Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Focus RS500 - krásná hračka pro velké kluky

V limitované sérii nazvané RS500 se představuje nový, mimořádně výkonný model Focus RS. Jde o absolutní vrchol řady sportovních vozů Ford, jehož cílem je zprostředkovat náročným vyznavačům sportovních automobilů nedostižný zážitek z jízdy.

Vůz bude představen světové veřejnosti na autosalonu v a název RS500 označuje počet kusů ve striktně limitované sérii jednotlivě očíslovaných vozů.
Vůz rozšiřuje dlouhou řadu kultovních modelů Ford RS a je důstojným nositelem názvu RS500, který se stal synonymem pro úspěch na silnici i na závodní dráze, kde v 80. letech legendární Sierra RS500 Cosworth dominovala závodům cestovních vozů.
S modelem RS500 se uzavírá výroba současné generace Focusu RS. Poslední vozy vyjedou z montážního závodu společnosti Ford v německém Saarlouis během září 2010.
Každý Focus RS500 ponese na středové konzole kovovou plaketu s ručně vyrytým pořadovým číslem od 001 po 500. Malý počet vozů z předsériové výroby, které jsou určeny pro interní potřeby Fordu, bude mít svoje vlastní číslovací schéma, aby exkluzivita pětisetkusové série pro zákazníky nebyla ničím narušena.
Očekává se, že poptávka převýší nabídku, proto bude limitovaná pětisetkusová série předem alokována mezi 20 evropských trhů na základě předpokládaného zájmu. V zemích s malým počtem přidělených kusů se tak Focus RS500 stane velmi exkluzivním zbožím.
Speciální internetová prezentace – www.focusrs500.com – umožní zákazníkům i příznivcům dozvědět se více informací (včetně předpokládaného počtu vozů pro jednotlivé trhy.
Turbodmychadlem přeplňovaný řadový pětiválec Duratec RS 2.5, který ve standardním Focusu RS produkuje výkon 224 kW (305 k), byl vyladěn tak, aby poskytoval ještě více síly ve středních a vysokých otáčkách, ale nikoliv na úkor odezvy v nižším rozsahu otáček. Výkon narostl o 33 kW na 257 kW (350 koní) v 6000/min., zatímco točivý moment byl zvýšen ze 440 na 460 Nm v rozsahu 2500 až 4500/min.
K dosažení požadované rovnováhy mezi silným zátahem ve středním rozsahu a výkonem při vysokých otáčkách bylo zapotřebí řady dílčích úprav, zaměřených převážně na proudění plynů motorem a vlastnosti spalovacího procesu: výrazně větší mezichladič stlačeného vzduchu pro chladnější a hustší směs, rozměrnější komora vzduchového filtru, větší průměr výfukového potrubí, zesílené palivové čerpadlo a konečně nový software řídící jednotky motoru.
Předběžná měření jízdních výkonů naznačují, že Focus RS500 zvládne akceleraci 0-100 km/h za 5,6 s a vyvine nejvyšší rychlost 265 km/h.
Motor vyvíjel tým konstruktérů z oddělení Ford Team RS ve spolupráci s inženýrskou kanceláří Revolve Technologies, která pod značkou Mountune nabízí – Fordem schválené – sady pro zvýšení výkonu.
Díky rozsáhlým technickým změnám, vyvinutým už pro agregát standardního Focusu RS (přepracované těsnění hlavy válců, mimořádně odolný kovový nástřik na vnitřních stěnách válců, nové písty a ojnice), nebylo zapotřebí žádných mechanických změn, aby motor vydržel zvýšení výkonu na 257 kW.
Aktuální Focus RS vděčí za svůj úspěch do značné míry své schopnosti efektivně přenést točivý moment motoru na asfalt prostřednictvím předních kol. Jeho vyspělý podvozek kombinuje široký rozchod kol se speciálním předním zavěšením „RevoKnuckle“ a šnekovým samosvorným diferenciálem Quaife.
Podvozek se ukázal být efektivní i ve spojení se silnější pohonnou jednotkou, a proto byl převzat beze změn. Totéž platí pro sportovní brzdovou soustavu a 19” kola s pneumatikami 235/35 R19. Na RS500 jsou brzdové třmeny červené a kola z lehkých slitin získala dramatickou černou barvu.
Součástí vývoje byl speciální vytrvalostní test na Severní smyčce Nürburgringu, kde se k technikům z oddělení Ford Team RS připojili tři profesionální závodní jezdci a celý tým pak na směny odjel vzdálenost 10 000 km non-stop, což odpovídá deseti čtyřiadvacetihodinovkám na Nürburgringu.
S matnou černí karoserie dokonale ladí černý metalický lak na kolech z lehkých slitin a opět černý lak – avšak tentokrát s hlubokým leskem – na přední masce chladiče, dvojitém zadním spoileru i zadním difuzoru, který usměrňuje proudění vzduchu pod automobilem.
Všechny vozy budou lakovány běžným odstínem „černá Panther“ a poté odeslány do závodu společnosti 3M v německém Frankfurtu nad Mohanem, kde bude na karoserii aplikována speciální fólie s matně černou povrchovou úpravou. Tato fólie je mimořádně trvanlivá a dobře odolává typickým poškozením laku karoserie osobních automobilů, jako jsou povrchové vrypy a škrábance.
Na středovém panelu s povrchovou úpravou připomínající uhlíková vlákna se objevuje štítek s pořadovým číslem vozu v rámci limitované série. Oproti standardnímu Focusu RS s jeho modrými detaily v interiéru jsou dekorační prvky v interiéru laděny do červené barvy.
Zákazníci si navíc mohou objednat pro přední anatomická sportovní sedadla Recaro celokožené čalounění červenou kůží a ještě více tak podpořit strhující atmosféru v interiéru. Všechny vyrobené vozy Focus RS500 se budou moci pyšnit rozsáhlým seznamem sériově dodávané výbavy. Pouze dvě položky budou nabízeny jako výbava na přání.

JL, 31.3.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar