Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA na veteránské rally Bodensee Klassik

Na třetím ročníku jízdy pravidelnosti kolem Bodamského jezera posílá značka na téměř 600 kilometrů dlouhou trať atraktivní kvarteto vozů. Start a cíl každého dne je v rakouském městě Bregenz, trasy vedou malebnými regiony Německa, Rakouska a Švýcarska.

„Bodensee-Klassik je jednou z nejhezčích a nejpestřejších jízd veteránů i youngtimerů,“ říká Ing. Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny ŠKODA Muzea. „Čtyři vozy ŠKODA, které se závodu účastní, patří mezi milníky naší 119leté historie,“ dodává Velebný.
Častým hostem veteránských soutěží je tyrkysově zelená Škoda Felicia z roku 1961. Auto pochází z firemní sbírky historických vozů v Mladé Boleslavi. Se svým elegantním tvarem a výraznými „křidélky“ na zádi je tento sběrateli stále žádanější kabriolet považován za jeden z nejatraktivnějších vozů šedesátých let. Se svými 930 kg je Felicia skutečně lehkou váhou. Vůz pohání čtyřválcový benzinový motor o výkonu 50 k a objemu 1089 cm³. Maximální rychlost činí 130 km/h.

ŠKODA 1101, známější pod označením ‚Tudor’, je významným reprezentantem poválečné éry automobilky. Bodensee Klassik se účastní polokabriolet Tudor. Vůz byl od dubna 1948 po několik let ve službách velvyslanectví Švýcarska v Praze, poté v soukromém vlastnictví. V roce 2005 vůz převzalo Škoda Muzeum a podrobilo jej citlivé renovaci. Čtyřválcový motor o objemu 1.089 cm³ dává výkon 32 k.

ŠKODA 130 RS byla na přelomu 70. a 80. let jedním z nejúspěšnějších závodních vozů. V Bregenzu startuje vůz z roku 1976, za volant usedne sedminásobný rallyový mistr Německa Matthias Kahle. Škoda 130 RS, ve své době přezdívaná ‚Porsche Východu’, dosáhla mimo jiné double při Rallye Monte Carlo 1977 a vítězství v mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981. Motor disponuje výkonem 136 k při 8500/min a dosahuje rychlosti 200 km/h.

Nejmladším reprezentantem je ŠKODA Rapid z roku 1984. Dvoudveřové kupé bylo v roce 2013 kompletně restaurováno. Rapid byl ve své době zajímavým představitelem vozů Škoda s motorem vzadu. Benzinový čtyřválec o objemu 1,3 litru podává výkon 58 k.
Třetí ročník soutěže Bodensee Klassik potrvá do 3. května), start i cíl je v rakouském městě Bregenz. Na programu je pět etap o celkové délce 600 kilometrů, které vedou po území Německa, Rakouska a Švýcarska. Účastníky čekají krásné alpské scenérie a grandiózní výhledy. O vítězství v soutěži nerozhoduje nejvyšší rychlost, ale spolehlivost a rovnoměrnost jízdy. Do soutěže je možno přihlásit historické vozy až do roku výroby 1994.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar