Noblesní rozloučení s veteránskou sezonou
Rozdáním cen skončil minulou sobotu nejen dvanáctý ročník Pražské Noblesy, ale v podstatě i letošní veteránská sezona. Nezbývá nám nic jiného a počkat do dubna, než veteránisté opět vytáhnou z garáží své krasavce. Pausa je dlouhá, a proto je každoročně o Noblesu velký zájem.
Pražská noblesa, byť se jel teprve sedmý ročník, má za sebou vlastně už bohatou tradici. V roce 1987 totiž dvacet členů Vintage&Veteran Clubu uspořádalo první ročník podniku nazvané Čtvrt míle Žižkovem ulicí U rajské zahrady. Už tehdy jsme byli přitom a už tehdy se podával chleba se sádlem. Ještě dnes mám před očima fantastickou jízdu Jiřího Šilhy s Bugatti 37 nebo jízda smykem na kostkách v podání Jiřího Kišky s BMW 328. Závodilo se vylučovacím způsobem, vždy dva stáli na startu, a kdo projel první cílem, postoupil do dalšího kola. Na svým způsobem unikátní závod se přišlo podívat několik tisíc diváků. Po několika letech se akce přemístila k Žižkovskému památníku, kde míle pokračovala. Poté se jeden rok odtud jelo na zámek Ctěnice. Ačkoliv trasa jízdy pravidelnosti měří jednu míli, tak se mezitím míle přejmenovala na Pražskou Noblesu.
Hlavní osobností celé akce je pan Petr Navrátil s dlouholetými zkušenostmi s pořádáním nejrůznějších veteránských akcí. Noblesu připravuje několik měsíců dopředu, aby všechno klaplo. Od časných ranních hodin pobíhá sem a tam na Žlutých lázní a organizuje příjezd účastníků a vše co je potřeba.
Společně s Janem Täubelem, zastupce ČR v mezinárodní federaci FIVA,jsou vlastně hlavními pořadateli zmíněného klubu, kterým pomáhají další přátelé. Mimochodem Jan Täubel se v půlnoci před Noblesou vrátil ze zasedání FIVA v Haagu, ale únava na něm nebyla rozhodně znát.
Ani letos nechyběl tradiční chleba se sádlem a škvarkami, výtečná pochoutka, bez které si nelze Noblesu už ani představit. Kdo neměl právě chuť na sádlo, mohl si dát koláčky s kávou.
Přišel se podívat i Maestro Václav Zapadlík, jehož obrazy, kalendáře, pexesa, knížky a další předměty byly k zakoupení a byl o ně zájem. Zvláště, když mohli ještě získat podpis po celém světě uznávaného Maestra. Na stánku Legend zase nechyběl jejich duchovní otec pan Lubor Kos. Pokud chcete tuto unikátní výstavu v příštím roce navštívit, potom si poznamenejte datum 14. a 15. června a vydejte se do Bohnic. Bude stát určitě zato.
Úderem desáté hodiny se obě parkoviště u Žlutých lázní na chvíli osiří a všichni se vydají do Jeremenkovy ulice k první jízdě pravidelnosti. Petr Navrátil ještě naposledy projede trať, aby bylo vše připravené, paní Yvetta Bendová se chopí šachovnicové praporku a na trať se vydává jeden účastník za druhým. Mimochodem Yvetta Bendová, majitelka několika krásných veteránů, pomáhá na každé akci Veteran&Vintage Clubu. Stačí odmávnout jak soutěžící, tak slečnu připravující se zřejmě na jeden z pražských maratonů.
V jízdě pravidelnosti si vedl nejlépe Jiří Patočka s Fordem A, který nasbíral 56 trestných bodů. Cenu za druhé místo si odvezl Pavel Horálek s Mercedesem Benz 190 (92) a třetí skončil Národa ml s Fiatem 600 (88). Ale vůbec není důležité, kdo zvítězil, protože hlavním posláním Pražské Noblesy je dobře se pobavit. A to se povedlo na sto procent.
Celé výsledky najdete na www.vavc.cz
J.Lasík 11.10.2014
Nejstarší AUTO
Nejstarší MOTO
Nejzajímavější automobil
Nejzajímavější motocykl
Nejzajímavější vozidlo účastníka z Prahy 4
CENY VETERAN VINTAGE CLUBU
Stý přihlášený účastník
Nejmladší moto spolujezdec
Dámská posádka
Nejlépe dobově oblečená posádka
Hlavní osobností celé akce je pan Petr Navrátil s dlouholetými zkušenostmi s pořádáním nejrůznějších veteránských akcí. Noblesu připravuje několik měsíců dopředu, aby všechno klaplo. Od časných ranních hodin pobíhá sem a tam na Žlutých lázní a organizuje příjezd účastníků a vše co je potřeba.
Společně s Janem Täubelem, zastupce ČR v mezinárodní federaci FIVA,jsou vlastně hlavními pořadateli zmíněného klubu, kterým pomáhají další přátelé. Mimochodem Jan Täubel se v půlnoci před Noblesou vrátil ze zasedání FIVA v Haagu, ale únava na něm nebyla rozhodně znát.
Ani letos nechyběl tradiční chleba se sádlem a škvarkami, výtečná pochoutka, bez které si nelze Noblesu už ani představit. Kdo neměl právě chuť na sádlo, mohl si dát koláčky s kávou.
Přišel se podívat i Maestro Václav Zapadlík, jehož obrazy, kalendáře, pexesa, knížky a další předměty byly k zakoupení a byl o ně zájem. Zvláště, když mohli ještě získat podpis po celém světě uznávaného Maestra. Na stánku Legend zase nechyběl jejich duchovní otec pan Lubor Kos. Pokud chcete tuto unikátní výstavu v příštím roce navštívit, potom si poznamenejte datum 14. a 15. června a vydejte se do Bohnic. Bude stát určitě zato.
Úderem desáté hodiny se obě parkoviště u Žlutých lázní na chvíli osiří a všichni se vydají do Jeremenkovy ulice k první jízdě pravidelnosti. Petr Navrátil ještě naposledy projede trať, aby bylo vše připravené, paní Yvetta Bendová se chopí šachovnicové praporku a na trať se vydává jeden účastník za druhým. Mimochodem Yvetta Bendová, majitelka několika krásných veteránů, pomáhá na každé akci Veteran&Vintage Clubu. Stačí odmávnout jak soutěžící, tak slečnu připravující se zřejmě na jeden z pražských maratonů.
V jízdě pravidelnosti si vedl nejlépe Jiří Patočka s Fordem A, který nasbíral 56 trestných bodů. Cenu za druhé místo si odvezl Pavel Horálek s Mercedesem Benz 190 (92) a třetí skončil Národa ml s Fiatem 600 (88). Ale vůbec není důležité, kdo zvítězil, protože hlavním posláním Pražské Noblesy je dobře se pobavit. A to se povedlo na sto procent.
Celé výsledky najdete na www.vavc.cz
J.Lasík 11.10.2014
Nejstarší AUTO
TREML Jan | Hupmobil R20 | 1911 |
Nejstarší MOTO
HÁJEK Milan | Jawa 500 OHV – Rumpál | 1930 |
Nejzajímavější automobil
ŘÍHA Bohumil | Jaguar SS 1 | 1935 |
Nejzajímavější motocykl
MÁSILKO Vladimír | Sarolea 600 | 1936 |
Nejzajímavější vozidlo účastníka z Prahy 4
HOUŠKA Zdeněk | Wolseley Hornet Standart | 1932 |
CENY VETERAN VINTAGE CLUBU
Stý přihlášený účastník
ŠIMEK Jaroslav | Tatra 57 Kabrio | 1932 |
Nejmladší moto spolujezdec
KUŽELOVÁ Johanka | Jawa 250 + Sidecar + PAV | 1959 |
Dámská posádka
KILIÁNOVÁ Dita | Jaguar E type FNC | 1965 |
Nejlépe dobově oblečená posádka
TESAŘ Petr | Škoda Rapid | 1938 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout