Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Grandland nové generace

Stylový, dynamický, prostorný a všestranný s plně elektrifikovaným portfoliem hnacího ústrojí – to je nový Grandland, kterého představila německá automobilka Opel. Novinka přináší mnoho designových prvků, které se poprvé objevily na konceptu Opel Experimental.

Grandland nové generace je prvním Opelem, který stojí na nové platformě Stellantis STLA Medium BEV. Díky nové architektuře, originální konstrukci ploché baterie s kapacitou až 98 kWh, elektromotoru nové generace a tepelnému čerpadlu bude nový Grandland Electric schopen nabídnout elektrický dojezd až kolem 700 kilometrů (dle WLTP). A dobíjení bude velmi rychlé: Na veřejných rychlonabíjecích DC stanicích bude nabití na 80 procent kapacity trvat jen asi 26 minut.


Nastupující Grandland je o 173 mm delší než předchůdce, o 19 mm vyšší a o 64 mm širší, takže působí mnohem mohutnějším předchůdcem – celkové rozměry jsou 4650 / 1905 / 1660 mm. V kombinaci s až 20“ litými koly je jasným představitelem vrcholného SUV modelu značky. Osobitý vzhled novému Grandlandu propůjčuje i nově řešená čelní maska 3D Vizor v kombinaci s osvětleným logem Opel, které je ještě výraznější díky technologii Edge Light.


Nové prosvětlené logo doplňuje další osvětlovací inovace – špičkové světlomety Intelli-Lux Pixel Matrix HD, které mají přes 50 000 LED prvků (přesně 51 200, 25 600 v každém světlometu). Palubní kamera nepřetržitě sleduje dopravní situaci a v případě potřeby světlomety Intelli-Lux Pixel Matrix HD všechny ostatní účastníky provozu, kteří by mohli být oslněni, bleskově „vyříznou“ ze světelného toku. Řidič tak má naprosto dokonalý výhled za každých okolností.


Se svou dvoutónově laděnou střechou a kontrastním lakováním působí velmi elegantně. Ostré linie podběhů kol vizuálně pomáhají „vytlačit“ kola ven, což spolu s oplášťováním podběhů a dveřních prahů působí příjemně robustním dojmem. Dlouhý rozvor (2784 mm) a strmé víko zavazadlového prostoru zvýrazňují prostornost kabiny i zavazadelníku. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40, po jejich sklopení tak vzniká nákladový prostor o objemu až 1641 litrů.


Prostorný interiér

Své pasažéry vítá nový Grandland prostorným a čistě řešeným interiérem. Velký 16-palcový středový displej je mírně natočený na řidiče, další široký plně digitální displej přímo před řidičem poskytuje základní informace, takže řidič se může soustředit na jízdu a také díky Intelli-HUD head-up displeji nemusí spouštět oči z vozovky. Navíc lze ručně nebo automaticky navolit režim „Pure“, kdy se sníží množství informací na sdruženém panelu řidiče, na head-up displeji i na centrálním displeji. Příjemnou tradicí u Opelu je intuitivní ovládání frekventovaných prvků a funkcí (např. klimatizace) pomocí fyzických tlačítek.


Opel je proslulý svými špičkovými sedadly s ergonomickým certifikátem AGR. Speciálně propracované tvarování předních sedadel snižuje tlak na kostrč, což zvyšuje pohodlí při dlouhých cestách. Novinkou je i pneumatické nastavování bočnic opěradel, které tak poskytují dokonalý komfort při výrazném bočním držení těla. Sedadla mají také ventilaci a řidič může využívat i jejich masážní funkci. Cestující na zadních sedadlech mají nyní o 20 mm více prostoru pro nohy ve srovnání s vybíhajícím Grandlandem.


Při vývoji byl důraz kladen na všestrannost interiéru. Příkladem této snahy je tzv. Pixel Box, schránka ve středové konzoli s osvětleným průsvitným krytem a látkovým čalouněním, která je nejenom efektní, ale i vysoce funkční


Inovativní pohony

Kromě čistě elektrické BEV verze budou zákazníci moci volit i další pohony, všechny ovšem více či méně elektrifikované. Nový Grandland bude k dispozici také jako tradiční Plug-in Hybrid s čistě elektrickým dojezdem až 85 km (dle WLTP) i jako Grandland Hybrid se 48-Voltovou technologií, která nabídne nejenom potěšení z jízdy, ale zároveň snižuje spotřebu.


Grandland stále poskytne opravdové potěšení z jízdy. To je zásluha i sofistikovaných tlumičů s technologií frekvenčního selektivního tlumení DSG, které v závislosti na situaci, stavu vozovky a stylu jízdy mění svoji charakteristiku. DSG tlumiče tedy poskytnou maximální komfort na jakémkoliv. Charakteristická konstrukční DNA modelů Opel je u nového Grandlandu zdůrazněna specifickými pružinami a stabilizátorem, přesným řízením a unikátně naladěním stabilizačním systémem ESC.


Atraktivní nabídku završuje rozsáhlá řada asistenčních systémů řidiče, včetně inteligentního tempomatu s funkcí Stop&Go nebo systému rozpoznávání dopravních značek nové generace. Novinkou je systém, jehož účelem je vyhnout se sekundární kolizi v případě dopravní nehody. Volitelně je k dispozici také systém Intelli-Drive 2.0, který integruje a propojuje řadu elektronických asistentů a kombinuje je s poloautomatickým asistentem změny jízdního pruhu: Pokud je cílový pruh volný, asistent nasměruje vůz do požadovaného pruhu malými pohyby řízení. Další asistent pak zajišťuje, že – pokud to řidič potvrdí – se rychlost vozidla po dosažení nového rychlostního limitu odpovídajícím způsobem sníží, nebo se na tento limit zvýší. Intelli-Drive 2.0 využívá kromě senzorů také informace z bezdrátové sítě. Parkování a manévrování v omezených prostorách usnadňují přední a zadní parkovací senzory, záďová kamera (s funkcí automatického čištění) a 360-stupňová kamera Intelli-Vision.



Opel 24.4.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar