Zbraslav - Jíloviště již tuto sobotu (200 vozidel)
Populární závod historických automobilů a motocykl do vrchu Zbraslav – Jíloviště se uskuteční opět ve svém tradičním termínu, tedy v sobotu 4. září a pohled do seznamu přihlášených slibuje pěknou podívanou. Záleží jen na počasí, ale předpověď vypadá slibně.
V motocyklech je přihlášeno sedmdesát jezdců na strojích dvaceti značek od roku 1907 (Torpedo Trojan Nagl) do 1976 (Herkules 250), přičemž většina strojů je vyrobena do roku 1950. Největší zastoupení mají značky Jawa a ČZ, ale najdeme i BSA, Indian, DKW nebo Royal Enfield.
Mezi 130 přihlášenými automobily, rozdělených do pěti kategorií, jsme zatím napočítali rekordních 44 značek, a to snad Zbraslav ještě nezažila. Jestli se nemýlíme, tak třeba vůbec poprvé pojede slavný automobil Renault Alpine A110. Diváci se mohou těšit třeba i na Ferrari 308 GTS z roku 1978. Věkové rozmezí automobilů je takřka osmdesát let, neboť nejstarší RAF H-10 Evžena Majoroše pochází z roku 1909 a nejmladší Jaguar XJ12 ing.Sládka byl vyroben v roce 1981, pokud nepočítáme Tatru 613 z roku 1992.
V kategorii do roku 1931 je přihlášeno pětadvacet automobilů včetně těch nejstarších jako jsou Hudson 20 (1910), Clement Bayard (1914), Renault NN (1923). Za pozornost stojí určitě také třeba Rolls Royce Phantom I, Lincoln L, závodní unikát Z-2 BZV6, Cadillac V6 nebo Bugatti 44. Z dalších předválečných vozů bychom ještě chtěli upozornit na Pierce Arrow 836 nebo Cord 810, dále Bugatti T57 Holanďana Jacka Rubena Braama.
Zhruba od 10 hodin proběhne na zbraslavském náměstí výstava automobilů, od 13 hodin jsou na programu dvě jízdy pravidelnosti po části původní tratě směrem na Baně.
Opravdu se bude nač dívat a potkat můžete i zajímavé osobnosti jako je třeba Prof.MUDR Pavel Pafko (BSA - start.číslo 5), legenda mezi veteránisty Ota Nyč (NF – 2), veteránista Evžen Majoroš (RAF – 71), odborník přes techniku Karel Martinovský (Praga Alfa – 75), sběratel Petr Skuhravý (Rolls Royce – 82), kutnohorský nadšenec Jan Egidy (Z-2 BZV – 87), Standa Profeld (Bugatti – 88) s manželkou Markétou (Jaguar SS – 130), předseda pořádajícího pražského VCC Václav Kafka (Lincoln – 84), spisovatel Petr Cincibuch (Z4 – 118), a tak bychom mohli pokračovat. Neradi bychom na někoho zapomněli.
J.Lasík, 2.9.2010
Mezi 130 přihlášenými automobily, rozdělených do pěti kategorií, jsme zatím napočítali rekordních 44 značek, a to snad Zbraslav ještě nezažila. Jestli se nemýlíme, tak třeba vůbec poprvé pojede slavný automobil Renault Alpine A110. Diváci se mohou těšit třeba i na Ferrari 308 GTS z roku 1978. Věkové rozmezí automobilů je takřka osmdesát let, neboť nejstarší RAF H-10 Evžena Majoroše pochází z roku 1909 a nejmladší Jaguar XJ12 ing.Sládka byl vyroben v roce 1981, pokud nepočítáme Tatru 613 z roku 1992.
V kategorii do roku 1931 je přihlášeno pětadvacet automobilů včetně těch nejstarších jako jsou Hudson 20 (1910), Clement Bayard (1914), Renault NN (1923). Za pozornost stojí určitě také třeba Rolls Royce Phantom I, Lincoln L, závodní unikát Z-2 BZV6, Cadillac V6 nebo Bugatti 44. Z dalších předválečných vozů bychom ještě chtěli upozornit na Pierce Arrow 836 nebo Cord 810, dále Bugatti T57 Holanďana Jacka Rubena Braama.
Zhruba od 10 hodin proběhne na zbraslavském náměstí výstava automobilů, od 13 hodin jsou na programu dvě jízdy pravidelnosti po části původní tratě směrem na Baně.
Opravdu se bude nač dívat a potkat můžete i zajímavé osobnosti jako je třeba Prof.MUDR Pavel Pafko (BSA - start.číslo 5), legenda mezi veteránisty Ota Nyč (NF – 2), veteránista Evžen Majoroš (RAF – 71), odborník přes techniku Karel Martinovský (Praga Alfa – 75), sběratel Petr Skuhravý (Rolls Royce – 82), kutnohorský nadšenec Jan Egidy (Z-2 BZV – 87), Standa Profeld (Bugatti – 88) s manželkou Markétou (Jaguar SS – 130), předseda pořádajícího pražského VCC Václav Kafka (Lincoln – 84), spisovatel Petr Cincibuch (Z4 – 118), a tak bychom mohli pokračovat. Neradi bychom na někoho zapomněli.
J.Lasík, 2.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout