Subaru XV s boxerem nové konstrukce
Jednou z opravdových premiér na frankfurtském autosalonu je nové Subaru XV, který je však bohužel trochu v ústraní hlavního dění, neboť v Německu se všechno točí kolem značek VW, Audi, Mercedes a BMW. Ale příznivci Subaru si novinku jistě najdou.
Cílem bylo vytvořit dokonalý vůz pro příjemný a aktivní pohyb po městě bez zbytečného stresu. Subaru proto hledalo optimální způsob vyvážení spotřeby paliva a atraktivních jízdních zážitků se stylovým a jasně rozpoznatelným designem exteriéru.
Nový crossoveru spojuje stylové a uvolněné tvary s vysokou karoserií a obkladovými panely akcentujícími typickou funkčnost vozů kategorie SUV. Použité designové prvky, zahrnující i šestiúhelníkovou masku chladiče, poukazují na jedinečnou identitu vozů značky Subaru. K atraktivnímu a sportovnímu vzhledu XV přispívají i nová litá kola moderního designu. V rozích předního i zadního nárazníku jsou speciální hrany zlepšující aerodynamiku vozu i spotřebu paliva.
Stylový design interiéru kromě prostornosti a obecně vysoké úrovně pohodlí zaujme i kvalitou použitých materiálů, které cestujícím potvrzují dojem z celkové kvality vozu. Přístrojový panel je stylisticky vyveden v horizontální podobě, která vnitřek vozu ještě opticky zvětšuje.
Multifunkční displej, umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu, zobrazuje přehlednou formou praktické informace pro řidiče i spolucestující. U vyššího stupně výbavy je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající různým způsobem při řízení vozu.
U provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož konstrukce byla představena již vloni. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. V modelové řadě XV se nabízí i vznětový Subaru Boxer Diesel, vyvinutý pro evropské trhy.
Boxer nové generace
Motor nové konstrukce používá upravený poměr vrtání/zdvihu, který je příznivější z pohledu spotřeby paliva. Oproti předchozí generaci se prodloužil zdvih, ale celková šířka motoru se nezvětšila. Díky delšímu zdvihu a použití systému dual AVCS došlo ke snížení emisí a současnému zlepšení točivého momentu v pásmu nízkých až středních otáček motoru. Motor charakterizuje výtečná akcelerace a vynikající odezva s pocitem okamžité zpětné vazby po sešlápnutí plynového pedálu, zejména v situacích, kdy je pedál sešlápnutý jen zlehka.
Bezestupňová převodovka Lineartronic
Její výhodou jsou nižší emise i lepší jízdní parametry vozu. Využívá přitom charakteristické výhody samočinné řetězové převodovky s plynule měnitelným převodem CVT, jako je např. nízká hmotnost, kompaktní rozměry, výtečná spotřeba paliva nebo široké odstupňování převodů.
Bezpečnost
Začleněním bočních okének do předních dveří a přesunutím vnějších zpětných zrcátek na panely předních dveří dosáhli konstruktéři špičkového výhledu směrem vpřed při potlačení mrtvých úhlů. Součástí standardní výbavy jsou čelní, hlavové airbagy SRS a kolenní airbag SRS pro řidiče.
V základní výbavě nechybí stabilizační systém VDC. Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový asistent. volantem.
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4 450 x 1 780 x 1 570 mm
Rozvor (mm): 2 645 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu: 1 525 /1 525 mm
Minimální světlá výška: 220 mm
JL, 16.9.2011
Nový crossoveru spojuje stylové a uvolněné tvary s vysokou karoserií a obkladovými panely akcentujícími typickou funkčnost vozů kategorie SUV. Použité designové prvky, zahrnující i šestiúhelníkovou masku chladiče, poukazují na jedinečnou identitu vozů značky Subaru. K atraktivnímu a sportovnímu vzhledu XV přispívají i nová litá kola moderního designu. V rozích předního i zadního nárazníku jsou speciální hrany zlepšující aerodynamiku vozu i spotřebu paliva.
Stylový design interiéru kromě prostornosti a obecně vysoké úrovně pohodlí zaujme i kvalitou použitých materiálů, které cestujícím potvrzují dojem z celkové kvality vozu. Přístrojový panel je stylisticky vyveden v horizontální podobě, která vnitřek vozu ještě opticky zvětšuje.
Multifunkční displej, umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu, zobrazuje přehlednou formou praktické informace pro řidiče i spolucestující. U vyššího stupně výbavy je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající různým způsobem při řízení vozu.
U provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož konstrukce byla představena již vloni. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. V modelové řadě XV se nabízí i vznětový Subaru Boxer Diesel, vyvinutý pro evropské trhy.
Boxer nové generace
Motor nové konstrukce používá upravený poměr vrtání/zdvihu, který je příznivější z pohledu spotřeby paliva. Oproti předchozí generaci se prodloužil zdvih, ale celková šířka motoru se nezvětšila. Díky delšímu zdvihu a použití systému dual AVCS došlo ke snížení emisí a současnému zlepšení točivého momentu v pásmu nízkých až středních otáček motoru. Motor charakterizuje výtečná akcelerace a vynikající odezva s pocitem okamžité zpětné vazby po sešlápnutí plynového pedálu, zejména v situacích, kdy je pedál sešlápnutý jen zlehka.
Bezestupňová převodovka Lineartronic
Její výhodou jsou nižší emise i lepší jízdní parametry vozu. Využívá přitom charakteristické výhody samočinné řetězové převodovky s plynule měnitelným převodem CVT, jako je např. nízká hmotnost, kompaktní rozměry, výtečná spotřeba paliva nebo široké odstupňování převodů.
Bezpečnost
Začleněním bočních okének do předních dveří a přesunutím vnějších zpětných zrcátek na panely předních dveří dosáhli konstruktéři špičkového výhledu směrem vpřed při potlačení mrtvých úhlů. Součástí standardní výbavy jsou čelní, hlavové airbagy SRS a kolenní airbag SRS pro řidiče.
V základní výbavě nechybí stabilizační systém VDC. Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový asistent. volantem.
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4 450 x 1 780 x 1 570 mm
Rozvor (mm): 2 645 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu: 1 525 /1 525 mm
Minimální světlá výška: 220 mm
JL, 16.9.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout