Historic Kokořínsko - zimní soutěž takřka na suchu
Pouze jeden den chyběl k tomu, aby se z první letošní veteránské akce, kterou bylo Historic Kokořínsko, stala opravdová zimní soutěž. Zatímco v sobotu se jezdilo, až na pár úseků, spíš po suchém asfaltu, tak v neděli zasypával sníh silnice už od noci.
Ale počasí neporučíme (naštěstí), a tak je každoročně Historic Kokořínsko z pohledu sněhové nadílky velkým otazníkem. Přesto na něj tu a tam tři desítky posádek narazily už v páteční večerní etapě. V sobotu pak patřil asi mezi nejtěžší úseky sjezd serpentinami pod hradem Houska, kde si všichni dávali hodně pozor, aby neskončili mimo cestu v lese.
Kromě Miloše Kašpara s Mini 1275 GT, který se jako jeden z mála nebál a projel úsek jako zkušený soutěžák. Velký pozor si bylo třeba dávat i ve sjezdu z Nosálova směrem ke křižovatce na Zďár, kde silnici pokrýval čistý led. Sněhu bylo tedy jako šafránu, ale na druhou stranu lepščí slunečné počasí po celý den si nemohly posádky ani pořadatelé ASK Praha přát.
Jak jsme se už zmínili, na start do Mšena dorazilo 32 posádek, tedy oproti loňsku o deset méně. Je to hodně nebo málo? Pořadatelé jiných soutěží Seriálu Historic si o takovém počtu mohou jen nechat zdát. „Když už soutěž připravujeme, tak bychom rádi měli na startu čtyřicet až padesát posádek, to by bylo maximum v tuto chvíli. Přemýšlíme, jak přilákat další zájemce o účast v zimní veteránské soutěži. Nějaké nápady máme už v hlavě a příští rok, pokud budeme Kokořínsko pořádat, je vyzkoušíme, „říká pan Aleš Hodouš, hlavní organizátor.
I my přemýšlíme, jak dostat na start více posádek, protože pak by se prestiž soutěže Historic Kokořínsko, které se jela už pošesté, ještě zvýšila. V podstatě nějakých sedmdesát procent statujících tvoří stálí účastníci této soutěže jako je například Aleš Urban s Audi, Attilio Škvor s Lancií Beta Monte Carlo, Ondřej Kroutil s Fiatem, 128, Jan Hudský a Libor Bryknar oba se Škodou 1100 MB, Otto Kuhn s Trabantem (i když doma má mj., Mini Cooper), Václav Mráz se Škodou 100 a další. Letos se na startu objevily i tři novinářské posádky: Ondřej Kroutil – František Vahala se Fordem Granada, manželé Roman a Karolína Švidrnochovi s Audi 80 nebo Lukáš Vaverka a Michal Borský se Saabem 900.
Když už jsme u švédské značky, která byla na Kokořínsku mimochodem zastoupena třemi vozy, zasluhují největší obdiv Slováci Peter a Jozef Fekete s krásným tříválcovým Saabem 93. Při pohledu na tento skvost jsme, si jen přáli, abychom podobných automobilů vídali na Kokořínsku ve větším počtu.
Ale ne každý chce vytahovat v úboru svého miláčku na cestu, a ačkoliv mají doma jednoho nebo i více veteránů, tak si raději pořídili třeba jen škodovku.
A že s ní lze ale i vyhrávat potvrdili opět Václav Mráz a Hana Zemanová, kteří letos zvítězili s poměrně velkým náskokem. Vyhráli jak první (1 trestný bod), tak druhou etapu (7 trestných bodů), v třetí dokončili šestí (105 b), ale to na jejich úspěchu nic nezměnilo a potvrdili, že jim tento typ soutěží vyloženě sedí.
V noční etapě obsadil druhé místo Jan Hudský se Škodou 1100 MB před Karlem Vodochodským s Toyotou Celica, v sobotní dopolední dojeli za Mrázem Kroutil s Fiatem 128 a Vladimír Pejřil se Škodou 105. Třetí sobotní odpolední část vyhrál Jan Hudský před Alešem Urbanem s Audi Coupe GT a Ondřejem Krotilem.
Celkovou druhou příčku vybojovali Ondřej Kroutil a Ondrej Nagy s Fiatem 128, třetí skončili Miloš Kašpar a Marie Janáková, loňští vítězové Seriálu Historic.
Seriál Historic pokračuje v dubnu druhým ročníkem Historic Krkonoše v Pasekách nad Jizerou.
J.Lasík 9.2.2015
Kromě Miloše Kašpara s Mini 1275 GT, který se jako jeden z mála nebál a projel úsek jako zkušený soutěžák. Velký pozor si bylo třeba dávat i ve sjezdu z Nosálova směrem ke křižovatce na Zďár, kde silnici pokrýval čistý led. Sněhu bylo tedy jako šafránu, ale na druhou stranu lepščí slunečné počasí po celý den si nemohly posádky ani pořadatelé ASK Praha přát.
Jak jsme se už zmínili, na start do Mšena dorazilo 32 posádek, tedy oproti loňsku o deset méně. Je to hodně nebo málo? Pořadatelé jiných soutěží Seriálu Historic si o takovém počtu mohou jen nechat zdát. „Když už soutěž připravujeme, tak bychom rádi měli na startu čtyřicet až padesát posádek, to by bylo maximum v tuto chvíli. Přemýšlíme, jak přilákat další zájemce o účast v zimní veteránské soutěži. Nějaké nápady máme už v hlavě a příští rok, pokud budeme Kokořínsko pořádat, je vyzkoušíme, „říká pan Aleš Hodouš, hlavní organizátor.
I my přemýšlíme, jak dostat na start více posádek, protože pak by se prestiž soutěže Historic Kokořínsko, které se jela už pošesté, ještě zvýšila. V podstatě nějakých sedmdesát procent statujících tvoří stálí účastníci této soutěže jako je například Aleš Urban s Audi, Attilio Škvor s Lancií Beta Monte Carlo, Ondřej Kroutil s Fiatem, 128, Jan Hudský a Libor Bryknar oba se Škodou 1100 MB, Otto Kuhn s Trabantem (i když doma má mj., Mini Cooper), Václav Mráz se Škodou 100 a další. Letos se na startu objevily i tři novinářské posádky: Ondřej Kroutil – František Vahala se Fordem Granada, manželé Roman a Karolína Švidrnochovi s Audi 80 nebo Lukáš Vaverka a Michal Borský se Saabem 900.
Když už jsme u švédské značky, která byla na Kokořínsku mimochodem zastoupena třemi vozy, zasluhují největší obdiv Slováci Peter a Jozef Fekete s krásným tříválcovým Saabem 93. Při pohledu na tento skvost jsme, si jen přáli, abychom podobných automobilů vídali na Kokořínsku ve větším počtu.
Ale ne každý chce vytahovat v úboru svého miláčku na cestu, a ačkoliv mají doma jednoho nebo i více veteránů, tak si raději pořídili třeba jen škodovku.
A že s ní lze ale i vyhrávat potvrdili opět Václav Mráz a Hana Zemanová, kteří letos zvítězili s poměrně velkým náskokem. Vyhráli jak první (1 trestný bod), tak druhou etapu (7 trestných bodů), v třetí dokončili šestí (105 b), ale to na jejich úspěchu nic nezměnilo a potvrdili, že jim tento typ soutěží vyloženě sedí.
V noční etapě obsadil druhé místo Jan Hudský se Škodou 1100 MB před Karlem Vodochodským s Toyotou Celica, v sobotní dopolední dojeli za Mrázem Kroutil s Fiatem 128 a Vladimír Pejřil se Škodou 105. Třetí sobotní odpolední část vyhrál Jan Hudský před Alešem Urbanem s Audi Coupe GT a Ondřejem Krotilem.
Celkovou druhou příčku vybojovali Ondřej Kroutil a Ondrej Nagy s Fiatem 128, třetí skončili Miloš Kašpar a Marie Janáková, loňští vítězové Seriálu Historic.
Seriál Historic pokračuje v dubnu druhým ročníkem Historic Krkonoše v Pasekách nad Jizerou.
1.Mráz – Zemanová | Škoda 100 | 113 |
2.Kroutil – Nagy | Fiat 128 | 454 |
3.Kašpar – Janáková | Mini GT | 500 |
4.Říha –Říhová | Škoda 105 | 686 |
5.Hudský – Hoření | Škoda 1100 MB | 1036 |
6.Vodochodský – Vlková | Toyota Celica | 1839 |
7.Horák – Viktorínová | Ford Sierra | 2042 |
8.Urban – Veselý | Audi Coupe GT | 2373 |
9.Hošek – Chleboun | Ford LTD | 2506 |
10.Bryknar – Bryknarová | Škoda 1100 MB | 2691 |
J.Lasík 9.2.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout