Blátivý Šternberk otevřel sezonu OffROAD maratonů
Po dlouhé zimě už všechny offroaďáky svrběly ruce a v garážích se ladily stroje. Týden před závodem bylo do prvního letošního klání seriálu OffROAD Maraton přihlášených rekordních sto motorek a sto čtyřkolek, které se těšily na úvodní dvohodinovku, naopak automobilů bylo na startovce minimum.
K tomu všemu v závěru týdne velmi nepříznivá předpověď povětrnostních podmínek nevěstila nic dobrého. Rozmrzající půda na šternberském tankodromu, občas skrápěná deštěm, hrozila blátivým masakrem.
Po ranních nejistých pohledech do depa aut se situace před polednem zlepšila – a na startu pak stálo 16 připravených strojů s nedočkavými posádkami. Trať byla tentokrát postavena volněji a bez větších nebezpečí, stačily hordy bláta.
Hned po startu se sice dostal do vedení červený vůz týmu KB Systému (Audi V8 4.2 – Pajdič, Forejt, Straňák, Fišr, Jenč), ale ještě v prvním kole ho pilot neudržel na všech čtyřech a při jízdě na boku auto přišlo o kolo. Oprava nevyhnutelná, konec závodu však zdaleka ne. Odhodlaný tým opravoval rychle, aby se mohl brzy vrátit do hry. KB záhy dohonilo ztrátu, částečně díky brilantní jízdě, částečně díky uvařenému Patrolu Wings Týmu (Režný, P+J Lukašík, Lesák). Zavzdušněný chladící systém odstavil speciál na několik dlouhých minut v depu, kde nejprve musel vydechnout, zchladnout, doplnit vodu a také nastartovat.
Oběma zmiňovaným týmům sebral vítězství matador maratonu Petr Borč v týmu s novým názvem Wuka OffROAD Team (Audi V8 4.2 – Borč, Wury). Zvítězil s přehledem a v cíli měl na oba týmy náskok 6 kol. Na stříbrné pozici dojel tým KB Systém, který zkrášlila Miss 2003 Lucie Váchová. Celkových 40 kol nakonec zajel i Wings tým, čímž získal bronzovou pozici. Čtvrtým se stal „navrátilec“ Tým Cínovec (Mitsubishi Pajero 3.0 – Čurda, Štaubert, Chaloupková) s 30 koly. Závěr kategorie nad dva litry patřil kdysi slavným Šroťákům, kteří vyjeli do trati po roční pauze. Doufejme, že je uvidíme dříve než za rok a s lépe fungujícím strojem.
V nižší kategorii do 2 litrů se po krátké přestávce objevil SARA tým. Letošní seriál ale pro něj nezačal šťastně. Pouze s předním pohonem zůstal viset v bahně a už po čtvrtém kole musel odstoupit. „Bouráci“, nejmladší tým na scéně, si loni v Ostravě odbyl premiéru, při níž záhy přišel o spojku a odpadl. Nyní se dařilo lépe, i když v technice je stále co zlepšovat. Šternberských 17 kol stačilo jen na předposlední místo.
Na domácí půdě se nedařilo ani Free Morava týmu. Šestadvacet kol také znamenalo při vyhlašování jen šampaňské a placku rumu na zahřátí. Na čtvrtém místě, stejně jako ve velkých autech, dojel Wings Team I (Suzuki Vitara – Režný, Režná, Semenov, Semenovová) s 36 koly poté, co přišel se Sašou Semenovem za volantem o kolo.Velmi pěkný výsledek předvedli Rafani Čistá (Suzuki Samurai – Kučera, R+L+M Lipavský, Brenkus, Masopust) a všem ukázali, že jezdit umí. 41 kol znamenalo bronz.
Největší odměnou pro všechny diváky, kteří zůstali až do konce, byl souboj Offroad týmu Pořízek (Suzuki Jimny – Pocházka, Nemajer, Hora, M+V Pelík) s OR Pro teamem (Suzuki Jimny – Pořízek, Žitník). Bravurní let obou strojů z dílny Mirka Zapletala byl v závěru famózní. Jeden druhému nedaroval ani milimetr. Posuďte sami. Po pěti hodinách závodění byl rozdíl mezi prvním OR Pro Team a druhým Offroad týmem Pořízek pouhých 3,5s. Ano, čtete dobře, tři a půl sekundy.
Více info na www.offroadmaraton.cz
Ondra Nachtigall, 15.4.2009
Po ranních nejistých pohledech do depa aut se situace před polednem zlepšila – a na startu pak stálo 16 připravených strojů s nedočkavými posádkami. Trať byla tentokrát postavena volněji a bez větších nebezpečí, stačily hordy bláta.
Hned po startu se sice dostal do vedení červený vůz týmu KB Systému (Audi V8 4.2 – Pajdič, Forejt, Straňák, Fišr, Jenč), ale ještě v prvním kole ho pilot neudržel na všech čtyřech a při jízdě na boku auto přišlo o kolo. Oprava nevyhnutelná, konec závodu však zdaleka ne. Odhodlaný tým opravoval rychle, aby se mohl brzy vrátit do hry. KB záhy dohonilo ztrátu, částečně díky brilantní jízdě, částečně díky uvařenému Patrolu Wings Týmu (Režný, P+J Lukašík, Lesák). Zavzdušněný chladící systém odstavil speciál na několik dlouhých minut v depu, kde nejprve musel vydechnout, zchladnout, doplnit vodu a také nastartovat.
Oběma zmiňovaným týmům sebral vítězství matador maratonu Petr Borč v týmu s novým názvem Wuka OffROAD Team (Audi V8 4.2 – Borč, Wury). Zvítězil s přehledem a v cíli měl na oba týmy náskok 6 kol. Na stříbrné pozici dojel tým KB Systém, který zkrášlila Miss 2003 Lucie Váchová. Celkových 40 kol nakonec zajel i Wings tým, čímž získal bronzovou pozici. Čtvrtým se stal „navrátilec“ Tým Cínovec (Mitsubishi Pajero 3.0 – Čurda, Štaubert, Chaloupková) s 30 koly. Závěr kategorie nad dva litry patřil kdysi slavným Šroťákům, kteří vyjeli do trati po roční pauze. Doufejme, že je uvidíme dříve než za rok a s lépe fungujícím strojem.
V nižší kategorii do 2 litrů se po krátké přestávce objevil SARA tým. Letošní seriál ale pro něj nezačal šťastně. Pouze s předním pohonem zůstal viset v bahně a už po čtvrtém kole musel odstoupit. „Bouráci“, nejmladší tým na scéně, si loni v Ostravě odbyl premiéru, při níž záhy přišel o spojku a odpadl. Nyní se dařilo lépe, i když v technice je stále co zlepšovat. Šternberských 17 kol stačilo jen na předposlední místo.
Na domácí půdě se nedařilo ani Free Morava týmu. Šestadvacet kol také znamenalo při vyhlašování jen šampaňské a placku rumu na zahřátí. Na čtvrtém místě, stejně jako ve velkých autech, dojel Wings Team I (Suzuki Vitara – Režný, Režná, Semenov, Semenovová) s 36 koly poté, co přišel se Sašou Semenovem za volantem o kolo.Velmi pěkný výsledek předvedli Rafani Čistá (Suzuki Samurai – Kučera, R+L+M Lipavský, Brenkus, Masopust) a všem ukázali, že jezdit umí. 41 kol znamenalo bronz.
Největší odměnou pro všechny diváky, kteří zůstali až do konce, byl souboj Offroad týmu Pořízek (Suzuki Jimny – Pocházka, Nemajer, Hora, M+V Pelík) s OR Pro teamem (Suzuki Jimny – Pořízek, Žitník). Bravurní let obou strojů z dílny Mirka Zapletala byl v závěru famózní. Jeden druhému nedaroval ani milimetr. Posuďte sami. Po pěti hodinách závodění byl rozdíl mezi prvním OR Pro Team a druhým Offroad týmem Pořízek pouhých 3,5s. Ano, čtete dobře, tři a půl sekundy.
Více info na www.offroadmaraton.cz
Ondra Nachtigall, 15.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout