Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Skromnější, ale pěkné „Roztoky“

Už 33 let pořádá pražský Veteran Car Club Soutěž elegance historických vozidel v Roztokách u Prahy. I když to zpočátku s letošním ročníkem vypadalo nejistě, z důvodu rekonstrukce zámku, tak se nakonec akce pod vedením Jiřího Černého uskutečnila a přilákala tradičně hodně návštěvníků.

Soutěž elegance byla kvůli stavebním úpravám vypsána pouze pro předválečná vozidla, přesto však přijela asi dvacítky poválečných automobilů. Které našly místo ve spodní části zámecké zahrady. 6Tasdy zaparkovaly například Tatra 603ca 613, Maserati Sebring, Mercedes Benz, Hillman, MG, nádherný Ford Sunliner (1954), Jaguar E, Opel GT, ale také soutěžní Lada VFTS.
Nejstarším vozidlem byl zajímavý Ford N z roku 1906 Jiřího Černého a o rok mladší americký „kočár“ Sears pana Václava Macháčka. Dochoval se s patřičnou patinou, stejně jako hned vedle stojící Hupmobile. V seznamu přijlášených, který mimochodem doznal poměrně značných změn, byl jako nejstarší uveden Renault Fréres s rokem 1898. V tomto případě se ale jedná o repliku. Z dvacátých let minulého století pocházely například Chrysler 50 roadster a Whippet Overland.
Z Jablonce neváhal cestu Miroslav Krejsa se svojí třílitrovou Lagondou s dlouhým šasi, z roku 1933. Manželé Profeldovi, kteří v sobotu závodili s formulemi v Sosnové, tentokrát vytáhli Jaguar SS. Nezahálel ani Karel Petschke. I ten si byl s Austinem Seven zajezdit na Jarním Sosnění, do Roztok přijel ještě s BMW Dixi a se svými přáteli si udělal pohodový sváteční piknik. Z domácí produkce budil pozornost Walter Lord, který nebývá k vidění každý den. Od roku 1931 začal Walter vyrábět osobní automobily podle licence Fiat, prvním byl typ Bijou. Po něm následoval Junior a v roce 1932 ještě Princ a Lord. Oba měly stejné kapalinou chlazené šestiválce SV o objemu 2492 cm³ a výkonu 40 kW při 3300/min. Lišily se rozměry podvozku a tvarem karosérie. Lord byl zvětší a vzhledem k vyššímu výkonu i vyšší spotřebu – 15 litrů benzinu na sto kilometrů. Vůz dosahoval rychlosti 110 km/h.
Přehlídka historických automobilů a několika motocyklů byla sice skromnější, ale určitě hodně pestrá. To dokazují i tři automobily Rolls Royce, Pontiac nebo zajímavý Renault Viva Quattre z roku 1934.
Ale „Roztoky“ nejsou jedinou akcí pražského Veteran Car Clubu, už v pátek 15. června pořádá Pražskou veterán rallye, tentokrát mezi Prahou, Dětenicemi a Loučení. Vrcholem je pak 8.září závod Zbraslav – Jíloviště a na 22. září chystá ještě výstavu v zámku Trója.


J.Lasík, 10.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar