Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vítěz z Le Mans vyhrál Winter Trial

V uplynulém týdnu, od pondělí do pátku jsme mohli na našich silnicích, hlavně pak nižších tříd, vídat účastníky jedenáctého ročníku tradiční soutěže pravidelnosti historických automobilů Winter Trial, který startoval z Wolfsburgu a po šesti dnech skončil v Karlových Varech.

Letos si na osm desítek posádek užilo zimních podmínek do sytosti. Holandští pořadatelé se vždy snaží vybrat silnice druhých a třetích tříd, aby ještě více znásobily obtížnost soutěže. Právě na nich se také pak odehrávají zvláštní zkoušky pravidelnosti. Ale kromě nich si posádky zajezdily na autodromech v Mostě a Sosnové (v obou případech bohužel bez sněhové pokrývky) nebo v německém Oscherslebenu, či na trati závodu do vrchu Ecce Homo ve Šternberku. Zkusili rovněž rallycrossové okruhy v rakouském Melku a Fuglau a nechyběl ani průjezd dnes už legendární a nejdelší rychlostní zkouškou českokrumlovské rallye mezi příznivci známou jako Malonty.
My jsme sledovali nejdelší etapu z rakouského Kremsu do Plzně, která vedla mimo jiné i po nádherných rychlostních zkouškách Jänner rallye nebo zčásti Rallye Šumava, na nichž se odehrávala náročná noční etapa. Právě v Rakousku bylo přeci jen sněhu o poznání více než u nás.
S jedničkou vyrazil na trať pravidelný účastník Winter trialu a loňský vítěz Gijs van Lennep. Dvojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans (v roce 1971 s Helmutem Markem, v roce 1976 s Jacky Ickxem) a účastník osmi Velkých cen absolvoval i letos celou trať „bez ztráty květinky“ s Porsche 356 SC z roku 1964. Jak vidět ani v 68 letech nedá dopustit na značku, s níž získal největší úspěchy. Vozy Porsche, převážně modely 911, měly největší zastoupení, stejně jako Volvo – od 544 PV přes Amazon a 122 až k 142. Mezi oblíbené patří rovněž Alfa Romeo a BMW, ale najdeme i různé rarity včetně nejslabšího automobilu, kterým byl pouze litrový Auto Union DKW nebo naopak luxusní Jaguar MK II či Citroën DS 23.
Vítězem Winter Trialu je v podstatě každý,kdo zvládne více než dva tisíce kilometrů dlouhou trať v náročných zimních podmínkách. Zvláště pak největší hrdinové Elliot Dále a Richard Porter, kteří absolvovali soutěž v otevřeném voze Bentley Derby s objemem motoru 3,6 litru, rok výroby 1935. Majitel jej koupil za sto dvacet tisíc eur a dodnes je v původním stavu. Vlastně skoro. Přibylo pouze topení, aby posádka vůbec dlouhé etapy v mrazivém počasí přežila bez újmy na zdraví. Odměnou jim byla devátá příčka.
V minulých letech jsme vídali na trati až pět otevřených předválečných vozů. Že by i báječní muži na báječných strojích „vymírali“. Doufejme, že ne a v příštích letech je opět uvidíme na trati Winter Trialu.


J.Lasík, 31.1.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar