Toyota chce překonat rekord na Nürburgringu
Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila podrobnosti o svém plánu, zapsat se 29. srpna do historie okruhu Nürburgring překonáním rekordního času na okruhu v kategorii elektromobilů. K pokusu na náročné severní smyčce (Nordschleife) o délce 20,832 km.
Vysoce výkonná hnací jednotka od TMG by měla napomoci k výraznému zlepšení aktuálního rekordního času, který v případě elektromobilů činí 9 min a 1,338 s. Na základě neoficiálního testování si TMG troufá odhadnout, že rekordní čas v závislosti na klimatických podmínkách pokoří okamžitě, bez nutnosti využít dalších dnů naplánovaných jako rezerva.
Elektrický pohon od TMG využívá dvou elektromotorů, které dohromady vyvinou výkon 280 kW, přičemž vůz dosahuje rychlosti 260 km/h s nulovými emisemi. Pohonná jednotka je tak ideální volbou pro budoucí nasazení v elektromobilech účastnících se závodních seriálů jednoho modelu; od roku 2012 začne TMG svoji technologii elektrického pohonu prodávat na běžném trhu.
Celková hmotnost dvoumístného sportovního vozu činí 970 kg, včetně lithium-keramických akumulátorů. To umožňuje dynamickou jízdu severní smyčky okruhu, a dosáhnout tak vysoce konkurenceschopného času.
Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku, k tomu uvedl: „Naším cílem je ukázat, že i pomocí elektropohonu můžeme dosahovat vysokých výkonů, nejen v motoristickém sportu, ale v rámci všech vývojových projektů TMG zaměřených na elektromobily pro běžný provoz. K demonstraci těchto výkonů neexistuje příhodnější místo než severní smyčka okruhu Nürburgring. Naším cílem je překonat stávající rekord o více než pouhých několik sekund, protože tím ukážeme, jak významný posun naše technologie prodělala od roku 2007, kdy jsme začali pracovat na systémech KERS.“
TMG odhalila první obrázky svého elektromobilu v moderních a dynamických barvách Aguti a zároveň oznamuje jména partnerů, kteří se pokusu o překonání rychlostního rekordu účastní. Firma Aguti vytvořila a realizovala koncepci karoserie; společnost rational motion zajistila zástavbu elektrického pohonu, trakčních akumulátorů a řídicí elektroniky. O potřebný výkon se stará elektromotor EVO Electric; dodavatelem pneumatik je firma Yokohama.
Výkonové parametry
Nejvyšší rychlost: 260 km/h
Akcelerace 0-50 km/h: 1,8 s
Akcelerace 0-100 km/h: 3,9 s
Točivý moment: 800 Nm
Výkon: 280 kW (375 k)
Akumulátory:lithium-keramické
Napětí: 520 V
Kapacita: 41,5 kWh
Hmotnost: 350 kg
Rozměry: 4 190 x 1 785 x 1 070 mm
Rozvor: 2 368 mm
Hmotnost: 970 kg
JL, 25.8.2011
Elektrický pohon od TMG využívá dvou elektromotorů, které dohromady vyvinou výkon 280 kW, přičemž vůz dosahuje rychlosti 260 km/h s nulovými emisemi. Pohonná jednotka je tak ideální volbou pro budoucí nasazení v elektromobilech účastnících se závodních seriálů jednoho modelu; od roku 2012 začne TMG svoji technologii elektrického pohonu prodávat na běžném trhu.
Celková hmotnost dvoumístného sportovního vozu činí 970 kg, včetně lithium-keramických akumulátorů. To umožňuje dynamickou jízdu severní smyčky okruhu, a dosáhnout tak vysoce konkurenceschopného času.
Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku, k tomu uvedl: „Naším cílem je ukázat, že i pomocí elektropohonu můžeme dosahovat vysokých výkonů, nejen v motoristickém sportu, ale v rámci všech vývojových projektů TMG zaměřených na elektromobily pro běžný provoz. K demonstraci těchto výkonů neexistuje příhodnější místo než severní smyčka okruhu Nürburgring. Naším cílem je překonat stávající rekord o více než pouhých několik sekund, protože tím ukážeme, jak významný posun naše technologie prodělala od roku 2007, kdy jsme začali pracovat na systémech KERS.“
TMG odhalila první obrázky svého elektromobilu v moderních a dynamických barvách Aguti a zároveň oznamuje jména partnerů, kteří se pokusu o překonání rychlostního rekordu účastní. Firma Aguti vytvořila a realizovala koncepci karoserie; společnost rational motion zajistila zástavbu elektrického pohonu, trakčních akumulátorů a řídicí elektroniky. O potřebný výkon se stará elektromotor EVO Electric; dodavatelem pneumatik je firma Yokohama.
Výkonové parametry
Nejvyšší rychlost: 260 km/h
Akcelerace 0-50 km/h: 1,8 s
Akcelerace 0-100 km/h: 3,9 s
Točivý moment: 800 Nm
Výkon: 280 kW (375 k)
Akumulátory:lithium-keramické
Napětí: 520 V
Kapacita: 41,5 kWh
Hmotnost: 350 kg
Rozměry: 4 190 x 1 785 x 1 070 mm
Rozvor: 2 368 mm
Hmotnost: 970 kg
JL, 25.8.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout