Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Šimon Hůlka a Jan Čapka s Tatrou 87 na Ennstal

Dlouhých devatenáct let uplynulo od účasti Stanislava Hajdůška s Tatrou 603 na rakouské Ennstal Classic. Až letos se na startu v Gröbmingu objevila další Tatra, tentokrát s českou posádkou Šimon Hůlka a Jan Čapka, reprezentující Slovensko s Tatrou 87 z roku 1939.

Mimochodem jde o hlavní pořadatele 500 km slovenských, které jsou v příštím roce vypsány jako soutěž nejvyšší kategorie FIVA. A jak viděl Šimon Hůlka letošní Ennstal Classic.



Ennstal Classic .... už v názvu má můj první postřeh - DRIVING IN THE LAST PARADIS/ jízda posledním rájem ... a plně to vystihuje všechny tři etapy, jelikož příroda, výhledy, silnice a celkové scenérie to asi je jenom v Rakousku a řidiče i spolujezdce zalejvá pocit blaženosti a pohody.


Je to opravdu jízda, která má jen málo konkurentů, jelikož 420 km a skoro 480 km po horských silnicích dá opravu zabrat, a to jak řidičům tak i vozům. Na Ennstal Clasic jsme poprvé v životě překonal stoupání i klesání 25 procent. Pořadatel byl opravdu precizní a vše měl perfektně připravené včetně itineráře, který odpovídal do posledního detailu včetně měřených úseků.



Celá rallye je však určená spíše pro poválečný vozy, a to i díky nastaveným průměrným rychlostem v některých úsecích např. 45km/h do velkých kopců byl pro naší Tatru 87 opravdu oříšek a to nemluvím o zastavení na toaletu nebo kávu, kde jste se po této zastávce propadli o třicet míst.



Velké překvapení pro mě byla spolupráce měst, obcí, krajů celkově samosprávy, jelikož každé město, obec zařídila perfektní průjezd, výstavu v centru s menším dárkem, pohoštěním atd. Byl to pro město a obyvatele velký svátek a vše tomu podřídili, ať uzavírky silnici, zábrany ve městech, ozvučení atd. V tomto se naše samospráva musí ještě moc učit.



Tatra 87 z roku 1939 je opravdu dokonalý stroj který šlapal bez jakýchkoliv problému a zvládal vše jak stoupání, tak klesání tak i klikaté cesty a přesvědčila mě, že průjezd Afrikou se Zikmundem a Hanzelkou pro ní nebyl problém.



A při druhé etapě jsem si zajel posledních 200 kilometrů jako součást "teamu" dvou Porsche 356 speedster. V cíli nám řidiči těchto vozů složili Tatře poklonu. A to vystihuje účast Tatry 87 na Ennstal Classic 2023.



Závěr je jasný, kdo touží po opravdové alpské rallye, bez zbytečných zastávek a čekání, tak určitě ať zamíří sem, ale buď s poválečným vozem a nebo s předválečným vozem s větším objemem motoru a počtem válců. Nás to nadchlo a již jsme poslali přihlášku na rallye od stejných pořadatelů lednovou PLANAI-CLASSIC 2023 a doufám že i na Ennstal Classic 2024.



JL 25.7.2023

Foto: Zleva Darina Pavlů, Šimon Hůlka, Jan Čapka

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar