Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Kremer K4 - třicetiletý unikát

Začátkem osmdesátých let postavila firma Kremer dva závodní speciály Porsche K4. Rozdíl oproti předchozí verzi spočíval v tom, že vozidlo bylo použitím trubkového rámu upraveno, čímž bylo možné snížit výšku zhruba o čtyři centimetry, zatímco celková šířka byla rovné dva metry.

Nádrž byla uložena před čelním sklem, čímž došlo také k lepšímu rozdělení hmotnosti. Kromě toho nebyla turbodmychadla podobně jako u typu 959 připevněna za motorem, nýbrž po straně. Firma Kremer postavila pouze dva automobily, ale existovalo i hodně derivátů této koncepce.
V USA dokonce zhotovili kompletní trubkový rám z hliníku. Toto vozidlo bylo postaveno v pořadí jako třetí K4 u firmy DP Motorsport na základě typu K3 z roku 1979, který byl poškozen následkem nehody.
DP vyráběla v sedmdesátých a osmdesátých letech karosérie z plastu pro firmu Kremer a tak karosérie typu K4 je výsledkem společného vývoje. Hmotnost vozidla činí pouze 900 kilogramů.
Vůz poháněl zážehový motor o objemu 2,8 litru s dvojitým přeplňování, který při tlaku 1,1 baru poskytoval výkon 680 k. Chladič stlačeného vzduchu je umístěn za předními sedadly a vzduch se přiváděl nasávacím otvorem na střeše. Chlazení obstarává typický plochý ventilátor, používaný pro turbo motory. Přípravu směsi zajišťovalo řadové mechanické čerpadlo. Sílu na zadní kola přenášela čtyřstupňová převodovka Porsche s dvěma hnacími titanovými hřídeli. Ve skutečnosti se jedná o jedno z mimořádných závodních speciálů s přeplňovaným motorem.


JL, 5.1.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar