Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Podzimní Sosnění mělo i přes déšť vysokou úroveň

Veteránské Sosnění se konalo o uplynulém víkendu už po čtvrté a až dosud počasí vycházelo na sto procent. Teprve letos spustil Svatý Petr kohoutky plným proudem, a bylo po dobré náladě. Přeci jen jezdit s veterány v dešti není žádná slast.

V sobotu dopoledne bylo ještě sucho, po obědě však začalo nejdříve drobně mrholit, a netrvalo dlouho a spustil se vytrvalý déšť, který vlastně zatím nepřestal. Zatímco první den bylo možné spatřit na sosnovském okruhu osm desítek automobilů a formulí, tak v neděli se účast zmenšila asi na třicet automobilů. Není se co divit, a ani nemůžeme mít nikomu za zlé, že odjel. Všem, kteří vytrvali ale patří dík, protože za pronájem zaplatili pořadatelé nemalou částku.
Cestovní vozy byly rozdělené do pěti rozmanitých skupin, přičemž největší pozornost poutala právě ta poslední, v níž startovaly například Audi Sport Quattro, Fiat 124 Abarth, Škoda 130 RS, Mini Cooper, Renault Alpine nebo replika Škody 200 RS. Naopak hodně vyrovnanou byla skupina škodovek, v níž se představily především okruhové nebo soutěžní speciály včetně Škody 130 LR/H Petra Daníčka ze Železného Brodu. Tento automobil je svým způsobem unikátní, protože byl v 80. letech postaven pro připravovanou skupinu soutěžních speciálů S. Jenže FIA ji nakonec kvůli bezpečnosti nevypsala. V ostatních skupinách pak startovaly už jen sériové automobily, snad kromě Austinu Healey z roku 1959.
Kategorie formulí byla lahůdkou sama o sobě, zvláště pak jízdy se společným startem. Také startovní pole bylo různorodé, od formulí 3 ze 60. let přes první formule Škoda (MTX 1-01) a populární „estery“ MTX až po nádherný March 703 nebo tovární Škodu Lucia. Ani tentokrát nechyběli „staří“ pánové Zdeněk Křivohlavý, Jaroslav Buchar nebo Rudolf Böhm, nebo dvě ženy – Markéta Profeldová a Pavla Vovsová (obě s formulemi MTX 1-01) a za volant vypůjčeného vozu Zdeňka Křivohlavého usedl i Michal Velebný, autor knížky o těchto automobilech a člověk, který vlastně přivedl „ef-trojky“ k životu. Tradičním účastníkem této skupiny byl Oldřich Hanuš se strojem Rulo, vyrobeným už před šedesáti lety. Pochopitelně nejde o monopost, ale dvoumístný sportovní automobil sestrojený „na koleně“ a jezdit s ním na suchu není vůbec jednoduché, natož na vodě. Podobných automobilů existuje ještě několik a pořadatelé by je rádi přemluvili k účasti.
Jak jsme už psali, premiéru měl monopost March 703, jehož základem je vlastně prototyp 693 sestrojený z dílů Brabham a Lotus. Při debutu skončil Ronnie Peterson s prototypem třetí, dobrý výsledek zajel i James Huns. Jeho nástupce, model 703, byl postaven údajně pouze v šestnácti kusech se zážehovým litrovým čtyřválcem Ford Cosworth o výkonu 100 k. Nejlepším výsledkem bylo druhé místo švéda Hallgrena, který vůz získal právě od Petersona, na Severní smyčce Nürburgringu.
Až dosud jsme nevynechali ani jedno Sosnění, a musíme konstatovat, že to poslední mělo určitě nejlepší úroveň, pokud jde o skladbu automobilů i organizaci pod vedením Tomáše Pavlíka a za přispění členů Czech Classic Car Clubu a Enduro Klubu Mšeno. Bohužel větru ani dešti zatím stále poručit neumíme.


J.Lasík, 29.9.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar