Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jarní veteránské putování napříč Jihočeským krajem

Zatímco Česká republika má vzpomínkovou jízdu historických vozidel 1000 mil československých, jihočeští veteránisté pořádají svých 200 mil jihočeských. Uplynul právě jeden rok od okamžiku, co se uskutečnil jubilejní desátý ročník této regionální soutěže, a kdo se ho zúčastnil, jistě si vybaví táborské Žižkovo náměstí, plné automobilových krasavců z 50. až 80. let minulého století.

Letos se k 11. ročníku této orientačně vytrvalostní soutěže dostavilo opět na pět desítek posádek, které musely projet Jihočeským krajem z jednoho konce na druhý a zpět podle předem stanoveného itineráře a přitom splnit minimální limit 320 absolvovaných kilometrů, tedy předepsaných 200 mil.


Na trati se nacházelo několik stanovišť, která sloužila jako průjezdní kontroly, a na dalších místech nachystal pořadatel plnění bodovaných úkolů včetně vyplnění vědomostního testu s otázkami zaměřenými na dějiny motorismu. Pro zařazení do konečné klasifikace bylo nezbytné načasovat návrat do Tábora tak, aby vozidla projela cílem v odpoledním časovém intervalu 16.30 až 17.30 hodin. Kdo by tuto podmínku nesplnil, tomu hrozila diskvalifikace.


O 106 Jihočeským krajem aneb 200 mil jihočeských, jak zní celý oficiální název soutěže, ovšem není pouhou soutěžní jízdou, na jejímž konci se posádky seřadí podle úspěšnosti splnění úkolů a s tím spojeným přídělem trestných bodů. Cílem celodenní jízdy je kromě jiného poznávání krás Jihočeského kraje, letos se zaměřením na vodní toky, přehrady, rybníky, potoky a mosty. Tomu odpovídala zvolená trasa, která posádky zavedla po startu z historického centra Tábora přes Malšice na Stádlecký most, dále pak do Zvíkovského podhradí k Orlické přehradě a na několik mostů nad řekami Vltava, Otava a Skalice.


Z Písku pokračovala trasa do Putimi, Bavorova, Prachatic, Chvalšin, Rožmberku a Kaplice až k Římovské přehradě. Následoval přejezd do Českých Budějovic a Purkarce k přehradě u Hněvkovic s návratem přes Komárov, Soběslav a Skalici zpět na Žižkovo náměstí v Táboře.


Přestože se jelo po kvalitních cestách, nebylo splnění všech úkolů snadnou záležitostí. Nejen proto se se všemi nástrahami soutěže s různou úrovní úspěšností vypořádalo pouze 41 posádek. Pořadí těch nejlepších z výsledkové listiny najdete v připojené tabulce.

1.Jana ProvazníkováŠkoda Octavia 1200 TS196255
2.Pavel VyplerRenault 12 TL197161
3.Ctibor VojtaMG A195867
4.Radek MrázekFiat 850 SC197070
5.Václav TrojanPontiac Bonneville196074




Marcel Gause 7.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar