Soutěžácká klasika v Dolomitech
Na Historic Rallye San Martino di Castrozza jsme si připadali jako za starých dobrých časů někdy v sedmdesátých a na začátku osmdesátých let. Prostě jsme se najednou vrátili o nějakých třicet zpátky, kdy Itálii vládly Lancie Stratos a Fiaty Abarth.
Vůbec nám nevadilo, že celý den pršelo, mraky se „válely“ snad všude a místy ještě mlha. Takové počasí ještě znásobilo už tak hodně náročnou trať, kterou musely historické soutěžní automobily během soboty absolvovat. Prakticky se jelo z „vinglu do vinglu“, nahoru do průsmyku a hned dolů do údolí. A místy byly přejezdy tak náročné, jako třeba z Paso Broccon do městečka Canal S. Bovo, který snad ještě náročnější než rychlostní zkoušky.
Pět let už pořádá několik nadšenců z místního autoklubu jízdu pravidelnosti Revival, ke které letos přidali první ročník opravdové Rally Historic, kde se bojuje o sekundy. Ve startovní listině převažovala vozy Porsche 911 včele s domácím Giampaolem Bassem, Riccardem Andreisem nebo Němcem Michalem Stoschkem. Ale nechyběly ani vozy Opel Kadett a Ascona, Fiat 131 Abarth a 125 Abarth, Alfa Romeo Alfetta, Ford Escort, Lancia Fulvia a pochopitelně i malé Autobianchi 112 Abarth. O tom, že posádky svých skvostů berou závodění vážně, svědčí časové rozestupy mezi prvními třemi v cíli. Od první rychlostní zkoušky se o sekundy, často i jen desetiny sekundy, přetahovali domácí Costenaru s Lancií Stratos a Giampaolo Basso s Porsche 911 a Stoschek, rovněž na Porsche 911. Po šesté z osmi zkoušek vedl Basso o pouhou jednu desetinu sekundy před Costenarem, který ale na posledních zkouškách ukázal všem, kdo je pánem na vodě a kdo umí Lancii Stratos opravdu řídit. Po osmdesáti měřených kilometrech byl nejrychlejší o 2,8 sekundy před Bassem a třetí dojel Michael Stoschek se ztrátou pouhých sedmi sekund na vítěze. Za zmínku stojí rozhodně páté místo Guiovana Bordignona s Opelem Ascona 400 nebo sedmé Riccarda Bucci s Alfou Romeo Alfetta. Pro zajímavost, druhý Stratos dojel na dvacátém místě.
Součástí byl také pátý ročník Revival Rallye San Martino, což je vlastně jízda pravidelnosti, ale v trochu v jiném pojetí. Vozy jsou rozdělené do několika kategorií a každá má předem daný čas, v jakém musí jeho posádka zajet rychlostní zkoušku. V případě rozdílu jsou zatěžkány trestnými body. Někteří berou soutěž vážně, jiní upřednostňují rychlou jízdu po uzavřené trati a pak před cílem čekají na svůj čas. Jak jsme měli možnost poznat, tak mnozí by se neztratili ani v klasické rallye historiků. Jako třeba Renzo Pellegrin s nádhernou Lancií Stratos v barvách, které měl kdysi na svém voze francouzský soutěžák Bernard Darniche. Ale ani Adriano Beschini s rychlým Porsche 911 SC nezůstával pozadu nebo „Bob“ s Fiatem 131 Abarth v extovárních barvách. Ovšem největší radost dělali divákům dlouhými nádhernými smyky hlavně Riccardo Canteri nebo Maurizio Visintainer s vozy BMW M3.
Itálie se prostě zemí zaslíbenou historickým rallye, protože tolik podniků a tolik automobilů nenajdete v žádné jiné zemi.
J.Lasík, 20.9.2010
Pět let už pořádá několik nadšenců z místního autoklubu jízdu pravidelnosti Revival, ke které letos přidali první ročník opravdové Rally Historic, kde se bojuje o sekundy. Ve startovní listině převažovala vozy Porsche 911 včele s domácím Giampaolem Bassem, Riccardem Andreisem nebo Němcem Michalem Stoschkem. Ale nechyběly ani vozy Opel Kadett a Ascona, Fiat 131 Abarth a 125 Abarth, Alfa Romeo Alfetta, Ford Escort, Lancia Fulvia a pochopitelně i malé Autobianchi 112 Abarth. O tom, že posádky svých skvostů berou závodění vážně, svědčí časové rozestupy mezi prvními třemi v cíli. Od první rychlostní zkoušky se o sekundy, často i jen desetiny sekundy, přetahovali domácí Costenaru s Lancií Stratos a Giampaolo Basso s Porsche 911 a Stoschek, rovněž na Porsche 911. Po šesté z osmi zkoušek vedl Basso o pouhou jednu desetinu sekundy před Costenarem, který ale na posledních zkouškách ukázal všem, kdo je pánem na vodě a kdo umí Lancii Stratos opravdu řídit. Po osmdesáti měřených kilometrech byl nejrychlejší o 2,8 sekundy před Bassem a třetí dojel Michael Stoschek se ztrátou pouhých sedmi sekund na vítěze. Za zmínku stojí rozhodně páté místo Guiovana Bordignona s Opelem Ascona 400 nebo sedmé Riccarda Bucci s Alfou Romeo Alfetta. Pro zajímavost, druhý Stratos dojel na dvacátém místě.
Součástí byl také pátý ročník Revival Rallye San Martino, což je vlastně jízda pravidelnosti, ale v trochu v jiném pojetí. Vozy jsou rozdělené do několika kategorií a každá má předem daný čas, v jakém musí jeho posádka zajet rychlostní zkoušku. V případě rozdílu jsou zatěžkány trestnými body. Někteří berou soutěž vážně, jiní upřednostňují rychlou jízdu po uzavřené trati a pak před cílem čekají na svůj čas. Jak jsme měli možnost poznat, tak mnozí by se neztratili ani v klasické rallye historiků. Jako třeba Renzo Pellegrin s nádhernou Lancií Stratos v barvách, které měl kdysi na svém voze francouzský soutěžák Bernard Darniche. Ale ani Adriano Beschini s rychlým Porsche 911 SC nezůstával pozadu nebo „Bob“ s Fiatem 131 Abarth v extovárních barvách. Ovšem největší radost dělali divákům dlouhými nádhernými smyky hlavně Riccardo Canteri nebo Maurizio Visintainer s vozy BMW M3.
Itálie se prostě zemí zaslíbenou historickým rallye, protože tolik podniků a tolik automobilů nenajdete v žádné jiné zemi.
J.Lasík, 20.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout