MINI Cabrio - světová premiéra v Detroitu
Prezentace značky MINI na autosalonu NAIAS 2009 je postavena na světové premiéře nového čtyřmístného modelu Cabrio, ale k vidění bude také MINI E, které patří do výzkumného projektu čítajícího 500 vozidel jezdících v Kalifornii, New Yorku a New Jersey.
[*86] Dalšími novinkami na autosalonu je speciální sportovní verze MINI John Cooper Works a MINI John Cooper Works Clubman. Obě jsou vybavené čtyřválcem přeplňovaným dvoukomorovým turbodmychadlem s výkonem 155 kW/211 k.
Prezentace aktuálního portfolia vozů MINI je základem pro pokračování dynamické expanze na americkém trhu. Nové MINI Cabrio chce navázat na úspěch předchozího provedení v USA, kdy z celkového počtu 164 000 modelů Cabrio jich své zákazníky našlo na americkém trhu více než 37 000.
Nový kabriolet je vybaven přepracovaným podvozkem i novými motory. Novinkou je aktivní vystřelovací ochranný oblouk umístěný za zadními sedadly. Plátěná střecha se ovládá elektricky a dokáže se složit nebo naopak nasadit během pouhých 15 sekund.
Na americký trh vstupuje ve dvou verzích. Zážehový čtyřválec 1.6 má výkon 88 kW/120 k a díky technologii variabilního časování Valvetronic od BMW Group nabízí značnou pružnost v celém spektru otáček a současně nízkou spotřebu paliva.
Druhou pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřválec 1.6 o výkonu 128 kW/175 k, je spojen s vysokotlakým přímým vstřikováním s dvoukomorovým turbodmychadlem Twin Scroll.
Oba modely přicházejí standardně vybavené stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control), který lze doplnit funkcí DTC (Dynamic Traction Control), jejíž součástí je také elektronický závěr diferenciálu.
Úroveň bezpečnosti významně zvyšuje nový systém vystřelovacího ochranného oblouku, který se aktivuje elektromechanicky v případě rizika převrácení. Jednodílné řešení ochranného rámu zajistilo možnost propojení prostoru pro zavazadla (660 l) a interiéru.
MINI E
Tento unikátní automobil pohání elektromotor s výkonem celých 150 kW/204 k. Energii mu dodávají lithium-iontové akumulátory umístěné na místě druhé řady sedadel, zaručují dojezd 240 km.
Akumulátory mohou být nabíjeny z jakékoliv elektrické zástrčky, pro extrémně rychlé dobití se ale spolu s každým vozem dodává třífázová rychlonabíječka. Zásoba 28 kWh umožňuje ujet vzdálenost 8,6 km na každý kWh.
Spojuje bezemisní provoz s mimořádnou dynamikou reprezentovanou zrychlením z klidu na 100 km/h za 8,5 s a nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou na 152 km/h.
V USA jezdí 500 vozů MINI E, používaných soukromými osobami i firmami. Díky tomu BMW Group během ročního trvání testu shromáždí mnoho informací z reálného používání těchto automobilů, které uplatní ve vývoji nového druhu automobilu na elektrický pohon.
MINI John Cooper Works
Podmanivá dynamika MINI John Cooper Works a John Cooper Works Clubman se opírá o dlouholeté zkušenosti BMW Group z motoristického sportu a vývoje pohonných jednotek. Přeplňovaný čtyřválec 1.6 je přímo odvozen od závodní jednotky používané ve značkovém závodním poháru Mini Challenge a dosahuje výkonu 155 kW/211 k.
Obě verze se vyrábějí v továrně MINI v britském Oxfordu spolu s dalšími modely MINI. Jsou zaměřeny na sportovně založené řidiče, kteří si chtějí řízení vozu náležitě užít.
JL, 12.1.2009
Prezentace aktuálního portfolia vozů MINI je základem pro pokračování dynamické expanze na americkém trhu. Nové MINI Cabrio chce navázat na úspěch předchozího provedení v USA, kdy z celkového počtu 164 000 modelů Cabrio jich své zákazníky našlo na americkém trhu více než 37 000.
Nový kabriolet je vybaven přepracovaným podvozkem i novými motory. Novinkou je aktivní vystřelovací ochranný oblouk umístěný za zadními sedadly. Plátěná střecha se ovládá elektricky a dokáže se složit nebo naopak nasadit během pouhých 15 sekund.
Na americký trh vstupuje ve dvou verzích. Zážehový čtyřválec 1.6 má výkon 88 kW/120 k a díky technologii variabilního časování Valvetronic od BMW Group nabízí značnou pružnost v celém spektru otáček a současně nízkou spotřebu paliva.
Druhou pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřválec 1.6 o výkonu 128 kW/175 k, je spojen s vysokotlakým přímým vstřikováním s dvoukomorovým turbodmychadlem Twin Scroll.
Oba modely přicházejí standardně vybavené stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control), který lze doplnit funkcí DTC (Dynamic Traction Control), jejíž součástí je také elektronický závěr diferenciálu.
Úroveň bezpečnosti významně zvyšuje nový systém vystřelovacího ochranného oblouku, který se aktivuje elektromechanicky v případě rizika převrácení. Jednodílné řešení ochranného rámu zajistilo možnost propojení prostoru pro zavazadla (660 l) a interiéru.
MINI E
Tento unikátní automobil pohání elektromotor s výkonem celých 150 kW/204 k. Energii mu dodávají lithium-iontové akumulátory umístěné na místě druhé řady sedadel, zaručují dojezd 240 km.
Akumulátory mohou být nabíjeny z jakékoliv elektrické zástrčky, pro extrémně rychlé dobití se ale spolu s každým vozem dodává třífázová rychlonabíječka. Zásoba 28 kWh umožňuje ujet vzdálenost 8,6 km na každý kWh.
Spojuje bezemisní provoz s mimořádnou dynamikou reprezentovanou zrychlením z klidu na 100 km/h za 8,5 s a nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou na 152 km/h.
V USA jezdí 500 vozů MINI E, používaných soukromými osobami i firmami. Díky tomu BMW Group během ročního trvání testu shromáždí mnoho informací z reálného používání těchto automobilů, které uplatní ve vývoji nového druhu automobilu na elektrický pohon.
MINI John Cooper Works
Podmanivá dynamika MINI John Cooper Works a John Cooper Works Clubman se opírá o dlouholeté zkušenosti BMW Group z motoristického sportu a vývoje pohonných jednotek. Přeplňovaný čtyřválec 1.6 je přímo odvozen od závodní jednotky používané ve značkovém závodním poháru Mini Challenge a dosahuje výkonu 155 kW/211 k.
Obě verze se vyrábějí v továrně MINI v britském Oxfordu spolu s dalšími modely MINI. Jsou zaměřeny na sportovně založené řidiče, kteří si chtějí řízení vozu náležitě užít.
JL, 12.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout