Vítěz z Le Mans vyhrál Winter Trial
V uplynulém týdnu, od pondělí do pátku jsme mohli na našich silnicích, hlavně pak nižších tříd, vídat účastníky jedenáctého ročníku tradiční soutěže pravidelnosti historických automobilů Winter Trial, který startoval z Wolfsburgu a po šesti dnech skončil v Karlových Varech.
Letos si na osm desítek posádek užilo zimních podmínek do sytosti. Holandští pořadatelé se vždy snaží vybrat silnice druhých a třetích tříd, aby ještě více znásobily obtížnost soutěže. Právě na nich se také pak odehrávají zvláštní zkoušky pravidelnosti. Ale kromě nich si posádky zajezdily na autodromech v Mostě a Sosnové (v obou případech bohužel bez sněhové pokrývky) nebo v německém Oscherslebenu, či na trati závodu do vrchu Ecce Homo ve Šternberku. Zkusili rovněž rallycrossové okruhy v rakouském Melku a Fuglau a nechyběl ani průjezd dnes už legendární a nejdelší rychlostní zkouškou českokrumlovské rallye mezi příznivci známou jako Malonty.
My jsme sledovali nejdelší etapu z rakouského Kremsu do Plzně, která vedla mimo jiné i po nádherných rychlostních zkouškách Jänner rallye nebo zčásti Rallye Šumava, na nichž se odehrávala náročná noční etapa. Právě v Rakousku bylo přeci jen sněhu o poznání více než u nás.
S jedničkou vyrazil na trať pravidelný účastník Winter trialu a loňský vítěz Gijs van Lennep. Dvojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans (v roce 1971 s Helmutem Markem, v roce 1976 s Jacky Ickxem) a účastník osmi Velkých cen absolvoval i letos celou trať „bez ztráty květinky“ s Porsche 356 SC z roku 1964. Jak vidět ani v 68 letech nedá dopustit na značku, s níž získal největší úspěchy. Vozy Porsche, převážně modely 911, měly největší zastoupení, stejně jako Volvo – od 544 PV přes Amazon a 122 až k 142. Mezi oblíbené patří rovněž Alfa Romeo a BMW, ale najdeme i různé rarity včetně nejslabšího automobilu, kterým byl pouze litrový Auto Union DKW nebo naopak luxusní Jaguar MK II či Citroën DS 23.
Vítězem Winter Trialu je v podstatě každý,kdo zvládne více než dva tisíce kilometrů dlouhou trať v náročných zimních podmínkách. Zvláště pak největší hrdinové Elliot Dále a Richard Porter, kteří absolvovali soutěž v otevřeném voze Bentley Derby s objemem motoru 3,6 litru, rok výroby 1935. Majitel jej koupil za sto dvacet tisíc eur a dodnes je v původním stavu. Vlastně skoro. Přibylo pouze topení, aby posádka vůbec dlouhé etapy v mrazivém počasí přežila bez újmy na zdraví. Odměnou jim byla devátá příčka.
V minulých letech jsme vídali na trati až pět otevřených předválečných vozů. Že by i báječní muži na báječných strojích „vymírali“. Doufejme, že ne a v příštích letech je opět uvidíme na trati Winter Trialu.
J.Lasík, 31.1.2011
My jsme sledovali nejdelší etapu z rakouského Kremsu do Plzně, která vedla mimo jiné i po nádherných rychlostních zkouškách Jänner rallye nebo zčásti Rallye Šumava, na nichž se odehrávala náročná noční etapa. Právě v Rakousku bylo přeci jen sněhu o poznání více než u nás.
S jedničkou vyrazil na trať pravidelný účastník Winter trialu a loňský vítěz Gijs van Lennep. Dvojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans (v roce 1971 s Helmutem Markem, v roce 1976 s Jacky Ickxem) a účastník osmi Velkých cen absolvoval i letos celou trať „bez ztráty květinky“ s Porsche 356 SC z roku 1964. Jak vidět ani v 68 letech nedá dopustit na značku, s níž získal největší úspěchy. Vozy Porsche, převážně modely 911, měly největší zastoupení, stejně jako Volvo – od 544 PV přes Amazon a 122 až k 142. Mezi oblíbené patří rovněž Alfa Romeo a BMW, ale najdeme i různé rarity včetně nejslabšího automobilu, kterým byl pouze litrový Auto Union DKW nebo naopak luxusní Jaguar MK II či Citroën DS 23.
Vítězem Winter Trialu je v podstatě každý,kdo zvládne více než dva tisíce kilometrů dlouhou trať v náročných zimních podmínkách. Zvláště pak největší hrdinové Elliot Dále a Richard Porter, kteří absolvovali soutěž v otevřeném voze Bentley Derby s objemem motoru 3,6 litru, rok výroby 1935. Majitel jej koupil za sto dvacet tisíc eur a dodnes je v původním stavu. Vlastně skoro. Přibylo pouze topení, aby posádka vůbec dlouhé etapy v mrazivém počasí přežila bez újmy na zdraví. Odměnou jim byla devátá příčka.
V minulých letech jsme vídali na trati až pět otevřených předválečných vozů. Že by i báječní muži na báječných strojích „vymírali“. Doufejme, že ne a v příštích letech je opět uvidíme na trati Winter Trialu.
J.Lasík, 31.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout