Rally Příbram - historiky vyhrál Krejča
V rámci Rallye Příbram se odjel i závěrečný podnik domácího šampionátu historických automobilů, které společně s legendami naštěstí doplnily dosti chudé startovní pole soudobých automobilů.
Škoda jen, že nepřijelo více automobilů zahraničních značek, které se na našem území vyskytují. Máme na mysli například různá BMW, Fordy Escort, Trabant, Opel Kadett nebo BMW atd. Úroveň mistrovství republiky, jako i soutěže samotné, by to jistě zvedlo. Jejich jezdci často dávají přednost menším a volným soutěžím.
Po omluvě Jana Tichého byl do role favorita pasován Jiří Navrátil s Fordem Sierra Cosworth, což potvrzoval až do šesté rychlostní zkoušky. Z prvních šesti zkoušek vyhrál totiž čtyři, po jedné Hloušek a Krejča. Na druhého Krejču měl tak už více minutový náskok.
„Start v Příbrami byl pro mne malým zpestřením a příležitostí se trochu rozjet před San Remem s Fiestou. První tři testy jsme si moc užívali, tlačil jsem na Sierru co to šlo a snažil jsem se i pobavit diváky. Pak ale od RZ5 auto ztrácelo výkon až přestalo turbo foukat úplně. Myslel jsem, že problém je v turbu a proto jsme odevzdali výkaz v Čk po RZ6. Je to škoda.“
Nakonec se ukázalo, že na vině nebylo turbo, ale vyklepané matice a následně i šrouby na přírubě mezi výfukovými svody a turbodmychadlem. Vyřešit takový problém by bylo relativně jednoduché, ale posádka mezitím ukončila soutěž.
Další průběh rallye byl už v režii Krejči, který si připsal sedm vyhraných zkoušek, zatímco Šimůnek jednu. Souboj škodovek tak rozhodli pro sebe Jan Krjča s Pavlem Šárkou se Škodou 130 LR. Se ztrátou necelých dvou minut skončili druzí Jiří Hloušek a Tomáš Rozsíval, se stejným vozem.
Zpestřením v záplavě škodovek byly krásná Alfa Romeo GTV Petra Hustého a Lancia Fulvia HFJaroslava Strnada.
Závěr soutěže obstaralo devět legend, kterým se čas neměří, protože jde o demonstrační jízdy. Ale to neznamená, že by snad s ad jejich majitelé jeli pomalu. V žádném případě, a v nejednom případě by možná zamíchali i pořadím.
Celkové pořadí
J.Lasík, 9.10.2012
Po omluvě Jana Tichého byl do role favorita pasován Jiří Navrátil s Fordem Sierra Cosworth, což potvrzoval až do šesté rychlostní zkoušky. Z prvních šesti zkoušek vyhrál totiž čtyři, po jedné Hloušek a Krejča. Na druhého Krejču měl tak už více minutový náskok.
„Start v Příbrami byl pro mne malým zpestřením a příležitostí se trochu rozjet před San Remem s Fiestou. První tři testy jsme si moc užívali, tlačil jsem na Sierru co to šlo a snažil jsem se i pobavit diváky. Pak ale od RZ5 auto ztrácelo výkon až přestalo turbo foukat úplně. Myslel jsem, že problém je v turbu a proto jsme odevzdali výkaz v Čk po RZ6. Je to škoda.“
Nakonec se ukázalo, že na vině nebylo turbo, ale vyklepané matice a následně i šrouby na přírubě mezi výfukovými svody a turbodmychadlem. Vyřešit takový problém by bylo relativně jednoduché, ale posádka mezitím ukončila soutěž.
Další průběh rallye byl už v režii Krejči, který si připsal sedm vyhraných zkoušek, zatímco Šimůnek jednu. Souboj škodovek tak rozhodli pro sebe Jan Krjča s Pavlem Šárkou se Škodou 130 LR. Se ztrátou necelých dvou minut skončili druzí Jiří Hloušek a Tomáš Rozsíval, se stejným vozem.
Zpestřením v záplavě škodovek byly krásná Alfa Romeo GTV Petra Hustého a Lancia Fulvia HFJaroslava Strnada.
Závěr soutěže obstaralo devět legend, kterým se čas neměří, protože jde o demonstrační jízdy. Ale to neznamená, že by snad s ad jejich majitelé jeli pomalu. V žádném případě, a v nejednom případě by možná zamíchali i pořadím.
1.Krejča – Šárka | Škoda 130 LR | 01:49.07,8 |
2.Hloušek – Rozsíval | Škoda 130 LR | 01:50.49,7 |
3.Šimůnek P. – Šimůnek P. | Škoda Favorit 136 L | 01:51.37,5 |
4.Šubrt – Jonák | Škoda 130 LR | 01:52.31,9 |
5.Hejhal – Hejhal | Škoda 110 L | 01:54.45,2 |
6.Štolfa – Hawel | Škoda 130 | 01:56.10,0 |
7.Strand – Jelínek | Lancia Fulvia | 02:04.57,5 |
8.Hustý – Kuhn | Alfa Romeo GTV | 02:06.10,0 |
9.Jun J. – Jun P. | Škoda 130 L | 02:06.10,8 |
Celkové pořadí
1.Krejča - Šárka | Škoda 130 LR | 176 |
2.Blahout - Neoral | VAZ 21074 | 93 |
3.Šimůnek P. - Šimůnek P | Škoda Favorit | 76 |
4.Hejhal P. - Hejhal P. | Škoda 110 | 72 |
5.Štolfa - Hawel | Škoda 130 L | 69 |
J.Lasík, 9.10.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout