Audi A6 allroad - kombi pro všechny silnice
Již obě generace modelu allroad quattro představené v letech 2000 a 2006 dosáhly skvělých prodejních úspěchů a na tuto tradici nyní naváže třetí generace. Audi A6 allroad quattro rozšiřuje svými univerzálními schopnostmi možnosti elegantního kombi A6 Avant.
Malý vůz je 4,94 m dlouhý, 1,90 m široký a 1,47 m vysoký, což je o několik milimetrů víc než u Avantu. Struktura karoserie je přibližně z 20 % tvořena hliníkovými komponenty. V porovnání s předchozím modelem se podařilo snížit hmotnost až o 70 kg. Karoserie má o 6 cm větší světlou výšku, než A6 Avant.
Další odlišnosti spočívají především v prazích s ozdobnými lištami, v širších podbězích kol a masce chladiče Singleframe s vertikálními lamelami. Kryty z ušlechtilé oceli chrání spodek vozidla vpředu a vzadu.
Interiér nabízí díky dlouhému rozvoru 2,91 m hodně místa pro cestující i zavazadla. Ovládací systém MMI (součást sériové výbavy) je rozšířen o funkci, která ukazuje úhel náklonu vozidla.
Zavazadlový prostor má objem 565 l, po sklopení zadních sedadel 1680 l. Praktický charakter podtrhuje kolejnicový systém včetně fixační sady pro variabilní rozdělení zavazadlového prostoru.
Audi nabízí široký výběr výbavy na přání. Head-up displej promítá na čelní okno důležité informace. Luxusní osvětlení zaplaví interiér decentním světlem z diod LED, nastavitelná komfortní sedadla vpředu mohou být doplněna funkcemi odvětrávání a masáže. Mezi další prvky výbavy na přání patří čtyřzónová automatická klimatizace, panoramatické skleněné střešní okno nebo komfortní klíček, který může vždy zůstat v kapse.
Na vrcholu stojí navigační systém MMI Navigation plus s pevným diskem, ovládáním prostřednictvím touchpadu (MMI touch) a systémem celoslovního hlasového ovládání.
Asistenční systémy
Radarový adaptivní tempomat adaptive cruise control s funkcí Stop & Go udržuje vůz ve správném odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Při rychlostech do 30 km/h zahájí systém maximální brzdění, pokud hrozí náraz do překážky vpředu. Systém ACC Stop & Go spolupracuje s bezpečnostním systémem Audi pre sense.
Audi active lane assist podporuje řidiče při udržování vozu v jízdním pruhu, Audi side assist mu pomáhá při změně jízdního pruhu. S asistentem nočního vidění, který označuje rozpoznané chodce, je jízda za tmy méně unavující. Informační systém řidiče s funkcí doporučování přestávky k odpočinku rozezná, kdy je řidič unavený, a navrhne mu, aby si udělal přestávku k odpočinku.
Parkovací asistent se zobrazováním okolí převezme řízení, parkovací asistent plus s obvodovou kamerou zajistí nejlepší možný přehled o situaci kolem vozidla ve všech směrech. Bezprostřední okolí vozidla přitom snímají čtyři malé širokoúhlé kamery. Výsledné obrazy lze v rozmanitých variantách náhledů sledovat na monitoru MMI.
Pohon
Vůz přichází se čtyřmi výkonnými motory V6 – jednou zážehovou jednotkou TFSI a třemi vznětovými TDI. Všechny mají objem tři litry a pracují s přímým vstřikováním paliva v kombinaci s přeplňováním.
Motor 3.0 TFSI přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem dosahuje výkonu 228 kW (310 k) a točivého momentu 440 N.m (zrychlení 0- 100 km/h za 5,9 s, rychlost 250 km/h, prům.spotřeba 8,9 l/100 km.
Jednotka 3.0 TDI se dodává ve třech výkonových variantách vyladěných na výkon 150 kW (204 k), resp. 180 kW (245 k), resp. 230 kW (313 k) a točivý moment 450, resp. 580, resp. 650 N.m. Základní verze spotřebuje v průměru jen 6,1 l/100 km. Nejvýkonnější turbodiesel 3.0 TDI dosahuje výkonu 230 kW (313 k) díky přeplňování dvěma turbodmychadly. Ohromující hnací síla tohoto motoru dokáže zrychlit vůz na 100 km/h za 5,6 s, rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Hnací sílu nejvýkonnějšího TDI přenáší osmistupňová samočinná převodovka tiptronic, zatímco ostatní tři motory spolupracují s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou S tronic.
Trvalý pohon všech kol quattro spolupracuje se systémem regulace točivého momentu na jednotlivých kolech, který při dynamickém stylu jízdy přibrzďuje odlehčená vnitřní kola dřív, než se začnou protáčet. Sportovní diferenciál dodávaný na přání plynule mění rozdělení hnací síly mezi zadní kola.
Prostřednictvím systému Audi drive select může řidič přizpůsobovat charakteristiku řízení, vzduchového odpružení, pedálu plynu, samočinné převodovky, sportovního diferenciálu, automatické klimatizace, osvětlení a adaptivního tempomatu adaptive cruise control. Nastavení individual přitom umožňuje zvolit konfiguraci uvedených systémů zcela podle vůle řidiče.
Vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízeného tlumení je součástí sériové výbavy. Ve vysoké rychlosti snižuje světlou výšku karoserie o 15 mm, na povel tlačítka ji však může zvýšit o 35 mm v tzv. režimu allroad, který je vhodný do náročného terénu. Při pomalé jízdě si může řidič navíc zvolit režim lift, jenž ke světlé výšce přidá dalších 10 mm, díky nimž zvládne i velké nerovnosti.
Jezdí na 18“ kolech z lehké slitiny v pětipaprskovém designu, pneumatiky mají rozměr 235/55. Na přání dodává Audi a společnost quattro GmbH další kola s průměrem ráfku 18, 19 a 20“. Intenzivní zpomalení zajišťují velké kotoučové brzdy. Před prudkým klesáním může řidič aktivovat asistent pro sjíždění strmých svahů, který udržuje rychlost jízdy v závislosti na povrchu mezi 10 a 20 km/h.
Nové Audi A6 allroad quattro se začne na českém trhu prodávat v létě roku 2012. Ceny pro český trh nebyly prozatím stanoveny.
Další odlišnosti spočívají především v prazích s ozdobnými lištami, v širších podbězích kol a masce chladiče Singleframe s vertikálními lamelami. Kryty z ušlechtilé oceli chrání spodek vozidla vpředu a vzadu.
Interiér nabízí díky dlouhému rozvoru 2,91 m hodně místa pro cestující i zavazadla. Ovládací systém MMI (součást sériové výbavy) je rozšířen o funkci, která ukazuje úhel náklonu vozidla.
Zavazadlový prostor má objem 565 l, po sklopení zadních sedadel 1680 l. Praktický charakter podtrhuje kolejnicový systém včetně fixační sady pro variabilní rozdělení zavazadlového prostoru.
Audi nabízí široký výběr výbavy na přání. Head-up displej promítá na čelní okno důležité informace. Luxusní osvětlení zaplaví interiér decentním světlem z diod LED, nastavitelná komfortní sedadla vpředu mohou být doplněna funkcemi odvětrávání a masáže. Mezi další prvky výbavy na přání patří čtyřzónová automatická klimatizace, panoramatické skleněné střešní okno nebo komfortní klíček, který může vždy zůstat v kapse.
Na vrcholu stojí navigační systém MMI Navigation plus s pevným diskem, ovládáním prostřednictvím touchpadu (MMI touch) a systémem celoslovního hlasového ovládání.
Asistenční systémy
Radarový adaptivní tempomat adaptive cruise control s funkcí Stop & Go udržuje vůz ve správném odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Při rychlostech do 30 km/h zahájí systém maximální brzdění, pokud hrozí náraz do překážky vpředu. Systém ACC Stop & Go spolupracuje s bezpečnostním systémem Audi pre sense.
Audi active lane assist podporuje řidiče při udržování vozu v jízdním pruhu, Audi side assist mu pomáhá při změně jízdního pruhu. S asistentem nočního vidění, který označuje rozpoznané chodce, je jízda za tmy méně unavující. Informační systém řidiče s funkcí doporučování přestávky k odpočinku rozezná, kdy je řidič unavený, a navrhne mu, aby si udělal přestávku k odpočinku.
Parkovací asistent se zobrazováním okolí převezme řízení, parkovací asistent plus s obvodovou kamerou zajistí nejlepší možný přehled o situaci kolem vozidla ve všech směrech. Bezprostřední okolí vozidla přitom snímají čtyři malé širokoúhlé kamery. Výsledné obrazy lze v rozmanitých variantách náhledů sledovat na monitoru MMI.
Pohon
Vůz přichází se čtyřmi výkonnými motory V6 – jednou zážehovou jednotkou TFSI a třemi vznětovými TDI. Všechny mají objem tři litry a pracují s přímým vstřikováním paliva v kombinaci s přeplňováním.
Motor 3.0 TFSI přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem dosahuje výkonu 228 kW (310 k) a točivého momentu 440 N.m (zrychlení 0- 100 km/h za 5,9 s, rychlost 250 km/h, prům.spotřeba 8,9 l/100 km.
Jednotka 3.0 TDI se dodává ve třech výkonových variantách vyladěných na výkon 150 kW (204 k), resp. 180 kW (245 k), resp. 230 kW (313 k) a točivý moment 450, resp. 580, resp. 650 N.m. Základní verze spotřebuje v průměru jen 6,1 l/100 km. Nejvýkonnější turbodiesel 3.0 TDI dosahuje výkonu 230 kW (313 k) díky přeplňování dvěma turbodmychadly. Ohromující hnací síla tohoto motoru dokáže zrychlit vůz na 100 km/h za 5,6 s, rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Hnací sílu nejvýkonnějšího TDI přenáší osmistupňová samočinná převodovka tiptronic, zatímco ostatní tři motory spolupracují s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou S tronic.
Trvalý pohon všech kol quattro spolupracuje se systémem regulace točivého momentu na jednotlivých kolech, který při dynamickém stylu jízdy přibrzďuje odlehčená vnitřní kola dřív, než se začnou protáčet. Sportovní diferenciál dodávaný na přání plynule mění rozdělení hnací síly mezi zadní kola.
Prostřednictvím systému Audi drive select může řidič přizpůsobovat charakteristiku řízení, vzduchového odpružení, pedálu plynu, samočinné převodovky, sportovního diferenciálu, automatické klimatizace, osvětlení a adaptivního tempomatu adaptive cruise control. Nastavení individual přitom umožňuje zvolit konfiguraci uvedených systémů zcela podle vůle řidiče.
Vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízeného tlumení je součástí sériové výbavy. Ve vysoké rychlosti snižuje světlou výšku karoserie o 15 mm, na povel tlačítka ji však může zvýšit o 35 mm v tzv. režimu allroad, který je vhodný do náročného terénu. Při pomalé jízdě si může řidič navíc zvolit režim lift, jenž ke světlé výšce přidá dalších 10 mm, díky nimž zvládne i velké nerovnosti.
Jezdí na 18“ kolech z lehké slitiny v pětipaprskovém designu, pneumatiky mají rozměr 235/55. Na přání dodává Audi a společnost quattro GmbH další kola s průměrem ráfku 18, 19 a 20“. Intenzivní zpomalení zajišťují velké kotoučové brzdy. Před prudkým klesáním může řidič aktivovat asistent pro sjíždění strmých svahů, který udržuje rychlost jízdy v závislosti na povrchu mezi 10 a 20 km/h.
Nové Audi A6 allroad quattro se začne na českém trhu prodávat v létě roku 2012. Ceny pro český trh nebyly prozatím stanoveny.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout