Crash test „naživo“ v Brně
Tisíce lidí si nenechaly ujít příležitost vidět na vlastní oči srážku Fordu Fiesta, řízeného Františkem Fialou, redaktor televizního pořadu Autosalon na Primě se starým Peugeotem 205.
Napětí bylo ve vzduchu přímo cítit. Neuvěřitelné množství lidí kolem bariér, novináři i znalci z oboru dopravních nehod, kteří kvůli crash testu přerušili svoji konferenci – ti všichni obsadili prostor mezi pavilony Z a R ve snaze na vlastní oči vidět tento jedinečný zážitek. Aktérem srážky byla kromě Františka Fialy, Fordu a Peugeotu i figurína chodce a jak na vlastní oči všichni uviděli, bylo jen dobře, že to byla pouhá figura a ne skutečný člověk.
Scénář byl jednoduchý – do zadní poloviny Peugeotu vyjíždějícího z křižovatky a míjejícího nalevo od něho stojícího chodce (byl na chodníku a tedy dostatečně daleko od automobilu) najel Ford Fiesta rychlostí 55 km/h. O bezpečnost řidiče bylo samozřejmě postaráno – kromě patřičné jezdecké výbavy nechyběla ani sanitka a hasiči. František Fiala věděl, jaké riziko podstupuje, neboť stejný crash test již před časem absolvoval a diváci jej mohli v televizním Autosalonu.
A výsledek crashu testu? Zadní pravá část starého Peugeotu 205 byla poměrně razantně poškozena, chodec byl odraženým automobilem tvrdě sražen k zemi a poškozena byla samozřejmě i přední část Fiesty. Františka Fialu ochránil aktivovaný airbag a jeho výstup z automobilu bez jakýchkoliv potíží přivítal bouřlivý potlesk všech přítomných. I laikovi muselo být z crash testu zřejmé, jak pokročila bezpečnost dnešních automobilů. Také poměrně malá Fiesta obstála v brněnského testu se ctí a důvody udělení čtyř hvězdiček v crash testech Euro NCAP byly vidět.
Po zajištění bezpečnosti na místě srážky vyznačil realizační tým crash testu průběh nehody včetně výchozích i konečných pozic obou aut a figuríny chodce. Po postupném upadnutí zájmu médií a přihlížející veřejnosti na místo nastoupily expertní týmy, které výsledky crash testu měřily a analyzovaly.
PL, 13.6.2007
Scénář byl jednoduchý – do zadní poloviny Peugeotu vyjíždějícího z křižovatky a míjejícího nalevo od něho stojícího chodce (byl na chodníku a tedy dostatečně daleko od automobilu) najel Ford Fiesta rychlostí 55 km/h. O bezpečnost řidiče bylo samozřejmě postaráno – kromě patřičné jezdecké výbavy nechyběla ani sanitka a hasiči. František Fiala věděl, jaké riziko podstupuje, neboť stejný crash test již před časem absolvoval a diváci jej mohli v televizním Autosalonu.
A výsledek crashu testu? Zadní pravá část starého Peugeotu 205 byla poměrně razantně poškozena, chodec byl odraženým automobilem tvrdě sražen k zemi a poškozena byla samozřejmě i přední část Fiesty. Františka Fialu ochránil aktivovaný airbag a jeho výstup z automobilu bez jakýchkoliv potíží přivítal bouřlivý potlesk všech přítomných. I laikovi muselo být z crash testu zřejmé, jak pokročila bezpečnost dnešních automobilů. Také poměrně malá Fiesta obstála v brněnského testu se ctí a důvody udělení čtyř hvězdiček v crash testech Euro NCAP byly vidět.
Po zajištění bezpečnosti na místě srážky vyznačil realizační tým crash testu průběh nehody včetně výchozích i konečných pozic obou aut a figuríny chodce. Po postupném upadnutí zájmu médií a přihlížející veřejnosti na místo nastoupily expertní týmy, které výsledky crash testu měřily a analyzovaly.
PL, 13.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout