Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Podzimní rojení slibuje pěknou podívanou

Ve dnech 26. a 27. září se na autodromu Sosnová uskuteční druhý ročník Podzimního rojení „Sosnění“. Jedná se o okruhový závod historických sportovních a závodních automobilů včetně monopostů.

Nejde však o klasický rychlostní závod, ale jízdu pravidelnosti, i když v řadě jezdců „chytnou saze“, a před pravidelností dávají přednost hezky si zajezdit na příjemném okruhu. Atrakcí bude klubový závod Le Mans, závod s pevným startem, kdy jezdci běží k vozům, startují a vyrážejí na trať.
Dosud je přihlášeno na padesát automobilů, převážně značek Triumph, MG, Jaguar, ale nechybějí ani Porsche, Opel GT, BMW 2002, Ford Escort. Chevrolet Corvette, Fiat 124 Abarth apod. Premiéru bude mít Porsche 914 známého veteránského nadšence a organizátora veteránských akcí na Liberecku pana Milana Bumby. V jednání je ještě účast otce a syna Srnských s nádherně zrenovovanými speciály Škoda 110 R Coupe a Škoda 130 LR. Pamětníci si ještě pamatují, že Josef Srnský patřil v sedmdesátých letech mezi úspěšné tovární jezdce týmu Škoda, později Barum.
Velice zajímavý a cenný automobil přiveze sběratel závodních škodovek Stanislav Kafka. Představí okruhovou verzi vozu Škoda 1800 MB, postavenou pro tehdejší skupinu B5. S tímto vozem jezdila v roce 1969 tovární dvojice Jaroslav Bobek a Leoš Hnatevič automobilové rallye, poté byl přestavěn na okruhovou verzi pro Jaroslava Bobka. Vůz pohání benzinový čtyřválec 1,8 litru o výkonu zhruba 160 k.
Společně s ním přijedou z poděbradského klubu ještě mj. Jiří Hanilec se Škodou 120 S, což je v podstatě replika postavená podle originálu Zdeňka Vojtěcha, který se „stodvacítkou“ začínal prakticky svoji úspěšnou kariéru.
Na trati se také objeví formulové vozy, především pak F3, jako jsou například Magda, Buchar Wartburg, Delfín nebo Škoda Lucia, tovární vůz AZV Vrchlabí po Oldřichu Brunclíkovi, jenž závodil v letech 1967 a 1969. Vůz zrenovoval v roce 1988 Otakar Stuchlík z Nové Paky, v roce 1993 Mistr ČR v závodech historických automobilů do vrchu.
Účast přislíbil také Milan Zetek s Tatrou 607 Monopost, bezpochyby nejzajímavějším i nejcennějším vozem. Vůz byl postaven pro Velkou Cenu Československa v roce 1950. První dva stroje byly poháněny vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem o objemu 1985 cm³ a 2350 cm³, v pozdějších letech byl navýšen až na 2545 cm³. Když došlo v roce 1952 ke změně předpisů, byl opět snížen na 2472 cm³. V posledních letech se výkon vyšplhal až k hranici 200 k při 8000/min.
Při prvním startu na Masarykově okruhu s ním dojel Bruno Sojka na druhém místě za Hovorkou s Maserati, přestože zajel nejrychlejší kolo v závodě rychlostí 111 km/h. Na Dni rekordů pod Barrandovem v roce 1953 dosáhl Adolf Veřmiřovský s motorem o výkonu 155 k rychlosti 197,7 km/h. Za účasti delegovaných časoměřičů vytvořil o pár týdnů později ve Valašském Meziříčí průměr z jízd oběma směry rychlost 207,972 km/h.
Původní monopost formule 3 vlastní konstrukce a stavby představí Zdeněk Buchar, účastník závodů F3 v letech 1966-68, stejně jako například Zdeněk Křivohlavý, další z velice úspěšných jezdců formulových vozů ze 60. let. “Závodnické ostruhy“ bude po loňské premiéře sbírat opět Pavla Vovsová s první formulí MTX 1-01, dcera našeho úspěšného reprezentanta v závodech do vrchu Jiřího Vovse.
Podzimní rojení pořádá opět Tomáš Pavlík ve spolupráci s Czech Classic Cars Clubem. V sobotu i v neděli probíhá program od 9 do 17 hodin a vstupné je po oba dny zdarma.
Další informace na www.veteranskerojeni.cz


JL, 9.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar