Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Závěr sezony v JK Classics v Lužné

Až do letošního roku znali Lužnou spíš milovníci kolejových vozidel zásluhou Železničního muzea. Od května ale míří do městečka nedaleko Rakovníka také milovníci automobilové historie, především pak amerických křižníků.

Jejich cílem je nově otevřené muzeum JK Classics, které hned v prvním roce navštívilo na osm a půl tisíce lidí, naposledy tuto sobotu, kdy proběhlo ukončení sezony spojené se srazem historických automobilů. Přijet mohl prakticky každý, ale nakonec „neamerických“ automobilů bylo jako šafránu. Škoda, protože na poslední říjnový den bylo počasí spíš zářijové. Teplo a sluníčko.

K tomu skvělé občerstvení, dámy se mohly nechat nalíčit ve stylu padesátých let minulého století nebo si půjčit retro šaty a nechat se vyfotit u některého z vozů. A k tomu tři haly s vystavenými amerikami od Fordu T Speedster z roku 1915 a Oldsmobile 30 E z druhé poloviny dvacátých let až po Lincoln Continental 5.generace z roku 1979. U každého automobilu popiska s hlavními technickými údaji a zajímavostmi. Škoda jen, že prostory zatím neumožňují větší rozestupy mezi jednotlivými exponáty.

Takovou obrazně malou, ale ve skutečnosti hodně velkou třešničkou byl tahač Kennworth W900 s motorem Cumminns o objemu 13,0 litru a s výkonem 660 k. Byl vyroben už v roce 1979 a před dovozem do České republiky stál deset let jako poutač u dálnice. Při jízdě mezi zbarvenými stromy se opravdu vyjímal.

Naopak nejstarším automobilem byl krásný Plymouth P3, postavený v roce 1937 na zakázku do Jižní ameriky, kde jej vlastnila v Pretorii lékařská rodina až do roku 2007. S řadovým šestiválec objemu 3,2 litru umožňoval rychlost 130 km/h a podle stylu jízdy spotřeboval 20 až 30 litrů benzinu na sto kilometrů.

Asi nejkrásnějším automobilem, který na sraz dorazil, byl Buick Riviera, vlajková loď slavné firmy a největší ze všech modelů. Pod kapotou se ukrývá vidlicový osmiválec 7,5 litru s výkonem 315 k a točivým momentem 617 Nm. Samozřejmostí bylo hydraulické seřizování ventilů i posilovač řízení.

Závěr sezony se v muzeu JK Classics bezpochyby vydařil, a kdo sem zavítal, ten nemusel vůbec litovat. A kdo návštěvu nestihl, si musí počkat do jara.


J.Lasík 2.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar