Barum rally - dramatický závěr pro Loixe
Jubilejnímu 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín dominovaly vozy Škoda Fabia Super 2000. Devátý podnik seriálu IRC a šestou soutěž domácího šampionátu provázely po celý víkend rozmary počasí, kdy se střídalo slunečno s dešťovými přeháňkami.
Vítězem se potřetí v letošním seriálu IRC stal Belgičan Freddy Loix jedoucí za tovární tým Škoda Motorsport, následovaný týmovým kolegou Juho Hänninenem a třetím Pavlem Valouškem ze Škoda Delimax týmu. Značka Škoda tímto výsledkem získala prvenství v hodnocení značek šampionátu IRC, kde již nemůže být ve zbývajících třech soutěžích předstižena. Juho Hänninen si upevnil vedení v hodnocení jezdců IRC a Pavel Valoušek, se jako nejlepší Čech přiblížil k zisku domácího titulu.
Nutno přiznat, že Loixovi spadlo vítězství tak trochu do klína, protože do vedení se dostal až po předposlední zkoušce. Od první zkoušky až do čtrnácté zkoušky ze sedmnácti totiž vedl Jan Kopecký, rovněž se Škodou Fabia S2000. V okamžiku, kdy vedl tařka o půl minuty před Bouffierem s Peugeotem 207 S2000, opustil trať a musel odstoupit. Jeho pozici zaujal Bouffier před Loixem. Do předposledního měřeného úseku nastupoval s náskokem 7,2 sekundy, ale technické potíže mu překazily dojet do vítězného cíle. Se ztrátou více než šesti minut se propadl až na desátou příčku. Tím se na druhé místo posunul Hänninen a na třetí Valoušek.
Freddy Loix: „Je to mé druhé vítězství na barumce, letos to bylo kvůli povětrnostním podmínkám mnohem složitější než před dvěma lety. Od prvního dne jsem se ve voze cítil skvěle a i ve chvílích, kdy jsem trochu ztrácel rychlostně, jsem věděl, že hlavní je nedopustit se chyby.“
Juho Hänninen:“ „ Díky počasí a volbě pneumatik byl boj otevřený až do konce. Krásná rally, skvělý výsledek, spousta diváků, kterých bylo všude na trati i přes mnohdy velmi silný déšť skutečně hodně a přispěli k výjimečné atmosféře rally. Opět jsme měli perfektně připravený vůz a žádné technické problémy.“
Jan Kopecký: „Počasí a podmínky zejména nás nutily jet na maximum po celou dobu, nevěděli jsme, kde kdy zase sprchne a kde bychom tím pádem mohli nabrat případnou ztrátu. Udělali jsme však chybu, trefili jsme břeh, který nás roztočil. Sice jsme ještě mohli pokračovat dál, ale v další pasáži jsem zabrzdil trochu později, zavadili o kovovou tyč a sjeli do trávy a nešlo se bohužel dostat zpátky na trať.“
Průběžné pořadí IRC
JL, 30.8.2010
Nutno přiznat, že Loixovi spadlo vítězství tak trochu do klína, protože do vedení se dostal až po předposlední zkoušce. Od první zkoušky až do čtrnácté zkoušky ze sedmnácti totiž vedl Jan Kopecký, rovněž se Škodou Fabia S2000. V okamžiku, kdy vedl tařka o půl minuty před Bouffierem s Peugeotem 207 S2000, opustil trať a musel odstoupit. Jeho pozici zaujal Bouffier před Loixem. Do předposledního měřeného úseku nastupoval s náskokem 7,2 sekundy, ale technické potíže mu překazily dojet do vítězného cíle. Se ztrátou více než šesti minut se propadl až na desátou příčku. Tím se na druhé místo posunul Hänninen a na třetí Valoušek.
Freddy Loix: „Je to mé druhé vítězství na barumce, letos to bylo kvůli povětrnostním podmínkám mnohem složitější než před dvěma lety. Od prvního dne jsem se ve voze cítil skvěle a i ve chvílích, kdy jsem trochu ztrácel rychlostně, jsem věděl, že hlavní je nedopustit se chyby.“
Juho Hänninen:“ „ Díky počasí a volbě pneumatik byl boj otevřený až do konce. Krásná rally, skvělý výsledek, spousta diváků, kterých bylo všude na trati i přes mnohdy velmi silný déšť skutečně hodně a přispěli k výjimečné atmosféře rally. Opět jsme měli perfektně připravený vůz a žádné technické problémy.“
Jan Kopecký: „Počasí a podmínky zejména nás nutily jet na maximum po celou dobu, nevěděli jsme, kde kdy zase sprchne a kde bychom tím pádem mohli nabrat případnou ztrátu. Udělali jsme však chybu, trefili jsme břeh, který nás roztočil. Sice jsme ještě mohli pokračovat dál, ale v další pasáži jsem zabrzdil trochu později, zavadili o kovovou tyč a sjeli do trávy a nešlo se bohužel dostat zpátky na trať.“
1.Loix – Miclotte | Škoda Fabia S2000 | 2:31:31,0 |
2.Hänninen – Markkula | Škoda Fabia S2000 | +25,0 |
3.Valoušek – Hrůza | Škoda Fabia S2000 | +1:20,2 |
4.Meeke – Nagle | Peugeot 207 S2000 | +1:57,6 |
5.Mikkelsen – Floene | Ford Fiesta S2000 | +2:33,9 |
6.Pech – Uhel | Mitsubishi Lancer Evo 9 | +3:07,4 |
7.Wilks – Pugth | Škoda Fabia S2000 | +3:41,1 |
8.Tarabus – Trunkát | Ford Fiesta S2000 | +5:18,0 |
9.Kostka – Houšť | Škoda Fabia S2000 | +6:13,1 |
10.Bouffier – Panseri | Peugeot 207 S2000 | +6:52,2 |
Průběžné pořadí IRC
1.Hänninen | 62 | |
2.Kopecký | 47 | |
3.-4. Loix | 30 | |
3.-4. | Magalhaes | 30 |
5.Meeke | 28 | |
6.Wilks | 27 |
JL, 30.8.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout