Podzimní Sosnění - začátek nové tradice
Druhý ročník Podzimního Sosnění máme za sebou a podle prvních ohlasů od jezdců se vydařil. Pořadatelé včele s Tomášem Pavlíkem a Czech Classic Car Clubem ještě sice stále hledají ten správný způsob závodění pro historické automobily a formulové vozy, tak už dnes je jasné, že jsme dost možná svědky nové tradice.
Ještě je třeba doladit spoustu věcí, hlavně z oblasti bezpečnosti, a přilákat i další majitele zajímavých hlavně sportovních a závodních automobilů. Ti mohou zatím startovat jen v závodech do vrchu, především pak v dobře fungujícím seriálu Mistrovství ČR UAMK, promotéra Edy Patery. Jak se ukázalo jízda po okruhu je pro řadu z nich neméně zajímavá. Zvláště, když jde o využití takového okruhu, jaký nabízí právě Sosnová.
Pořadatelé trochu mrzela neúčast Škody 1101 Sport, s níž měl startovat Miroslav Krejsa, ale naopak je musela nadchnout třeba jízda Jiljí Chmelaře, který s Mini Cooperem dokazoval, že byť nezávodil dobrých třicet let, tak nic ze své bravurní jízdy nezapomněl. To dokázal ostatně také vítězstvím v závodě, který se startoval systémem Le Mans, kdy jezdci museli ke svým strojům nejdříve doběhnout, zapnout pásy a pak teprve vyrazit na trať. Na druhém místě dojel Jiří Šarocha s pěkným BMW 2002, další z pravidelných účastníků „Paterova“ šampionátu.
Na trati se také představila A.Chmelařová s původním soutěžním vozem Jiljí Chmelaře z let 1968 až 75. Původně byl osazen motorem skupiny A2, dnes sériovým s dvěma karburátory. Interiér je původní a 35 let odpočíval tento skvost v garáži.
Jak už jsme avizovali cenný automobil přivezl v sobotu Stanislav Kafka, jenž se svojí Škodou 1000 MB po Jaroslavu Bobkovi sváděl pěkné souboje s klubovým kolegou Jiřím Hanilcem, startující s replikou Škody 120 po Zdeňku Vojtěchovi. Jeho jízda, občas plná dravých smyků, se všem přítomným musela líbit. S pěknou Škodou 130 RS se představil Petr Zadražil, naopak se soutěžní Š 130 LA Karel Hořčík. Velice hezká podívaná byla také na jízdu Jana Šipky se soutěžním Fiatem 124 Abarth, jediným exemplářem v ČR.
Protože šlo o podnik pořádaný Czech Classic Car Clubem, tak ve startovní listině převažovaly anglické automobily Triumph a MG, objevil se také Jaguar E-Type nebo Relinat Scimitar či Lotus Elan.
Sosnovský okruh je rovněž velice vhodný pro jízdy monopostů, kterých se sjelo deset, z let 1966 až 1970, včetně několika klasických formulí 3 s motory Wartburg, jako byly Delfin 65, Delfín II, Gbelec, Buchar Wartburg nebo stroj pana Zdeňka Křivohlavého. Ve většině případů jde o vlastní konstrukce, pouze Škoda Lucia Otakara Stuchlíka je továrním automobilem AZV Vrchlabí po Oldřichu Brunclíkovi. V této kategorii také startovala unikátní Tatra 607 monopost Milana Zetka, vůz kategorie F1, z roku 1950. Svoji závodnickou premiéru ve formuli si odbyla Katka Trojanová na formuli už zmíněného Zdeňka Křivohlavého, jenž do svého vozu usedl v neděli. Nutno dodat, že si Katka na nováčka počínala více než zdatně, neboť dokázala zvítězit v sobotním závodě na 10 kol před Otakarem Stuchlíkem a Zdeňkem Bucharem. S jejími dojmy vás seznámíme zítra.
„Na výzvědy“ dorazili do Sosnové jezdci jako Antonín Muzikant nebo Tomáš Drásta.
Jindřich Lasík, 29.9.2009
Pořadatelé trochu mrzela neúčast Škody 1101 Sport, s níž měl startovat Miroslav Krejsa, ale naopak je musela nadchnout třeba jízda Jiljí Chmelaře, který s Mini Cooperem dokazoval, že byť nezávodil dobrých třicet let, tak nic ze své bravurní jízdy nezapomněl. To dokázal ostatně také vítězstvím v závodě, který se startoval systémem Le Mans, kdy jezdci museli ke svým strojům nejdříve doběhnout, zapnout pásy a pak teprve vyrazit na trať. Na druhém místě dojel Jiří Šarocha s pěkným BMW 2002, další z pravidelných účastníků „Paterova“ šampionátu.
Na trati se také představila A.Chmelařová s původním soutěžním vozem Jiljí Chmelaře z let 1968 až 75. Původně byl osazen motorem skupiny A2, dnes sériovým s dvěma karburátory. Interiér je původní a 35 let odpočíval tento skvost v garáži.
Jak už jsme avizovali cenný automobil přivezl v sobotu Stanislav Kafka, jenž se svojí Škodou 1000 MB po Jaroslavu Bobkovi sváděl pěkné souboje s klubovým kolegou Jiřím Hanilcem, startující s replikou Škody 120 po Zdeňku Vojtěchovi. Jeho jízda, občas plná dravých smyků, se všem přítomným musela líbit. S pěknou Škodou 130 RS se představil Petr Zadražil, naopak se soutěžní Š 130 LA Karel Hořčík. Velice hezká podívaná byla také na jízdu Jana Šipky se soutěžním Fiatem 124 Abarth, jediným exemplářem v ČR.
Protože šlo o podnik pořádaný Czech Classic Car Clubem, tak ve startovní listině převažovaly anglické automobily Triumph a MG, objevil se také Jaguar E-Type nebo Relinat Scimitar či Lotus Elan.
Sosnovský okruh je rovněž velice vhodný pro jízdy monopostů, kterých se sjelo deset, z let 1966 až 1970, včetně několika klasických formulí 3 s motory Wartburg, jako byly Delfin 65, Delfín II, Gbelec, Buchar Wartburg nebo stroj pana Zdeňka Křivohlavého. Ve většině případů jde o vlastní konstrukce, pouze Škoda Lucia Otakara Stuchlíka je továrním automobilem AZV Vrchlabí po Oldřichu Brunclíkovi. V této kategorii také startovala unikátní Tatra 607 monopost Milana Zetka, vůz kategorie F1, z roku 1950. Svoji závodnickou premiéru ve formuli si odbyla Katka Trojanová na formuli už zmíněného Zdeňka Křivohlavého, jenž do svého vozu usedl v neděli. Nutno dodat, že si Katka na nováčka počínala více než zdatně, neboť dokázala zvítězit v sobotním závodě na 10 kol před Otakarem Stuchlíkem a Zdeňkem Bucharem. S jejími dojmy vás seznámíme zítra.
„Na výzvědy“ dorazili do Sosnové jezdci jako Antonín Muzikant nebo Tomáš Drásta.
Jindřich Lasík, 29.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout