Rallye Historic Vltava - radost Jensena, smutek Hainbacha
Letošní Historic Rallye Vltava přinesla dramatickou podívanou až do samého závěru. Jen málokdo by vymyslel lepší zápletku než hlavní protagonisté – Janota, Harrach, Brazzoli, Hainbach a Jensen. Naproti tomu v souběžné Rallye Šumava bylo pořadí dané od prvního kilometru.
První odpověď na otázku, jestli bude rychlejší loňský vítěz Ernst Harrach s Mitsubishi Lancer nebo Miroslav Janota s Opelem Kadett, dala úvodní zkouška na čínovském okruhu. Náš jezdec začal ve velkém stylu, ale v druhém kole jej zastavila závada kondenzátoru. Poruchu se sice podařilo provizorně opravit, ale pětiminutová ztráta byla propastná a znamenala poslední místo v pořadí. Ještě hůře dopadl černý kůň soutěže Frank Cunnigham s Fordem Escort RS 1800. Jeho dravou jízdu ukončilo bohužel ulomené kolo.
Nejrychleji zajel tři kola na okruhu Ernst Harrach před Enricem Brazzolim na silném Porsche 911, Robertem Montinim, Matsem Myrsellem (všichni Porsche 911) a Jensenem s Lancií 037. Ačkoliv v následujících čtyřech zkouškách nezajel Harrach ani jednou nejrychlejší čas (o ten se podělili Myrsell, Jensen, Brazzoli, Janota), tak se usadil na čele před Brazzolim a Jensenem s Lancií 037, nejatraktivnějším vozem celého startovního pole. Teprve poslední dvě noční zkoušky vyšly Harrachovi na sto procent a navýšil náskok v cíli první etapy na 14 sekund před Brazzolim. Na dalších místech se usadili Jensen (+23,3 s), Myrsell (+59,3) , Hainbach (+1.26,2). Mirek Janota se nevzdal, vyhrál jednu zkoušku a dvakrát byl druhý, což mu vyneslo posun z posledního místa na dvacátou pozici. Také druhý den pokračoval ve stíhací jízdě, kterou ale ukončila porucha diferenciálu v jedenácté zkoušce. V tu chvíli byl se spolujezdcem Lukášem Vyoralem už na neuvěřitelném desátém místě, na prvního Hainbacha ztráceli něco málo přes tři minuty.
Druhou etapu začal nejlépe Brazolli, když Harrach ztratil po problémech skoro půl minuty a propadl se na šesté místo. Ale Ital se z prvního místa neradoval dlouho, když poruchou motoru ztratil tři minuty, čímž klesl na šestou příčku. Porucha byla ale většího rázu a Ital musel vzdát. Ale Do vedení se dostal bývalý špičkový německý jezdec Reinhard Hainbach s Opelem Ascona s náskokem 20 sekund před Myrsselem, na Jensena najel půl minuty. Harrach byl po dvouminutové penalizaci už mimo hru a bylo jasné, že se rozhodne mezi Hainbachem a Jensenem. Na rychlých zkouškách měla být teoreticky ve výhodě rychlá Lancia 037 než Opel Ascona. Nor stahoval půlminutovou ztrátu až do třinácté zkoušky, kdy se dostal do vedením s náskokem 3,7 sekundy. Definitivní rozhodnutí mělo padnout v poslední patnácté zkoušce do které Jensen nastoupil s náskokem 7,7 sekundy. V ní navýšil náskok ještě o jedenáct sekund, ale přesto se Reinhard Hainbach ze stříbra neradoval. Na přejezdu do cíle měl nehodu s civilním vozem a bylo po naději. Druhá příčka tak spadla do klína Švédovi Myrsellovi.
Český šampionát vyhrál Jan Krejča se Škodou 130 L, jenž nakonec skončil na vynikající šesté příčce. Druhý dojel Pavel Šimůnek se Škodou Favorit a třetí Petr Hejhal se Škodou 110.
J.Lasík 23.4.2012
Nejrychleji zajel tři kola na okruhu Ernst Harrach před Enricem Brazzolim na silném Porsche 911, Robertem Montinim, Matsem Myrsellem (všichni Porsche 911) a Jensenem s Lancií 037. Ačkoliv v následujících čtyřech zkouškách nezajel Harrach ani jednou nejrychlejší čas (o ten se podělili Myrsell, Jensen, Brazzoli, Janota), tak se usadil na čele před Brazzolim a Jensenem s Lancií 037, nejatraktivnějším vozem celého startovního pole. Teprve poslední dvě noční zkoušky vyšly Harrachovi na sto procent a navýšil náskok v cíli první etapy na 14 sekund před Brazzolim. Na dalších místech se usadili Jensen (+23,3 s), Myrsell (+59,3) , Hainbach (+1.26,2). Mirek Janota se nevzdal, vyhrál jednu zkoušku a dvakrát byl druhý, což mu vyneslo posun z posledního místa na dvacátou pozici. Také druhý den pokračoval ve stíhací jízdě, kterou ale ukončila porucha diferenciálu v jedenácté zkoušce. V tu chvíli byl se spolujezdcem Lukášem Vyoralem už na neuvěřitelném desátém místě, na prvního Hainbacha ztráceli něco málo přes tři minuty.
Druhou etapu začal nejlépe Brazolli, když Harrach ztratil po problémech skoro půl minuty a propadl se na šesté místo. Ale Ital se z prvního místa neradoval dlouho, když poruchou motoru ztratil tři minuty, čímž klesl na šestou příčku. Porucha byla ale většího rázu a Ital musel vzdát. Ale Do vedení se dostal bývalý špičkový německý jezdec Reinhard Hainbach s Opelem Ascona s náskokem 20 sekund před Myrsselem, na Jensena najel půl minuty. Harrach byl po dvouminutové penalizaci už mimo hru a bylo jasné, že se rozhodne mezi Hainbachem a Jensenem. Na rychlých zkouškách měla být teoreticky ve výhodě rychlá Lancia 037 než Opel Ascona. Nor stahoval půlminutovou ztrátu až do třinácté zkoušky, kdy se dostal do vedením s náskokem 3,7 sekundy. Definitivní rozhodnutí mělo padnout v poslední patnácté zkoušce do které Jensen nastoupil s náskokem 7,7 sekundy. V ní navýšil náskok ještě o jedenáct sekund, ale přesto se Reinhard Hainbach ze stříbra neradoval. Na přejezdu do cíle měl nehodu s civilním vozem a bylo po naději. Druhá příčka tak spadla do klína Švédovi Myrsellovi.
Český šampionát vyhrál Jan Krejča se Škodou 130 L, jenž nakonec skončil na vynikající šesté příčce. Druhý dojel Pavel Šimůnek se Škodou Favorit a třetí Petr Hejhal se Škodou 110.
1.Jensen – Pedersen | Lancia Rally 037 | 01:49:21.1 |
2.Myrsell – Juntila | Porsche 911 RS | +01:21.9 |
3.Montini – Soragni | Porsche 911 SC | +02:07.4 |
4.Johannusvuori – Valo | Ford Escort RS 2000 | +02:48.4 |
5.Pasutti – Campeis | Porsche 911 RS | +03:39.1 |
6.Krejča – Šárka | Škoda 130 LR | +04:47.1 |
7.Koskinen – Koivisto | Ford Escort RS 2000 | +05:21.2 |
8.Harrach – Welsersheimb | Mitsubishi Lancer | +05:27.0 |
9.Veikkanen – Tuominen | Porsche 911 SC | +05:28.8 |
10.Perez – Thomas | Porsche 911 RS | +06:20.4 |
J.Lasík 23.4.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout