Dacia Duster No Limit na Pikes Peak
Dacia se rozhodla zaútočit na nejslavnější, nejtěžší a nejznámější závod do vrchu, Pikes Peak International Hill Climb, který se uskuteční tradičně na Den vítězství 26. června 2011 v Kolorádu ve Spojených Státech.
Dacia se zúčastní závodu s vozem Dacia Duster „No Limit“, prototypem o výkonu 850 koní, vyrobeným na míru a pilotovaným Jean-Philippe Dayrautem, trojnásobným vítězem Andros Trophy.
Po uvedení na trh v dubnu 2010 dosáhla Dacia Duster okamžitého úspěchu, když bylo dosud prodáno 127 000 ks na celém světě. Na prodejním úspěchuá mají také vliv sportovní úspěchy, například v Andros Trophy, v němž získal Alain Prost dva tituly vicemistra nebo také Rallye Aicha des Gazelles (2. a 3. místo). Pravda, speciál, který se zúčastňuje francouzských závodů na ledě nebo i připravované vozidlo pro Pikes Peak má s Daciií shodný jen název a siluetu karosérie.
Dacia Duster „No Limit“ je výjimečné vozidlo s extrémním výkonem, který postavily společnosti Tork Engineering (návrh, výroba, montáž, vývoj) a Sodemo (motor) spolu s Renault Sport Technologies, které přináší po celou dobu projektu své unikátní znalosti z automobilových závodů a rovněž dodává některé díly.
Vůz je navržen v souladu s technickou koncepcí kategorie „bez omezení“, ve které vozidlo soutěží: bez omezení výkonu ani válců, bez ohledu na hmotnost, pneumatiky, převod, aerodynamiku.
Pod karosérií ze skleněných vláken skrývá prvky extrémně sofistikované, spadající mimo dosah norem, a to zejména vidlicový šestiválec Nissan VR 38 DETT z modelu GT-R o výkonu 850 k. Je navržen tak, aby maximalizoval výkon vozidla bez ohledu na nadmořskou výšku závodu (nadm. výška při startu: 2 860 m / v cíli: 4 300 m). Motor je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev.
Závodit na Pikes Peak s výjimečným vozidlem, to byl vždy sen Jean-Philippe Dayrauta. Právě on přesvědčil značku Dacia a týmy Renault Sport Technologies, aby se zaměřili na toto výjimečné dobrodružství.
Závod do vrchu Pikes Peak je zkouškou, kde se přilnavost mění podle poměru trati složené z 50 % z asfaltu a 50 % šotoliny. Pouze profesionální piloti mající zkušenosti z okruhů tak i se smyky (na ledě nebo šotolině) mohou uvažovat o vítězství. Jean-Philippe Dayraut je mj. šestinásobným mistrem Francie na okruhu (monoposty a Super Tourisme) trojnásobným vítězem Andros Trophy.
Na dvacet kilometrů dlouhé trati (nadmořská výška na startu: 2 860 m, v cíli 4 300 m) drží rekord zatím Tajima Nobuhiro z roku 2007, kdy dosáhl času 10:01: 42 min.
JL, 9.6.2011
Po uvedení na trh v dubnu 2010 dosáhla Dacia Duster okamžitého úspěchu, když bylo dosud prodáno 127 000 ks na celém světě. Na prodejním úspěchuá mají také vliv sportovní úspěchy, například v Andros Trophy, v němž získal Alain Prost dva tituly vicemistra nebo také Rallye Aicha des Gazelles (2. a 3. místo). Pravda, speciál, který se zúčastňuje francouzských závodů na ledě nebo i připravované vozidlo pro Pikes Peak má s Daciií shodný jen název a siluetu karosérie.
Dacia Duster „No Limit“ je výjimečné vozidlo s extrémním výkonem, který postavily společnosti Tork Engineering (návrh, výroba, montáž, vývoj) a Sodemo (motor) spolu s Renault Sport Technologies, které přináší po celou dobu projektu své unikátní znalosti z automobilových závodů a rovněž dodává některé díly.
Vůz je navržen v souladu s technickou koncepcí kategorie „bez omezení“, ve které vozidlo soutěží: bez omezení výkonu ani válců, bez ohledu na hmotnost, pneumatiky, převod, aerodynamiku.
Pod karosérií ze skleněných vláken skrývá prvky extrémně sofistikované, spadající mimo dosah norem, a to zejména vidlicový šestiválec Nissan VR 38 DETT z modelu GT-R o výkonu 850 k. Je navržen tak, aby maximalizoval výkon vozidla bez ohledu na nadmořskou výšku závodu (nadm. výška při startu: 2 860 m / v cíli: 4 300 m). Motor je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev.
Závodit na Pikes Peak s výjimečným vozidlem, to byl vždy sen Jean-Philippe Dayrauta. Právě on přesvědčil značku Dacia a týmy Renault Sport Technologies, aby se zaměřili na toto výjimečné dobrodružství.
Závod do vrchu Pikes Peak je zkouškou, kde se přilnavost mění podle poměru trati složené z 50 % z asfaltu a 50 % šotoliny. Pouze profesionální piloti mající zkušenosti z okruhů tak i se smyky (na ledě nebo šotolině) mohou uvažovat o vítězství. Jean-Philippe Dayraut je mj. šestinásobným mistrem Francie na okruhu (monoposty a Super Tourisme) trojnásobným vítězem Andros Trophy.
Na dvacet kilometrů dlouhé trati (nadmořská výška na startu: 2 860 m, v cíli 4 300 m) drží rekord zatím Tajima Nobuhiro z roku 2007, kdy dosáhl času 10:01: 42 min.
JL, 9.6.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout