Peugeot RCZ - exkluzivní kupé 2+2
Model RCZ není jen konceptem, který se stal skutečností, ale otevírá novou etapu v historii „vozů pro potěšení“ a je obrazem nových trendů a obměny značky. Jeho expresivní a inovativní styl, exkluzivní interiér, výkonné motory vypovídají o budoucí orientaci na vášnivé vozy.
Sportovní kompaktní kupé RCZ 2+2, bylo od počátku koncipováno jako exkluzivní vůz, automobilová specialita. Již název RCZ symbolizuje výjimečné postavení v modelové řadě, neboť jde o první osobní vůz, který nepoužívá číselné označení. První etapa projektu začala v září 2007 na autosalonu ve Frankfurtu, kde Peugeot odhalil koncept zrozený z nadšení a know-how.Vzbudil zájem laické i odborné veřejnosti, a tak bylo rozhodnuto o realizaci a uvedení tohoto vozu na trh.
Prioritou nebylo pouze zachovat stylovost konceptu i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, ambiciózní cíle byly vytyčeny i v oblasti jízdních vlastností a kvality provedení. Další výzvou bylo zvládnout vývoj v mimořádně krátké lhůtě. Proto je montován ve specializovaném výrobním středisku v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu zaměřeném na výrobu exkluzivních vozů malých sériích.
Nový RCZ se tak objeví v prodeji dva roky po rozhodnutí o vývoji vozu, na jaře roku 2010. Ve stejném okamžiku bude dodáno i 200 exemplářů RCZ Limited Edition, objednané během 48 hodin na loňském autosalonu ve Frankfurtu.
Pod kapotou se nejdříve objeví 1.6 THP (115 kW/156 k, 240 Nm) a 2.0 HDI FAP (120 kW/163 k, 340 Nm), oba s manuální šestistupňovou převodovkou. Od léta 2010 je doplní 1.6 THP (115 kW/156 k, 240 Nm) s automatickou šestistupňovou převodovkou a 1.6 THP (147 kW/200 k, 275 Nm) s manuální šestistupňová převodovka.
V Ženevě byla také vystavena studie RCZ s technologií HYbrid4, s níž dosáhne řádově 95 g CO2/km. Jeho výkonový potenciál bude 147 kW (200 k) a bonusem pohon všech kol.
V základu využívá účinné podvozkové části převzaté z platformy 2 (přední náprava pseudo McPherson, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem). U verzí THP 147kW (200 k) je v přední nápravě zakomponován speciální stabilizátor, díky kterému vůz získává na obratnosti.
Ve výbavě najdeme mj. ESP, pomoc při rozjezdu do svahu, multimediální systém vyšší třídy WIP COM 3D, bi-xenonové přední světlomety s nastavením, atd. Aby si každý majitel mohl ze svého vozu RCZ vytvořit skutečně unikátní automobil, je v nabídce řada doplňků, které svou exkluzivitou odpovídají charakteru vozu: karbonová střecha, střešní oblouky ve dvou barevných odstínech, hliníková kola 18 a 19’’ v různých provedeních, dekorativní prvky karoserie.
Pasivní bezpečnost modelu RCZ zajišťuje optimalizovaná struktura karoserie se třemi absorpčními kanály v přední části, účinný zádržný systém nebo aktivní kapota s pyrotechnickou aktivací.
Záměrem značky je udržet si své prvenství v oblasti terciární bezpečnosti. Díky systému „lokalizované komunikační jednotky“ bude moci Peugeot v průběhu roku 2010 nabídnout ve světové premiéře služby zahrnující volání Peugeot Assistance a Peugeot Urgence bez dodatečných nákladů a pro celou řadu RCZ.
JL, 19.3.2010
Prioritou nebylo pouze zachovat stylovost konceptu i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, ambiciózní cíle byly vytyčeny i v oblasti jízdních vlastností a kvality provedení. Další výzvou bylo zvládnout vývoj v mimořádně krátké lhůtě. Proto je montován ve specializovaném výrobním středisku v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu zaměřeném na výrobu exkluzivních vozů malých sériích.
Nový RCZ se tak objeví v prodeji dva roky po rozhodnutí o vývoji vozu, na jaře roku 2010. Ve stejném okamžiku bude dodáno i 200 exemplářů RCZ Limited Edition, objednané během 48 hodin na loňském autosalonu ve Frankfurtu.
Pod kapotou se nejdříve objeví 1.6 THP (115 kW/156 k, 240 Nm) a 2.0 HDI FAP (120 kW/163 k, 340 Nm), oba s manuální šestistupňovou převodovkou. Od léta 2010 je doplní 1.6 THP (115 kW/156 k, 240 Nm) s automatickou šestistupňovou převodovkou a 1.6 THP (147 kW/200 k, 275 Nm) s manuální šestistupňová převodovka.
V Ženevě byla také vystavena studie RCZ s technologií HYbrid4, s níž dosáhne řádově 95 g CO2/km. Jeho výkonový potenciál bude 147 kW (200 k) a bonusem pohon všech kol.
V základu využívá účinné podvozkové části převzaté z platformy 2 (přední náprava pseudo McPherson, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem). U verzí THP 147kW (200 k) je v přední nápravě zakomponován speciální stabilizátor, díky kterému vůz získává na obratnosti.
Ve výbavě najdeme mj. ESP, pomoc při rozjezdu do svahu, multimediální systém vyšší třídy WIP COM 3D, bi-xenonové přední světlomety s nastavením, atd. Aby si každý majitel mohl ze svého vozu RCZ vytvořit skutečně unikátní automobil, je v nabídce řada doplňků, které svou exkluzivitou odpovídají charakteru vozu: karbonová střecha, střešní oblouky ve dvou barevných odstínech, hliníková kola 18 a 19’’ v různých provedeních, dekorativní prvky karoserie.
Pasivní bezpečnost modelu RCZ zajišťuje optimalizovaná struktura karoserie se třemi absorpčními kanály v přední části, účinný zádržný systém nebo aktivní kapota s pyrotechnickou aktivací.
Záměrem značky je udržet si své prvenství v oblasti terciární bezpečnosti. Díky systému „lokalizované komunikační jednotky“ bude moci Peugeot v průběhu roku 2010 nabídnout ve světové premiéře služby zahrnující volání Peugeot Assistance a Peugeot Urgence bez dodatečných nákladů a pro celou řadu RCZ.
JL, 19.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout