Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda prodala rekordních 875 000 vozů

V roce 2011 pokračovala Škoda v růstovém kurzu a opět dosáhla nového prodejního rekordu. Prodeje vzrostly o 15 procent na rekordní hodnotu 875 000 vozů (proti 762.600 vozům v roce 2010). Současně uvedla na trh první vozy své modelové ofenzívy – Citigo a Rapid.

„Společnost Škoda má za sebou důležitý rok,“ shrnuje předseda představenstva Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích. I druhý cíl je definován jasně. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně.“
Téměř ve všech regionech prodala Škoda v roce 2011 více vozů než v předcházejícím. Velice pozitivně se rozvíjel indický trh, důležitý pilíř růstové strategie značky. Zde se podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30 005 vozů. Velice dynamicky se rozvíjely i velké trhy v Číně, Německu a Rusku. Podrobné údaje o těchto a dalších trzích automobilka zveřejní 10. ledna 2012.
Česká automobilka investuje do nových modelů, značek a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslav bude do poloviny roku 2012 podstatně rozšířen. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou bestsellerů Octavia a Fabia. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1200 vozů denně. Ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, SEAT a Audi. V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard Euro do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti. S těmito investicemi vytváří podnik základní podmínky pro růst v příštích letech.
Jako první vozy modelové ofenzívy značky ŠKODA byl úspěšně uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment


JL, 6.1.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar