Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Winter Trial - zimní soutěž opět v ČR

Již v pondělí 24. ledna dorazí do České republiky na osm desítek posádek, převážně holandských, s historickými automobily v rámci 11.ročníku zimní jízdy pravidelnosti Winter Trial. Se startovním číslem jedna jede slavný automobilový jezdec Gijs van Lennep, vítěz 24 Le Mans v roce 1971.

Prakticky každým rokem lze účastníky Winter Trialu spatřit na našem území, letos dokonce až do pátku, kdy celá soutěž skončí v Karlových Varech. Ovšem mezitím si odskočí do Polska a Rakouska. Do Čech dorazí z německého Chemnitz v pondělí 24. ledna v dopoledních hodinách, aby již v 10 hodin absolvovali zkoušku na mosteckém okruhu. Odpoledne, zhruba ve 13.30 hodin, je čeká zkouška na autodromu v Sosnové a poté zamíří přes Harrachov do cíle etapy v Jelenie Góře.
Odtud pojedou v úterý ráno nejdříve po polském území do Orlického Záhoří, kde je čeká další horská zkouška. Po obědě kolem druhé hodiny v Letohradě zamíří na další zkoušky (mj. po trati závodu do vrchu Ecce Homo) v okolí Šternberka (17.00 h a 19.00 h), a v cíli etapy v Brně jsou očekáváni zhruba ve 22 hodin.
Ve Šternberku mohou diváci spatřit první auto kolem 17 h., odjezd ze Šternberka je naplánován na 20.50 h. Účastníci budou rozděleni do dvou skupin; na ty pomalejší, starší vozy (Category Club), které na trati Ecce Homo pojedou měřené jízdy pravidelnosti a skupina rychlých vozů (Category Trial) pojede klasickou měřenou metodou na rychlost a dokonce celá skupina pojede dvakrát. Trať Ecce Homo bude v tyto večerní hodiny uzavřena (cca 16:00 – 21:00) a start bude na „Starém startu“. Vesničky, kterými budou pojíždět, uzavřeny nebudou, můžete tedy tyto automobilové skvosty shlédnout za provozu. Od 19 h se budou pohybovat na trati Loděnici – Dalov – Dolní Žleb – Chabičov – Mutkov – Huzovou – Paseku - a zpět do Šternberka. Ve 20.00 h bude příjezd na přeskupení (šternberské náměstí). Po 20 h účastníci projedou Lipinu – Tešíkovský mlýn – Domašov – Těšíkov – Těšíkovský Mlýn – Petrovice – Jívovou.
Dalším etapovým městem je rakouský Krems, kam dorazí ve středu večer, aby hned druhý den ráno vyrazili na nejdelší etapu s cílem v Plzni kolem půl noci. Po dvou zkouškách, které mají v plánu ještě v Rakousku, je ve 13.30 h plánován oběd v Kaplici, aby pak vyrazili na pověstné Malonty a už tradiční zkoušku Col de Svatý Jan v zemědělském areálu. Zatím co v minulých letech se zde jezdilo výhradně za tmy, tak letos uvidí diváci zajímavé automobily už od 14.30 hodin.
Přes Český Krumlov a Prachatice dorazí posádky do Volyně (16.20 h), odkud soutěž zajišťuje PAMK, a dále pokračují směr Katovice (17.15) a do Sušice (18.00 – 20.00 ), kde je v plánu večeře. Ze Sušice vyjedou na náročnou noční etapu ve 20.00 h na trasu Albrechtice, Nezdice, Lazny, Javorník, Rohanov do Čkyně (21.00), a dále přes Sudslavice, Bořanovice, Záhoří, Libotyni na malé přeskupení do Čkyně (21.45) a odtud přetěžkým úsekem do Volenic (22.30). Dál pokračují účastníci rallye do Plzně, kde jsou první posádky očekávány o půlnoci.
Winter Trial pochopitelně využívá úseky rychlostních zkoušek z Rallye Šumava nebo Rallye Vltava. Ovšem tyto úseky se pojedou již za tmy, což ještě více zvýší náročnost na orientaci.
Soutěž o délce 2500 kilometrů zakončí páteční etapa z Plzně do Karlových Varů.
Přihlášeno je na osmdesát posádek s automobily jako například Porsche 911, Volvo 142 a 122, BMW 1600 a 2002, Ford Escort, Fiat 124, Saab 96, Lancia Fulvia, MG atd. Mezi nejstarší patří otevřené vozy Bentley Derby (1935) a Speed Six (1967). Posádky jsou rozděleny do dvou kategorií – Trial a Club. Zatím co kategorie Trial absolvuje celou trať, kategorie Club ty nejtěžší úseky vynechává.


J.Lasík, 21.1.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar