Citroën DS3 R3 - první úspěch a objednávky
První soutěže, kterou byla Ulster Rally se zúčastnil nový Citroën DS3 R3. Po dvoudenní rallye na netypických silnicích severního Irska získala posádka Bryan Bouffier a Xavier Panseri v kategorii „dvoukolky“ a ve skupině R vítězství a celkově dojela pátá.
Na kluzké a hrbolaté trati ukázal záda i silnějším vozům. Bouffier se zlepšoval postupně celý víkend a vůz DS3 R3 dominoval své kategorii od prvních kilometrů. V pátek šlo především o to, vůz si na trati osahat, a pilot původem z departementu Drôme se během měřených úseků neustále zlepšoval. Po 85 měřených kilometrech, které byly na programu první den, skončil na sedmém místě. Při sobotních zkouškách se Citroën DS3 R3 posouval kupředu. Až na páté místo.
„Tento první výsledek potvrdil náš názor na schopnosti vozu DS3 R3. Auto bylo spolehlivé, během závodu jsme se nesetkali s žádnými problémy. Jeho výkony jsou výborné a nyní jen musíme doladit setup podle různých profilů trati,“ vysvětlil Frédéric Bertrand, který má na starosti programy soutěží pro zákazníky Citroën Racing. „To, že v Ulster Rally dosáhl takovéhoto výsledku, není bezvýznamné, protože jde o velmi specifický závod, který je znám tím, že pro auta znamená těžkou zkoušku. Na první start je to velmi slibné.“
Objednávky od září
Fanoušci motoristického sportu již nemusejí čekat: první objednávky na model Citroën DS3 Racing bude možné podávat od 1. září 2010. Model Racing, který vychází z luxusní verze vozu Citroën DS3 (Sport Chic), vykazuje jasně sportovní exkluzivní styl.
Vůz Citroën DS3 Racing o délce 396 cm je ztělesněním sportovního ducha. Od modelu DS3 přebírá všechny stylové prvky, ale liší se závodními atributy jako je vzduchový difuzor, dvojitá chromovaná koncovka výfuku nebo karbonový provedení řady dílů karoserie (difuzor, lišta předního nárazníku, prahy, rozšířené blatníky), které vozu dodávají sportovní a atletický vzhled. Citroën DS3 Racing je opatřen velkými 18“ koly nového sportovního hi-tech designu a je nabízen ve dvou odstínech karoserie. Černou Obsidien doplňuje oranžová střecha, druhou je bílá Banquise se šedou střechou.
Zpracování interiéru je na stejně vynikající úrovni jako karoserie, jejíž odstín a karbonové prvky se objevují i na řadě prvků v interiéru jako je středová část palubní desky, spodní lišta volantu nebo držáky přístrojové kapličky.
Exkluzivitu zdůrazňuje označení Citroën Racing na opěradlech předních sedadel a číslovaný štítek na čalounění stropu.
Nejvýraznějším rysem vozu Citroën DS3 Racing je výkon. Na vyladění motoru se podílel tým Citroën Racing, který využil veškeré zkušenosti ze soutěří WRC.
U zážehového čytřválce 1.6 THP 150 se technikům podařilo zvýšit výkon ze 156 na 202 k při 6000/min a došlo i ke zvýšení točivého momentu z 240 Nm na 275 Nm při 2000-4500/min, což představuje nárůst o téměř 15 %. Tento moment je k dispozici u většího rozsahu otáček, což zaručuje větší pružnost a pohodlnější řízení. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,5 s, zatímco 1000 m s pevným startem zvládne za 26,5 s.
Podvozek a nápravy prošly důkladným a přesným seřízením. Velká péče byla věnována odpružení, tlumiče byly speciálně upraveny a přední i zadní rozchod rozšířen o 30 mm. Došlo také ke snížení světlé výšky vozu o 15 mm. Tyto úpravy umožnily značným způsobem vylepšit jízdní vlastnosti vozu Citroën DS3. Upravené řízení je přesnější a lépe vyhovuje sportovnímu duchu auta. Závodní úpravou prošel i systém brzd, který vepředu tvoří brzdy opatřené čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči, takže je nyní ještě odolnější a výkonnější.
První zájemci si budou moci tuto novinku, která se nabízí za cenu od 29 990 €, odvézt koncem roku.
JL,25.8.2010
„Tento první výsledek potvrdil náš názor na schopnosti vozu DS3 R3. Auto bylo spolehlivé, během závodu jsme se nesetkali s žádnými problémy. Jeho výkony jsou výborné a nyní jen musíme doladit setup podle různých profilů trati,“ vysvětlil Frédéric Bertrand, který má na starosti programy soutěží pro zákazníky Citroën Racing. „To, že v Ulster Rally dosáhl takovéhoto výsledku, není bezvýznamné, protože jde o velmi specifický závod, který je znám tím, že pro auta znamená těžkou zkoušku. Na první start je to velmi slibné.“
Objednávky od září
Fanoušci motoristického sportu již nemusejí čekat: první objednávky na model Citroën DS3 Racing bude možné podávat od 1. září 2010. Model Racing, který vychází z luxusní verze vozu Citroën DS3 (Sport Chic), vykazuje jasně sportovní exkluzivní styl.
Vůz Citroën DS3 Racing o délce 396 cm je ztělesněním sportovního ducha. Od modelu DS3 přebírá všechny stylové prvky, ale liší se závodními atributy jako je vzduchový difuzor, dvojitá chromovaná koncovka výfuku nebo karbonový provedení řady dílů karoserie (difuzor, lišta předního nárazníku, prahy, rozšířené blatníky), které vozu dodávají sportovní a atletický vzhled. Citroën DS3 Racing je opatřen velkými 18“ koly nového sportovního hi-tech designu a je nabízen ve dvou odstínech karoserie. Černou Obsidien doplňuje oranžová střecha, druhou je bílá Banquise se šedou střechou.
Zpracování interiéru je na stejně vynikající úrovni jako karoserie, jejíž odstín a karbonové prvky se objevují i na řadě prvků v interiéru jako je středová část palubní desky, spodní lišta volantu nebo držáky přístrojové kapličky.
Exkluzivitu zdůrazňuje označení Citroën Racing na opěradlech předních sedadel a číslovaný štítek na čalounění stropu.
Nejvýraznějším rysem vozu Citroën DS3 Racing je výkon. Na vyladění motoru se podílel tým Citroën Racing, který využil veškeré zkušenosti ze soutěří WRC.
U zážehového čytřválce 1.6 THP 150 se technikům podařilo zvýšit výkon ze 156 na 202 k při 6000/min a došlo i ke zvýšení točivého momentu z 240 Nm na 275 Nm při 2000-4500/min, což představuje nárůst o téměř 15 %. Tento moment je k dispozici u většího rozsahu otáček, což zaručuje větší pružnost a pohodlnější řízení. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,5 s, zatímco 1000 m s pevným startem zvládne za 26,5 s.
Podvozek a nápravy prošly důkladným a přesným seřízením. Velká péče byla věnována odpružení, tlumiče byly speciálně upraveny a přední i zadní rozchod rozšířen o 30 mm. Došlo také ke snížení světlé výšky vozu o 15 mm. Tyto úpravy umožnily značným způsobem vylepšit jízdní vlastnosti vozu Citroën DS3. Upravené řízení je přesnější a lépe vyhovuje sportovnímu duchu auta. Závodní úpravou prošel i systém brzd, který vepředu tvoří brzdy opatřené čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči, takže je nyní ještě odolnější a výkonnější.
První zájemci si budou moci tuto novinku, která se nabízí za cenu od 29 990 €, odvézt koncem roku.
JL,25.8.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout