Rallye Praha Revival s hvězdným obsazením
Po úspěšné podzimní Rallye Berounka Revival se můžeme o prvním dubnovém víkendu těšit na její zopakování, tentokrát ale jako Rallye Praha Revival. Centrum bude opět v Praze Radotíně a hlavním organizátorem je Edda Patera. Soutěž je určena pro historické automobily do roku 1985.
Pamětníci automobilového sportu si tak budou moci oživit vzpomínky na jezdce a spolujezdce dávné minulosti nebo i nedávné či současné. Na startu se objeví mj i několik bývalých továrních jezdců Škoda Auto jako jsou Josef Srnský, Václav Blahna, Milan Zapadlo, Jindřich Štolfa nebo Vladimír Berger a také jejich spolujezdci Jiří Syrovátko, Lubislav Hlávka, Jiří Motal. Ti všichni přislíbili účast, ale ve startovní listině najdeme i další úspěšné tváře naší automobilové historie. Za všechny jmenujme třeba na Slováka Jozefa Studeniče nebo Zdeňka Ponce, úspěšného jezdce s Renaultem 12 Gordini. Asi jen málokdo ví, že Jan Mach patřil v 70.letech ke špičce s vozy Fiat 128, stejně jako Miroslav Čáslavka s Trabantem 601. Ve třídě do 1150 kdysi sváděli pěkné souboje Václav Polívka a Tomáš Fuchs, a tak si to budou moci tentokrát zopakovat. Bez motoristické sportu nemůže být ani Tomáš Hank, který ještě dnes jezdí závody do vrchu. Pojede i známý Pavel Valoušek, několikanásobný mistr republiky a otec úspěšného jezdce Pavla, který letos startuje s Peugeotem. Kdo ví, že začínal na místě spolujezdce právě Josefa Srnského a že kromě vozů Škoda startoval také třeba s Porsche 911 nebo Alfou Romeo. Známý jezdec Pavel Šofr se nechal také přemluvit, ale asi jen proto, že mu ještě nezačala naplno lodní doprava na Orlíku. Ze spolujezdců, kteří se zapsali do naší historie vzpomeňme třeba Lubislava Hlávku (Blahna), Pavla Šlemína (Trojan), Janu Nesrstovou (Sivík), Pavla Ryšánka (Šofr) nebo Ivana Hrona (Ponec). Z nejdéle „sloužících“ jezdců se představí nestárnoucí Marcel Tuček a také třeba František Markvart, který pověsil (možná?) teprve nedávno závodění na hřebík.
Tradiční zastoupení mají i vrchaři – současní jako jsou otec a syn Vojáčkové nebo Martin Jerman či ex-vrchaři Jan Heřmánek, Josef Stočes a Jiří Voves, který bude opět navigovat dceru Pavlu. Prvotřídní motoristický fotograf Jiří Maršíček pojede s Fordem Capri. Kompletní startovní listinu najdete na www.edda.cz.
Poslední Rallye Praha se uskutečnila v roce 1974 a z jezdců, kteří tehdy startovali a nyní se „vrátí na místo činu“ jmenujme Miroslava Čáslavku, Jana Macha, václava Polívku, Milana Zapadla, Petra Černohorského.
Těšit se můžeme nejen na zajímavé posádky, ale také automobily včetně dvou vozů Renault Alpine (škoda, že nestartuje Vladimír Hubáček) , dále Fiat 124 Abarth, Audi Quattro, Saab 96, Volvo Amazon, Porsche 911 a 924, Opel Manta a Kadett, Mini Cooper, Alfa Romeo, Lancia Beta, Ford Sierra a Escort atd. Největší zastoupení (45) mají pochopitelně nejrůznější modely škodovek od sériových 1100 MB až po soutěžní speciály 130 RS nebo 130 LR. Se zajímavým automobilem – Škodou 130 LR/Evo, vyrobeným pouze jako prototyp pro připravovanou skupinu S, se opět představí Petr Daníček ze Železného Brodu.
Soutěž povede většinou po silnicích III. třídy a místních komunikacích (ca 12 km penetrace, polní cesta) a itinerář dostanou posádky před startem soutěže., je slep
Na trati bude několik tzv. Show section (SS), které budou vytyčeny na uzavřené trati (letiště, Sedlčanská kotlina, areál učiliště, plochodrážní stadion).
]b]Časový harmonogram[/b]
Pátek 1. dubna – I.etapa Křivoklátská (110 km)
(Radotín, Křivoklát, Beroun, Radotín)
Sobota 2. dubna – II.etapa Dobříšská (222 km)
(Jíloviště, Dobříš, Hořovice, Orlík, Živohošť)
Neděle 3. dubna – III.etapa Sedlčanská (172 km)
(Sedlčany, Divišov, Sedlčany, Štěchovice, Radotín)
J.Lasík, 23.3.2011
Tradiční zastoupení mají i vrchaři – současní jako jsou otec a syn Vojáčkové nebo Martin Jerman či ex-vrchaři Jan Heřmánek, Josef Stočes a Jiří Voves, který bude opět navigovat dceru Pavlu. Prvotřídní motoristický fotograf Jiří Maršíček pojede s Fordem Capri. Kompletní startovní listinu najdete na www.edda.cz.
Poslední Rallye Praha se uskutečnila v roce 1974 a z jezdců, kteří tehdy startovali a nyní se „vrátí na místo činu“ jmenujme Miroslava Čáslavku, Jana Macha, václava Polívku, Milana Zapadla, Petra Černohorského.
Těšit se můžeme nejen na zajímavé posádky, ale také automobily včetně dvou vozů Renault Alpine (škoda, že nestartuje Vladimír Hubáček) , dále Fiat 124 Abarth, Audi Quattro, Saab 96, Volvo Amazon, Porsche 911 a 924, Opel Manta a Kadett, Mini Cooper, Alfa Romeo, Lancia Beta, Ford Sierra a Escort atd. Největší zastoupení (45) mají pochopitelně nejrůznější modely škodovek od sériových 1100 MB až po soutěžní speciály 130 RS nebo 130 LR. Se zajímavým automobilem – Škodou 130 LR/Evo, vyrobeným pouze jako prototyp pro připravovanou skupinu S, se opět představí Petr Daníček ze Železného Brodu.
Soutěž povede většinou po silnicích III. třídy a místních komunikacích (ca 12 km penetrace, polní cesta) a itinerář dostanou posádky před startem soutěže., je slep
Na trati bude několik tzv. Show section (SS), které budou vytyčeny na uzavřené trati (letiště, Sedlčanská kotlina, areál učiliště, plochodrážní stadion).
]b]Časový harmonogram[/b]
Pátek 1. dubna – I.etapa Křivoklátská (110 km)
(Radotín, Křivoklát, Beroun, Radotín)
Start | 20.30 | Praha ??? |
SS 01 | 21.02 | Radotín Učiliště |
ČK 3 | 21.35 | Zadní Kopanina |
ČK 4 | 22.51 | Lhotka u Berouna |
Cíl | 23.30 | Radotín Učiliště |
Sobota 2. dubna – II.etapa Dobříšská (222 km)
(Jíloviště, Dobříš, Hořovice, Orlík, Živohošť)
Start | 9.00 | Radotín Učiliště |
SS 02 | 11.03 | Dlouhá Lhota |
SS 03 | 11.03 | Tlustice |
SS 4 | 12.21 | Dlouhá Lhota |
SS 5 | 14.32 | Pila Jablonné |
SS 6 | 14.56 | Dlouhá Lhota |
Cíl | 15.47 | Živohošť |
Neděle 3. dubna – III.etapa Sedlčanská (172 km)
(Sedlčany, Divišov, Sedlčany, Štěchovice, Radotín)
Start | 9.00 | Živohošť |
SS7 | 9.33 | Sedlčany |
SS 8 | 10.39 | Divišov |
SS 9 | 12.08 | Sedlčany |
SS 10 | 13.35 | Radotín Učiliště |
Cíl | 13.40 | Radotín Učilistě |
J.Lasík, 23.3.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout