Citroën DS3 Racing - zbraň pro Loeba
S pěti světovými tituly vstoupil Citroën navždy do Dvorany slávy automobilového sportu, navíc Sébastien Loeb a Daniel Elena jsou šestinásobní mistři světa v Poháru jezdců. Značka v nastoupené cestě pokračuje dál, tentokrát s vozem DS Racing.
Koncept má 100 % závodní znaky jako je využití karbonových prvků a specifických součástí příslušenství, které pocházejí ze světa automobilových závodů. Tým Citroën Racing použil 1,6 litrový motor s výkonem 200 koní. Podvozek a nápravy prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Cílem inženýrů bylo podpořit intenzivní vjemy a stálý dialog mezi řidičem a vozovkou.
Vůz DS3 Racing se dostane na trh v omezené sérii 1000 kusů ve druhé polovině roku 2010.
DS3 Racing je délkou 394 cm přebírá stylové prvky z modelu DS3, ale liší se od něj 100 % závodními atributy, jako jsou karnbonové prvky nebo specifické příslušenství. Karbonovými prvky najdeme na předním nárazníku, na prazích a rozšířených blatnících, zvýrazňujících velká 18“ kola. Blatníky nového designu působí sportovně a současně Hi-Tech. Karbonový povrch mají i boční lišty dveří.
U DS3 Racing byly využity aerodynamické úpravy používané u závodních automobilů. Je vybaven vzduchovým difuzorem z karbonu.
Exkluzivita se projevuje i v jedinečnosti verze, určené pro ženevský autosalon – karoserie má tmavě šedou barvu, zatímco střecha, vnější zpětná zrcátka a brzdové třmeny jsou oranžové. Tento odstín se objevuje i v chromované masce chladiče a na ráfcích kol.
Interiér vychází z DS3, ale prošel podobnou úpravou jako exteriér. Posádku čeká luxusní, sportovní a originální atmosféra. Karbonový materiál se elegantně vyjímá na středové části palubní desky, na spodní liště volantu, na loketních opěrkách ve dveřích a na držácích přístrojové kapličky. Na širokých elegantních lištách palubní desky, na hlavici řadicí páky a na spodní části řadicí páky se opakuje oranžová barva střechy.
Inženýři použili motor THP 150 o objemu 1,6 litru o výkonu 200 k a točivém momentu 275 Nm, což představuje téměř 15 % nárůst. Zvýšení výkonu a točivého momentu je výsledkem řady změn a vylepšení mechanických součástí.
Přední i zadní rozchod byl rozšířen o 30 mm, naopak světlá výška snížena o 15 mm.
Nové jsou i přední a zadní tlumiče, upravené pro vyšší výkon vozu. DS3 Racing byl vybaven zvláštními tužšími pružinami.
Přední brzdy byly opatřeny čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči, vpředu jsou vrtané kotouče.
´
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec THP200
Objem: 1598 ccm
Výkon: 147 kW (200 k) při 5800/min
Točivý moment: 275 Nm při 2500-4000/min
Rozměry: 3948 x 1737 x 1451 mm
Rozvor: 2460 mm
JL, 4.3.2010
Vůz DS3 Racing se dostane na trh v omezené sérii 1000 kusů ve druhé polovině roku 2010.
DS3 Racing je délkou 394 cm přebírá stylové prvky z modelu DS3, ale liší se od něj 100 % závodními atributy, jako jsou karnbonové prvky nebo specifické příslušenství. Karbonovými prvky najdeme na předním nárazníku, na prazích a rozšířených blatnících, zvýrazňujících velká 18“ kola. Blatníky nového designu působí sportovně a současně Hi-Tech. Karbonový povrch mají i boční lišty dveří.
U DS3 Racing byly využity aerodynamické úpravy používané u závodních automobilů. Je vybaven vzduchovým difuzorem z karbonu.
Exkluzivita se projevuje i v jedinečnosti verze, určené pro ženevský autosalon – karoserie má tmavě šedou barvu, zatímco střecha, vnější zpětná zrcátka a brzdové třmeny jsou oranžové. Tento odstín se objevuje i v chromované masce chladiče a na ráfcích kol.
Interiér vychází z DS3, ale prošel podobnou úpravou jako exteriér. Posádku čeká luxusní, sportovní a originální atmosféra. Karbonový materiál se elegantně vyjímá na středové části palubní desky, na spodní liště volantu, na loketních opěrkách ve dveřích a na držácích přístrojové kapličky. Na širokých elegantních lištách palubní desky, na hlavici řadicí páky a na spodní části řadicí páky se opakuje oranžová barva střechy.
Inženýři použili motor THP 150 o objemu 1,6 litru o výkonu 200 k a točivém momentu 275 Nm, což představuje téměř 15 % nárůst. Zvýšení výkonu a točivého momentu je výsledkem řady změn a vylepšení mechanických součástí.
Přední i zadní rozchod byl rozšířen o 30 mm, naopak světlá výška snížena o 15 mm.
Nové jsou i přední a zadní tlumiče, upravené pro vyšší výkon vozu. DS3 Racing byl vybaven zvláštními tužšími pružinami.
Přední brzdy byly opatřeny čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči, vpředu jsou vrtané kotouče.
´
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec THP200
Objem: 1598 ccm
Výkon: 147 kW (200 k) při 5800/min
Točivý moment: 275 Nm při 2500-4000/min
Rozměry: 3948 x 1737 x 1451 mm
Rozvor: 2460 mm
JL, 4.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout