Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Röhrl a Demuth na Donau Classic

Během pěti let se z Donau Classic vykrystalizovala jedna z největších a nejhodnotnějších veteránských soutěží Německa. A když je centrum v Ingolstadtu, potom je jasné, že hlavním sponzorem bude Audi. A když Audi, tak by neměl chybět Walter Röhrl nebo Harald Demuth.

Zatímco dvojnásobný mistr světa Walter Röhrl se na Donau Classic představil pouze ve čtvrtek odpoledne se soutěžním Audi Quattro, tak Harald Demuth absolvoval s Audi Sport Quattro celou soutěž. Oba jezdce si dobře pamatují i naši příznivci rallye sportu. Röhrl vyhrál poslední dva ročníky Rallye Vltava, Demuth byl dvakrát úspěšný v Rallye Škoda a Barum rallye 1984 a 85. A jak jinak, než vždy s Audi Quattro.
Ale mezi sto osmdesáti startujícími byl ještě jeden šampion – Ital Luciano Viaro. Mnohým jeho jméno nikomu nic neřekne, ale několikrát vyhrál historickou Mille Miglia a je považován za největšího „machra“ v jízdách pravidelnosti. A protože se letošní Donau Classic nesla v duchu třicáté výroční Audi Quattro a také značka Audi se zapojila do projektu M.I.T.E, tak dostal Viaro zapůjčené quattro z Audi Tradition. Jde o zapojení nevidomých lidí nebo se zbytky zraku do motoristického sportu. A tak vedle něj usedla nevidomá spolujezdkyně Enrico Mussinelli.
Donau classic dlouhá 560 kilometrů byla rozdělena do tří etap, přičemž první čtvrteční byla kratší (112 km), další dva dny se pak jezdilo prakticky celý cen. Ačkoliv byli na startu dva bývalí soutěžní jezdci Röhrl a Demuth, tak nejde o žádnou klasickou rallye s klasickými rychlostními zkouškami, ale o jízdu pravidelnosti, v níž jsou zařazeny zvláštní zkoušky. Ty se ovšem jedou na běžného provozu a čas se měří na tisíciny sekundy. Řada těchto zkoušek je situován do historických centrech měst v okolí Ingolstadtu a mezi diváky je o ně velký zájem.
Startovní pole 180 automobilů z let 1928 až 1988 bylo opět hodně pestré, jak ostatně dokazuje 37 značek minulých jako třeba Alvis, riley, DKW, Wanderer, Bitter, Horch, De Tomaso, tak i současných Audi, BMW, Porsche, Ferrari, Fiat, Bentley, Jaguar a také Škoda – model 420 Sport Monte Carlo, ročník 1938. S ním startovali manželé Langerovi, jako jediný zástupci z České republiky.


J.Lasík, 28.6.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar