Zbraslav - Jíloviště již v sobotu
Zní to až neuvěřitelně, ale všichni příznivci starých automobilů a motocyklů oslaví tuto sobotu společně s pořádajícím Veteran Car Clubem Praha již 44. ročník vzpomínkové jízdy do vrchu Zbraslav – Jíloviště. A bude se nač dívat. Přihlášeno je celkem 140 automobilů a 50 motocyklů.
Zbraslavské náměstí tak zažije opět pořádný nával, jak historických strojů, tak i návštěvníků. Pohled do startovní listiny totiž slibuje zajímavou podívanou. Snad vůbec poprvé se představí hned sedm formulí 3 Wartburg ze 60. let, které doplní Škoda F3 Lucia, Delfín 65 a MTX 1-01. Jako první by se měl na trať vydat pan Zdeněk Křivohlavý, který ještě pamatuje slavnou éru těchto strojů jako například Zdeněk Buchar nebo Jaroslav Rezek. Už se zmíněným monopostem Škoda Lucia F3 pojede Zdeněk Stuchlík, který se nedávno zúčastnil vzpomínkového závodu na německém okruhu Solitude.
Automobily i motocykly jsou rozdělené do několika kategorie, přičemž šest desítek automobilů a tři desítky motocyklů byly vyrobeny před druhou světovou válku.
Po několikaleté přestávce by se měl na Zbraslavi objevit RAF H-10 z roku 1909 a Evženem Majorošem za volantem. Ale ve stejném termínu byl přihlášen s Mercedesem na Oldtimer Bohemia Rally. Tak se nechme překvapit. Jen o rok mladší je malý Hupmobile 32 HP Jaroslava Šebka, a pak už následuje celá řada zajímavých vozů jako například Cadillac V63, Fiat 501, Dodge Tourer. Premiéru bude mít malý francouzský automobil takřka neznámé značky SIMA z roku 1928, jehož renovaci nedávno dokončil ing. Ivo Daněk z Chouzavského spolku motocyklistů. K vidění bude i překrásný Lincoln L prezidenta pořádajícího klubu Václava Kafky. Trať směrem na Baně budou zdolávat i dva němečtí účastníci s vozy De Cousy (1927) a Opel 18B (1931). Druhá polovina třicátých let a čtyřicátá léta jsou vyhrazeny hlavně domácím značkám Tatra, Aero, Praga nebo Škoda.
Poválečnou éru pak zahájí Libor Šimonek s vozem Bentley Mark VI a Jiří Erlebach s Jaguarem XK120, oba rok výroby 1952. A startovní pole ukončí Jaguar XV12 a Ford Capri, které letos oslaví shodně třicet let od svého vyrobení.
Nesmíme zapomenout ani na motocykly, kterých je přihlášeno padesát, včetně třiceti předválečných strojů. Převládají sice domácí značky Jawa a ČZ, ale k vidění budou i stroje BSA (s jedním pojede MUDr Jan Pafko – st.číslo 4), Indian, AJS, Triumph, Harley Davidson.
Všechna zúčastněná vozidla budou dopoledne vystavena na zbraslavském náměstí a od 13 hodin se ve dvou jízdách pravidelnosti představí na části bývalé trati ze Zbraslavi na Baně.
J.Lasík, 2.9.2011
Automobily i motocykly jsou rozdělené do několika kategorie, přičemž šest desítek automobilů a tři desítky motocyklů byly vyrobeny před druhou světovou válku.
Po několikaleté přestávce by se měl na Zbraslavi objevit RAF H-10 z roku 1909 a Evženem Majorošem za volantem. Ale ve stejném termínu byl přihlášen s Mercedesem na Oldtimer Bohemia Rally. Tak se nechme překvapit. Jen o rok mladší je malý Hupmobile 32 HP Jaroslava Šebka, a pak už následuje celá řada zajímavých vozů jako například Cadillac V63, Fiat 501, Dodge Tourer. Premiéru bude mít malý francouzský automobil takřka neznámé značky SIMA z roku 1928, jehož renovaci nedávno dokončil ing. Ivo Daněk z Chouzavského spolku motocyklistů. K vidění bude i překrásný Lincoln L prezidenta pořádajícího klubu Václava Kafky. Trať směrem na Baně budou zdolávat i dva němečtí účastníci s vozy De Cousy (1927) a Opel 18B (1931). Druhá polovina třicátých let a čtyřicátá léta jsou vyhrazeny hlavně domácím značkám Tatra, Aero, Praga nebo Škoda.
Poválečnou éru pak zahájí Libor Šimonek s vozem Bentley Mark VI a Jiří Erlebach s Jaguarem XK120, oba rok výroby 1952. A startovní pole ukončí Jaguar XV12 a Ford Capri, které letos oslaví shodně třicet let od svého vyrobení.
Nesmíme zapomenout ani na motocykly, kterých je přihlášeno padesát, včetně třiceti předválečných strojů. Převládají sice domácí značky Jawa a ČZ, ale k vidění budou i stroje BSA (s jedním pojede MUDr Jan Pafko – st.číslo 4), Indian, AJS, Triumph, Harley Davidson.
Všechna zúčastněná vozidla budou dopoledne vystavena na zbraslavském náměstí a od 13 hodin se ve dvou jízdách pravidelnosti představí na části bývalé trati ze Zbraslavi na Baně.
J.Lasík, 2.9.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout