Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ohlédnutí za Rallye Praha Revival

Jak jsme už napsali Rallye Praha Revival přilákala na start hodně známých soutěžáků s let minulých, ale i současné, ale také další zajímavé osobnosti, které mají co do činění s automobilovým sportem.

Žáček - Žáček

Žáček - Žáček

zleva Syrovátko, Srnský, Blahna

zleva Syrovátko, Srnský, Blahna

Maršíček - Maršíček

Maršíček - Maršíček

Jaroslav  Bárta

Jaroslav Bárta

Daníček - Lasík

Daníček - Lasík

Václav Farka

Václav Farka

Patera, Hank

Patera, Hank

Kdo si třeba dneska vzpomene, že vítězové Berger a Petera vlastně učili jezdit soutěžní i sériovou Škodu Favorit v samých začátcích v druhé polovině osmdesátých let a tím si vlastně vyšlapali cestičku do továrního týmu Škoda, v němž pak Vláďa Berger získal mnoho pěkných úspěchů i ve světových a evropských soutěžích. Podobně jako třeba Emil Triner, nemůže bez automobilových závodů existovat. A je mu v podstatě jedno s čím jede. Služebně nejstarším jezdcem na naší scéně je asi bezpochyby Marcel Tuček, další nestor českých rallye. Tentokrát vyměnil Mitsubishi Lancer za Škodu 130 po Václava Arazimovi. Do barev Barum týmu a vozu Škoda 120 se vrátili Petr Černohorský a Jana Nesrstová.
Nechyběli však ani zástupci jiných disciplín. Do Prahy zavítal třeba Václav Farka, jeden z našich nejúspěšnějších jezdců v rallycrossu. Ještě dnes si pamatujeme jeho souboje s Mirkem Šefrem, na kterého jsme vzpomínali právě v areálu Sedlčanské kotliny. Tam byl vždy ve svém živlu. A právě Farka se Šefrem a dnes s Petrem Daníčkem, jenž reprezentoval naši redakci, mají jedno společné – Škodu 130 LR/Evo.Tento vůz totiž získal z Mladé Boleslavi právě Václav Farka, zatímco Mirek Šefr postavil druhý exemplář a před dvěma jej „oživil“ také Petr Daníček. Nemohl ani jinak, neboť pochází rovněž ze Železného Brodu, jako kdysi Šefr. Ale rallycross reprezentovali ještě Radko Polcar, Petr Fürst či evropský šampion Tomáš Kotek. Své zastoupení měli také vrchaři včele s otcem a synem Vojáčkovými, Martinem Jermanem, (všichni se však ze soutěže vytratili už po první noční etapě, nebo snad ještě jezdí po křivoklátských hvozdech), Jirkou Vovsem, Janem Heřmánkem nebo Petrem Benediktem.
Vedle někdejší hvězdy třídy „á-jedna“ (sériové automobily) Jana Macha, usedl Míla Janáček, ostřílený Dakarista a vydavatel časopisu OffROAD. Redaktor televizního vysílání Autosalon na stanici Prima věčně usměvavý František Fiala si pro tuto akci vypůjčil Škodu 110 R. Naopak známý fotograf Jirka Maršíček vyrazil s Fordem Capri s pravostranným řízením. Tento automobil si v šedesátých letech zakoupil jeho otec, rovněž náš prvotřídní fotograf (jablko prostě nepadá daleko od stromu). Není divu, že s takovým skvostem na rozbitých cestách hodně trpěl. Ze Slovenska přijel Jozef „Dodo“ Studenič, který za dobách federace patřil ke špičce mistrovských soutěží, v posledních letech jej můžeme označit za vůdčí osobnost slovenského motorismu.
Ale abychom nevyjmenovávali pouze účastníky, tak si řekněme i pár slov o automobilech. Nejstarším byl Saab 96 jezdce Paulíka, za nejkrásnější bychom označili Renault Alpine Tomáše Cmírala (bohužel vůz odstavil již u Žlutých lázní) nebo Alfu Romeo Junior Martina Jermana, asi mezi nejatraktivnější patřily Fiat 124 Abarth bratrů Šipkových nebo Audi Sport Quattro otce a syna Žáčkových, zapomenout nesmíme ani na pěkné miníky.
A co by to bylo za soutěž, kdyby ji nestartovala legenda českých časoměřičů – pan Jaroslav Bárta, který stále vypadá tak dobře jako před třiceti lety, kdy jsme se všichni setkávali společně na automobilových soutěžích.
Soutěž byla vcelku vydařená a uvidíme s čím nás Edda Patera překvapí ve dnech 29. a 30. října, kdy bude pořádat Rallye Berounka Revival.


J.Lasík, 5.4.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar