Goodyear OptiGrip si poradí s opotřebením
Navrhnout nové pneumatiky představuje komplikovaný úkol, jak v oblasti vědecké nebo fyzikální. Pneumatika se skládá z dvaceti a více specializovaných součástí a obsahuje až 25 rozličných směsí. Každá směs představuje sofistikovanou kombinaci různých ingrediencí.
Firma Goodyear, uvádí na trh letní osobní pneumatiku OptiGrip, která nabízí řidičům výborný výkon při brzdění na mokru, odolnost vůči aquaplaningu a přilnavost na mokru – dokonce i u opotřebené pneumatiky.
Revoluční přístup Goodyear k problémům způsobeným opotřebovanými pneumatikami se odráží v nové pneumatice OptiGrip s technologií SmartWear, která zajistí, že se v případě opotřebení běhounu objeví nové drážky a nová běhounová směs.
Pneumatika OptiGrip i po 20 000 km vykazuje lepší odolnost vůči aquaplaningu při jízdě v přímém směru než konkurenční pneumatiky a po 30 000 km poskytuje na mokru o 20 % kratší brzdnou dráhu.
Technologie Goodyear SmartWear spočívá v kombinaci dvou speciálních složek. První vrstva běhounové směsi je vybavena inovačním provedením vzájemně uzamykatelných 3D lamel v horní oblasti bloků pneumatiky.
Stabilní středová oblast přenáší pohyby řízení přímo na vozovku, zatímco pevná oblast vnějších ramenních bloků postupně přebírá přenos sil při zatáčení. Výsledkem je rovnoměrnější rozložení tlaku do celé stopy pneumatiky, a tím lepší stabilita při řízení.
V průběhu opotřebení se objevuje i druhá vrstva směsi s lamelami a drážkami. Pod povrchem běhounu jsou ukryty kanálky, které se během opotřebení odhalují. Nové drážky usnadňují efektivní odvod vody a udržují vysokou úroveň přilnavosti na mokru, stejně jako v odolnost vůči aquaplaningu po celou životnost pneumatiky.
Nová pneumatika OptiGrip je k dostání v 16 různých rozměrech.
Navrhnout nové pneumatiky představuje komplikovaný úkol, jak v oblasti vědecké nebo fyzikální. Pneumatika je složena z dvaceti a více specializovaných součástí a obsahuje až 25 rozličných směsí. Každá směs představuje sofistikovanou kombinaci různých ingrediencí.
Německá zkušebna TÜV SÜD testovala pneumatiky na zařízeních ve francouzském Mirevalu, s VW Golf 2.0 FSI s pneumatikami o rozměru 225/45 R17.
Po 30 000 km při brzdění na mokru z 80 km/h na 20 km/h byla brzdná dráha o 20 % kratší než u testovaných konkurentů. Pro testy odolnosti vůči aquaplaningu vybavili experti z TÜV SÜD automobil speciálními senzory měřícími otáčky kol a přístrojem na bázi GPS k měření rychlosti. Za účelem otestování chování při aquaplaningu v přímém směru jel automobil jednou stranou po zaplavené vozovce s hloubkou vody asi 9 mm. Rychlost pravého a levého předního rotujícího kola je měřena při akceleraci automobilu. „Abychom otestovali chování pneumatik při aquaplaningu v zatáčkách, byl automobil řízen na suchém asfaltovém okruhu. Přibližně dvacetimetrový úsek okruhu byl zaplaven vodou. Když se automobil dostane do zaplaveného úseku, ztrácí při určité rychlosti přilnavost, čímž se testujícím ukazuje výkon pneumatik při aquaplaningu při jízdě do zatáček,“ doplnil Michael Staude.
JL, 25.3.2009
Revoluční přístup Goodyear k problémům způsobeným opotřebovanými pneumatikami se odráží v nové pneumatice OptiGrip s technologií SmartWear, která zajistí, že se v případě opotřebení běhounu objeví nové drážky a nová běhounová směs.
Pneumatika OptiGrip i po 20 000 km vykazuje lepší odolnost vůči aquaplaningu při jízdě v přímém směru než konkurenční pneumatiky a po 30 000 km poskytuje na mokru o 20 % kratší brzdnou dráhu.
Technologie Goodyear SmartWear spočívá v kombinaci dvou speciálních složek. První vrstva běhounové směsi je vybavena inovačním provedením vzájemně uzamykatelných 3D lamel v horní oblasti bloků pneumatiky.
Stabilní středová oblast přenáší pohyby řízení přímo na vozovku, zatímco pevná oblast vnějších ramenních bloků postupně přebírá přenos sil při zatáčení. Výsledkem je rovnoměrnější rozložení tlaku do celé stopy pneumatiky, a tím lepší stabilita při řízení.
V průběhu opotřebení se objevuje i druhá vrstva směsi s lamelami a drážkami. Pod povrchem běhounu jsou ukryty kanálky, které se během opotřebení odhalují. Nové drážky usnadňují efektivní odvod vody a udržují vysokou úroveň přilnavosti na mokru, stejně jako v odolnost vůči aquaplaningu po celou životnost pneumatiky.
Nová pneumatika OptiGrip je k dostání v 16 různých rozměrech.
Navrhnout nové pneumatiky představuje komplikovaný úkol, jak v oblasti vědecké nebo fyzikální. Pneumatika je složena z dvaceti a více specializovaných součástí a obsahuje až 25 rozličných směsí. Každá směs představuje sofistikovanou kombinaci různých ingrediencí.
Německá zkušebna TÜV SÜD testovala pneumatiky na zařízeních ve francouzském Mirevalu, s VW Golf 2.0 FSI s pneumatikami o rozměru 225/45 R17.
Po 30 000 km při brzdění na mokru z 80 km/h na 20 km/h byla brzdná dráha o 20 % kratší než u testovaných konkurentů. Pro testy odolnosti vůči aquaplaningu vybavili experti z TÜV SÜD automobil speciálními senzory měřícími otáčky kol a přístrojem na bázi GPS k měření rychlosti. Za účelem otestování chování při aquaplaningu v přímém směru jel automobil jednou stranou po zaplavené vozovce s hloubkou vody asi 9 mm. Rychlost pravého a levého předního rotujícího kola je měřena při akceleraci automobilu. „Abychom otestovali chování pneumatik při aquaplaningu v zatáčkách, byl automobil řízen na suchém asfaltovém okruhu. Přibližně dvacetimetrový úsek okruhu byl zaplaven vodou. Když se automobil dostane do zaplaveného úseku, ztrácí při určité rychlosti přilnavost, čímž se testujícím ukazuje výkon pneumatik při aquaplaningu při jízdě do zatáček,“ doplnil Michael Staude.
JL, 25.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout