Subaru WRX STI je nejrychlejší v historii
Subaru Europe uvolnilo záznam z tajného projektu výzkumu a vývoje, který realizovalo na závodním okruhu Nürburgring. Projekt byl pokusem pokořit nejrychlejší čas na okruhu z roku 2004 na severní smyčce Nürburgringu se zkušební verzí předchozí generace Imprezy WRX STI.
Vůz nasazený v rámci Challenge 2010 byl testovací verzí nového sedanu WRX STI v modelovém provedení, odhalené na autosalonu v New Yorku s konceptem „nejrychlejší WRX STI všech dob“. Hlavní vylepšení vozu se soustředila na podvozek, zejména pak na systém zavěšení kol. Testovací vůz byl vybaven i několika prvky ze speciálních silničních verzí R205 a Spec C určených pro japonský trh. Projektu se od samotného počátku v Japonsku účastnil i čtyřnásobný světový šampion WRC Tommi Mäkinen, který odpilotoval i finální rychlostní zkoušku v Německu.
Nový testovací vůz WRX STI dosáhl úctyhodného času 7:55.00, a byl tak o 4 sekundy rychlejší než předchozí verze v roce 2004. Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený s vozem Subaru na Nürburgringu od zahájení prvních vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.
Na dotaz, jak dokázal dosáhnout takového výsledku i přes nepříznivé vnější okolnosti (nízká teplota vzduchu, studená trať, poměrně základní odladění vozu a velmi krátký čas na přípravu), odpověděl Tommi Mäkinen věcně: „Vůz byl ovladatelný, s přesným a čitelným chováním, a to i ve zrádných zákrutách. Mohl jsem tak snadno odhadnout, jak se vůz zachová. Přesně to nabízí Subaru.“ Výzkumný a vývojový projekt měl prokázat, že nové WRX STI je „nejrychlejší WRX STI všech dob“.
Cenné údaje budou využity při dalším vývoji budoucích verzí WRX STI. Prvotní načasování nových verzí WRX STI v provedení sedan i hatchback na evropských trzích bude potvrzeno během příštích měsíců, včetně nových specifikací. Koncern FHI již oznámil, že na evropských trzích bude modelové označení Impreza u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno ikonickým názvem „WRX STI“. Vozy v provedení sedan i hatchback budou označeny Subaru WRX STI.
Základní technické údaje
Rozměry: 4 580 x 1 795 x 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 625 mm
Motor: plochý přeplňovaný čtyřválec boxer DOHC 16V
Objem: 1 994 cm³
Převodovka: šestistupňová manuální
Pneumatiky: 245/40 R18
Rozměry: 4 580 x 1 795 x 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 625 mm
Nový testovací vůz WRX STI dosáhl úctyhodného času 7:55.00, a byl tak o 4 sekundy rychlejší než předchozí verze v roce 2004. Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený s vozem Subaru na Nürburgringu od zahájení prvních vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.
Na dotaz, jak dokázal dosáhnout takového výsledku i přes nepříznivé vnější okolnosti (nízká teplota vzduchu, studená trať, poměrně základní odladění vozu a velmi krátký čas na přípravu), odpověděl Tommi Mäkinen věcně: „Vůz byl ovladatelný, s přesným a čitelným chováním, a to i ve zrádných zákrutách. Mohl jsem tak snadno odhadnout, jak se vůz zachová. Přesně to nabízí Subaru.“ Výzkumný a vývojový projekt měl prokázat, že nové WRX STI je „nejrychlejší WRX STI všech dob“.
Cenné údaje budou využity při dalším vývoji budoucích verzí WRX STI. Prvotní načasování nových verzí WRX STI v provedení sedan i hatchback na evropských trzích bude potvrzeno během příštích měsíců, včetně nových specifikací. Koncern FHI již oznámil, že na evropských trzích bude modelové označení Impreza u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno ikonickým názvem „WRX STI“. Vozy v provedení sedan i hatchback budou označeny Subaru WRX STI.
Základní technické údaje
Rozměry: 4 580 x 1 795 x 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 625 mm
Motor: plochý přeplňovaný čtyřválec boxer DOHC 16V
Objem: 1 994 cm³
Převodovka: šestistupňová manuální
Pneumatiky: 245/40 R18
Rozměry: 4 580 x 1 795 x 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 625 mm
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout