Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA AUTO v roce 2013

ŠKODA AUTO i v náročném automobilovém roce 2013 úspěšně pokračovala ve své růstové strategii. S 920 800 dodanými vozy docílila druhého nejlepšího ročního prodejního výsledku ve své 118leté historii.

Po náběhu výroby nových modelů v prvním pololetí roku 2013 se prodeje vozů ŠKODA v dalším průběhu roku dále zvýšily. Tržby byly v roce 2013 s částkou 10,3 miliard euro potřetí za sebou nad hranicí 10 miliard eur. Ve fázi vysokých investic dosáhla automobilka solidního provozního výsledku ve výši 522 milionů eur. Investice činily 741 milionů euro. V roce 2014 vstupuje modelová ofenzíva české automobilky do další fáze.
Po prvním pololetí roku 2013 se ŠKODA ve druhé polovině roku díky plné disponibilitě nových modelů vrátila k silnému růstu. Tento pozitivní vývoj zesílil i v dosavadním průběhu roku 2014. Do konce února 2014 vzrostly dodávky zákazníkům v porovnání se stejným obdobím předchozího roku o 10,6 procent na 151 100 vozů – nový rekordní výsledek prvních dvou měsíců roku.


2014: Růstová ofenzíva pokračuje novými modely

V roce 2014 vstupuje modelová a designová ofenzíva do další fáze. Na autosalonu v Ženevě představila automobilka designovou studii kupé ŠKODA VisionC. Emocionálně pojaté pětidveřové kupé podtrhuje vzestup značky a předznamenává další krok v evoluci designu značky ŠKODA. Studie současně ukazuje možnosti inovativních koncepcí karoserií vozů značky ŠKODA.
ŠKODA v letošním roce uvede dvě nové atraktivní varianty nové generace modelu Octavia. Nová Octavia Scout je svérázný ‚skaut’ v nejlepším slova smyslu, zaujme robustním offroadovým vzhledem, inovativní technologií pohonu všech kol a vynikajícími jízdními vlastnostmi na silnicích i mimo ně. S novým modelem ŠKODA Octavia G-TEC pokračuje ŠKODA ve své CNG-ofenzívě. První sériově vyráběná Octavia s pohonem na zemní plyn nabízí čistou mobilitu za dostupnou cenu a při provozu na zemní plyn dosahuje emisí pouhých 97 g CO2/km. Při provozu čistě na CNG ujede vůz až 410 km na jedno natankování. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km. Octavia G-TEC tak na jedno natankování všech nádrží ujede celkem až 1 330 km.
Octavia je srdcem značky a třetí generace tohoto modelu se opět ukázala být trefou do černého. Dodávky zákazníkům v západní Evropě rostly od srpna 2013 každý měsíc dvouciferným tempem.

2013: Růst v západní a střední Evropě
ŠKODA dodala zákazníkům v roce 2013 celkem 920 800 vozů, což oproti roku 2012 představuje lehký pokles o 2,0 procenta (939 200 vozů). Růstu dosahuje v západní Evropě, kde se automobilka rozvíjela lépe než celkový klesající trh. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 3,1 % na 369 600 vozů (2012: 358 400), tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 3,2 % (2012: 3,0 %). V Německu automobilka dále posilovala svou pozici nejsilnější zahraniční značky.
V roce 2013 si ŠKODA polepšila také ve střední Evropě: 126 500 dodávek zákazníkům odpovídá nárůstu o 2,0 % (2012: 124 000). Tržní podíl vzrostl na více než 19 %. Na českém trhu, v Polsku a na Slovensku byla ŠKODA jasnou jedničkou.
Ve východní Evropě dodala automobilka svým zákazníkům 125 400 vozů (2012: 137 100). Tržní podíl značky ŠKODA činil necelá 4 %. V Rusku dodala ŠKODA svým zákazníkům 87 500 vozů (2012: 99 100).
Čína byla v roce 2013 opět nejsilnějším trhem značky ŠKODA. Zákazníkům v Číně dodala ŠKODA 227 000 vozů (2012: 235 700). V Číně bude nová generace modelu Octavia uvedena teprve letos.
V Indii bylo v minulém roce zákazníkům dodáno 22 600 vozů značky ŠKODA. Nových přírůstků dosáhla česká značka v Izraeli (14 400; +11,7 %), v Turecku (12 800; +23,2 %) a v Alžírsku (9 100; +85,3 %).


Úspěch s novými modely

S celkem 359 600 prodanými vozy byla ŠKODA Octavia opět zdaleka nejprodávanějším modelem značky ŠKODA (2012: 409 600). Pokles o 12,2 % byl způsoben generačním přechodem tohoto modelu. S plným objemem výroby nového modelu Octavia od poloviny roku počet dodávek zákazníkům opět rostl.
ŠKODA Fabia dosáhla v uplynulém roce počtu 202 000 dodávek zákazníkům, po 240 500 vozech v předchozím roce. Na podzim roku 2014 je plánováno uvedení nové generace modelu ŠKODA Fabia.
Skvěle se v prvním plném prodejním roce vyvíjely prodeje nového modelu ŠKODA Rapid. Se 103 800 prodanými vozy (2012: 24 700) se v porovnání s předcházejícím rokem podařilo zvýšit prodeje modelu Rapid na více než čtyřnásobek. Tím se Rapid, dodávaný ve verzích Rapid a Rapid Spaceback, ani ne dva roky po svém uvedení na trh stal třetím nejprodávanějším modelem značky ŠKODA. S modelem ŠKODA Rapid Spaceback představila značka v polovině roku 2013 svůj první kompaktní hatchback a tím poprvé nabízí vůz v nejsilnějším segmentu evropského trhu.
V roce 2013 bylo zákazníkům dodáno 94 400 vozů řady ŠKODA Superb (2012: 109 100). V polovině roku 2013 byla vlajková loď značky důkladně přepracována.
ŠKODA Yeti dosáhla v roce 2013 počtu 82 400 dodaných vozů (2012: 87 400). Oblíbené kompaktní SUV se dočkalo rozsáhlé modernizace techniky a designu. Vůz je poprvé nabízen ve dvou variantách: jako elegantní a stylová ŠKODA Yeti do města a v dobrodružněji laděné verzi ŠKODA Yeti Outdoor. Obě varianty nabízí dynamický design, maximální funkčnost a excelentní jízdní vlastnosti na silnici i v terénu.Skvěle se vyvíjely i prodeje minivozu Citigo, který je na trhu od konce roku 2011. Počet vozů, dodaných zákazníkům, se v roce 2013 zvýšil o plných 51 procent na 45 200 (2012: 30 000). ŠKODA Roomster na celém světě přesvědčila 33 300 zákazníků (2012: 38 000 vozů).


Finanční výsledky skupiny ŠKODA AUTO za rok 2013

ŠKODA AUTO dosáhla v roce 2013 solidního finančního výsledku. Tržby ve výši 10,3 miliard Euro byly z důvodu nižšího objemu výroby lehce pod úrovní předchozího roku (2012: 10,4 miliard eur). Provozní výsledek činil 522 milionů eur (2012: 712 milionů eur). Obratová rendita činila 5,1 procent (2012: 6,8 procent).
Investice společnosti dosáhly v roce 2013 výše 741 milionů eur (2012: 832 milionů eur). Zisk před zdaněním činil 536 milionů eur (2012: 713 milionů eur). Zisk po zdanění dosáhl výše 455 milionů eur (2011: 611 milionů eur).


ŠKODA chce dále růst

V příštích letech chce ŠKODA dále zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem automobilka představí v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model.
S ohledem na očekávaný růst investuje ŠKODA do dalšího rozvoje výrobních závodů v České republice. Výrobní linky v mladoboleslavském závodě, na nichž vzniká nová Octavia a všechny její varianty, Rapid a Rapid Spaceback, byly modernizovány a jejich kapacita byla zvýšena.
V souvislosti s modernizací Superbu a Yeti investovala automobilka také do výrobního závodu v Kvasinách. Při příležitosti nedávné návštěvy českého premiéra Bohuslava Sobotky ve Wolfsburgu byla potvrzena výroba dalšího nového modelu značky ŠKODA v Kvasinách.
V rámci modelové a designové ofenzívy posílí automobilka své prodejní aktivity na evropských i dalších zahraničních trzích. Vedle posilování dobré pozice v Evropě sází
česká automobilka na růstové trhy v Číně a v Rusku. V Číně bude na jaře roku 2014 zahájena výroba nové generace modelu ŠKODA Octavia. V Rusku byla před několika týdny zahájena výroba nového modelu ŠKODA Rapid.




19.3.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar