Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Podzimní Sosnění - začátek nové tradice

Druhý ročník Podzimního Sosnění máme za sebou a podle prvních ohlasů od jezdců se vydařil. Pořadatelé včele s Tomášem Pavlíkem a Czech Classic Car Clubem ještě sice stále hledají ten správný způsob závodění pro historické automobily a formulové vozy, tak už dnes je jasné, že jsme dost možná svědky nové tradice.

Š 1000 MB, S.Kafka

Š 1000 MB, S.Kafka

Mini Cooper, J.Chmelař

Mini Cooper, J.Chmelař

K.Trojanová

K.Trojanová

Fiat 124 Abarth, J.Šipka

Fiat 124 Abarth, J.Šipka

Tatra 607, M.Zetek

Tatra 607, M.Zetek

Š 120, J.Hanilec

Š 120, J.Hanilec

Š 130 LA, K.Hořčík

Š 130 LA, K.Hořčík

Depo F3

Depo F3

Ještě je třeba doladit spoustu věcí, hlavně z oblasti bezpečnosti, a přilákat i další majitele zajímavých hlavně sportovních a závodních automobilů. Ti mohou zatím startovat jen v závodech do vrchu, především pak v dobře fungujícím seriálu Mistrovství ČR UAMK, promotéra Edy Patery. Jak se ukázalo jízda po okruhu je pro řadu z nich neméně zajímavá. Zvláště, když jde o využití takového okruhu, jaký nabízí právě Sosnová.
Pořadatelé trochu mrzela neúčast Škody 1101 Sport, s níž měl startovat Miroslav Krejsa, ale naopak je musela nadchnout třeba jízda Jiljí Chmelaře, který s Mini Cooperem dokazoval, že byť nezávodil dobrých třicet let, tak nic ze své bravurní jízdy nezapomněl. To dokázal ostatně také vítězstvím v závodě, který se startoval systémem Le Mans, kdy jezdci museli ke svým strojům nejdříve doběhnout, zapnout pásy a pak teprve vyrazit na trať. Na druhém místě dojel Jiří Šarocha s pěkným BMW 2002, další z pravidelných účastníků „Paterova“ šampionátu.
Na trati se také představila A.Chmelařová s původním soutěžním vozem Jiljí Chmelaře z let 1968 až 75. Původně byl osazen motorem skupiny A2, dnes sériovým s dvěma karburátory. Interiér je původní a 35 let odpočíval tento skvost v garáži.
Jak už jsme avizovali cenný automobil přivezl v sobotu Stanislav Kafka, jenž se svojí Škodou 1000 MB po Jaroslavu Bobkovi sváděl pěkné souboje s klubovým kolegou Jiřím Hanilcem, startující s replikou Škody 120 po Zdeňku Vojtěchovi. Jeho jízda, občas plná dravých smyků, se všem přítomným musela líbit. S pěknou Škodou 130 RS se představil Petr Zadražil, naopak se soutěžní Š 130 LA Karel Hořčík. Velice hezká podívaná byla také na jízdu Jana Šipky se soutěžním Fiatem 124 Abarth, jediným exemplářem v ČR.
Protože šlo o podnik pořádaný Czech Classic Car Clubem, tak ve startovní listině převažovaly anglické automobily Triumph a MG, objevil se také Jaguar E-Type nebo Relinat Scimitar či Lotus Elan.
Sosnovský okruh je rovněž velice vhodný pro jízdy monopostů, kterých se sjelo deset, z let 1966 až 1970, včetně několika klasických formulí 3 s motory Wartburg, jako byly Delfin 65, Delfín II, Gbelec, Buchar Wartburg nebo stroj pana Zdeňka Křivohlavého. Ve většině případů jde o vlastní konstrukce, pouze Škoda Lucia Otakara Stuchlíka je továrním automobilem AZV Vrchlabí po Oldřichu Brunclíkovi. V této kategorii také startovala unikátní Tatra 607 monopost Milana Zetka, vůz kategorie F1, z roku 1950. Svoji závodnickou premiéru ve formuli si odbyla Katka Trojanová na formuli už zmíněného Zdeňka Křivohlavého, jenž do svého vozu usedl v neděli. Nutno dodat, že si Katka na nováčka počínala více než zdatně, neboť dokázala zvítězit v sobotním závodě na 10 kol před Otakarem Stuchlíkem a Zdeňkem Bucharem. S jejími dojmy vás seznámíme zítra.
„Na výzvědy“ dorazili do Sosnové jezdci jako Antonín Muzikant nebo Tomáš Drásta.


Jindřich Lasík, 29.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar