Československu. Zatímco před dvěma roky se na trati doslova trápil vzhledem k nevhodnému obutí, tak letos patřil k absolutní špičce. Svojí jízdou uváděl diváky v nadšení stejně jako neustále „bokem“ jezdící veteránský specialista Michael Stoschek s Porsche 911. Totéž platí třeba o Michaelu Pledlovi s černým Fordem Escort Mk2 z roku 1978, jenž byl dovezen teprve na Silvestra přímo ze Skotska. Chybu neměli ani Thomas Matzelberger s MG A Coupe (1957) nebo Franz Karl s padesátiletým MG Le Mans. Ti rozhodně své vozy nešetřili. Závod si nemohl nechat ujít ani domácí bývalý jezdec Rudi Stohl s Ladou VFTS. Startovní pole bylo vůbec pestré, od vozů Ford Anglia, Volvo Amazon, Steyr Puch přes Fordy Escort, Fiat 124, Renault 8 a Alpine, Opel Ascona až po BMW M3, Trabant 601 nebo Porsche 934 apod.
Historic Ice Trophy vítají majitelé historických automobilů, kteří si mohou na zledovatělé trati a na pneumatikách s hřebíky dosyta vyzkoušet své řidičské umění. A to se rozhodně líbí také divákům.
JL, 12.1.2010
Akce se zúčastnilo také několik členů spolku Slowly Sideways s pěknými soutěžními automobily, ale k nim se vrátíme samostatným článkem zítra. Soutěžící jsou vždy rozděleny do tří skupin, které pak krouží po trati zhruba v půlhodinových intervalech prakticky od devíti ráno až do šesti večer. Všichni si mohli trať vyzkoušet už ve čtvrtek večer a kdo měl zájem, tak mohl absolvovat ještě noční etapu.
Na startu se objevilo i několik známých postav z motoristického sportu. Jak třeba Ital Franco Ceccatto s originálním Fiatem 131 Abarth, s nímž v osmdesátých letech startoval také na mnoha soutěžích v tehdejším Československu. Zatímco před dvěma roky se na trati doslova trápil vzhledem k nevhodnému obutí, tak letos patřil k absolutní špičce. Svojí jízdou uváděl diváky v nadšení stejně jako neustále „bokem“ jezdící veteránský specialista Michael Stoschek s Porsche 911. Totéž platí třeba o Michaelu Pledlovi s černým Fordem Escort Mk2 z roku 1978, jenž byl dovezen teprve na Silvestra přímo ze Skotska. Chybu neměli ani Thomas Matzelberger s MG A Coupe (1957) nebo Franz Karl s padesátiletým MG Le Mans. Ti rozhodně své vozy nešetřili. Závod si nemohl nechat ujít ani domácí bývalý jezdec Rudi Stohl s Ladou VFTS. Startovní pole bylo vůbec pestré, od vozů Ford Anglia, Volvo Amazon, Steyr Puch přes Fordy Escort, Fiat 124, Renault 8 a Alpine, Opel Ascona až po BMW M3, Trabant 601 nebo Porsche 934 apod.
Historic Ice Trophy vítají majitelé historických automobilů, kteří si mohou na zledovatělé trati a na pneumatikách s hřebíky dosyta vyzkoušet své řidičské umění. A to se rozhodně líbí také divákům.
JL, 12.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout