Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 GT3 RS - „závoďák“ pro silnici

Automobilka Porsche přichází s novou 911 GT3 RS s větším výkonem, nižší hmotností, kratším zpřevodováním a optimalizovanou karoserii i podvozkem. Jde o homologační verzí závodních speciálů 911 GT3, což jej staví do role nejsportovnějšího provedení řady 911, určené pro provoz na běžných silnicích.

Motor je postaven na základě pohonné jednotky modelu 911 GT3 a disponuje tak objemem 3,8 litru oproti původním 3,6 l. Přesto je ještě výkonnější a více zaměřený na vysoké otáčky. Ve srovnání s modelem 911 GT3 má upravený atmosférický vysokootáčkový motor o 15 k větší výkon, který se zvýšil na 450 k. Tento motor disponuje litrovým výkonem 118 k/l, což jej ve světovém měřítku řadí na vrchol atmosféricky plněných jednotek. Na rozdíl od jiných vysokootáčkových motorů je pohonné ústrojí připraveno pro každodenní provoz.
Nová 911 GT3 RS je vybavena výhradně šestistupňovou manuální převodovkou se zkrácenými drahami řazení, sníženou hmotností a vysokou mírou účinnosti.
Pro další zdokonalení sportovních jízdních vlastností byl zvětšen nejen rozchod zadních kol, ale poprvé také přední nápravy. Díky tomu je karoserie rozšířena jak v zadní části, tak pomocí širších lemů blatníků také vpředu, kde má devět palců široká kola se sportovními pneumatikami o rozměrech 245/35 ZR 19. Na zadní nápravě mají kola šířku dvanáct palců se sportovními pneumatikami 325/30 ZR 19.
Pro další zvýšení dynamického potenciálu je 911 GT3 RS standardně vybavena dynamickým uložením motoru. Tyto silentbloky aktivně mění svoji tuhost podle jízdní situace. Při velmi dynamické jízdě zpevňují uložení motoru v karoserii, což je přínosem pro precizní odezvu vozu. Ve srovnání s 911 GT3 byla zdokonalena také aerodynamika větším přítlakem, což je jednoznačným přínosem při jízdě na závodním okruhu. Speciálně pro použití na okruhu nabídne Porsche od roku 2010 novou položku výbavy na přání: lithium-iontový akumulátor, který nahradí standardní baterii. Tím se hmotnost sníží o 10 kg.
Nová 911 GT3 RS dává své spříznění s motoristickým sportem jasně najevo také dynamickým vzhledem. Za pozornost stojí nejen nízko posazená karoserie, ale také nový rozměrný přítlačný spoiler z uhlíkových vláken zesílených plastem, který drží odlehčené hliníkové podpěry. Charakteristická je také dvojitá koncovka výfuku vyrobená z titanu nebo specificky tvarované díly předního
a zadního nárazníku.
Základní cena vozu Porsche 911 GT3 RS pro evropský trh bude činit 122 400 Eur bez DPH a další výbavy.



JL, 27.8.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar