Double pro Škodu na Kanárských ostrovech
Soutěž dramatická do posledního kilometru okořeněná soubojem kolegů z továrního týmu Škoda Motorsport – takový byl druhý podnik šampionátu IRC na Kanárských ostrovech. V cíli se z prvního asfaltového vítězství radovali Juho Hänninen a Mikko Markkula. Druhý Kopecký zaostal o 1,5 sekundy.
První etapa obsahovala sedm rychlostních zkoušek (RZ) a 94 km, v pořadí osmá poslední byla zrušena z důvodu přílišného počtu diváků a jejich vozů na trati. Soutěž na ostrově Gran Canaria charakterizoval kopcovitý terén a spousta technických pasáží, které jezdce zavedly do nadmořské výšky 1400 m, a kombinací náročných stoupání a prudkých sjezdů. S první etapou se nejlépe popasoval Jan Kopecký s Petrem Starým, kteří i díky třem dílčím vítězstvím v rychlostních zkouškách figurovali na první pozici s náskokem 6 s před Thierry Neuvillem na Peugeotu a Juho Hänninenem, jenž zaostával o další 3 s.
V sobotní závěrečné etapě čekalo na jezdce zbývajících 74 km ve čtyřech RZ. Třikrát v nich byl nejrychlejší Hänninen, ani závěrečný drtivý nápor Kopeckého a jeho nejrychlejší čas v poslední zkoušce nestačil na jízdu Hänninena za prvním vítězstvím na asfaltové soutěži seriálu IRC. Ani další piloti startujících s podporou importérů na vozech Škoda Fabia Super 2000 se neztratili – nestárnoucí Freddy Loix bojoval do posledního kilometru o třetí pozici, v cíli zaostal za třetím Neuvillem o 8.5 s. Šesté místo obsadil Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport.
Juho Hänninen soutěž komentoval slovy: „Je to skvělý pocit být ještě lepší než loni a porazit loňského vítěze, navíc týmového kolegu. Auto fungovalo výtečně, dnešek jsme ještě zrychlili a bojovali skutečně až do konce.“
Loňský vítěz Jan Kopecký přidává: „Samozřejmě nás mrzí prohrát o tak malý rozdíl, ale v jedné zkoušce jsme měli chybu v rozpisu, která nás stála vítězství i přes nejrychlejší čas v poslední erzetě.“
JL,18.4.2011
V sobotní závěrečné etapě čekalo na jezdce zbývajících 74 km ve čtyřech RZ. Třikrát v nich byl nejrychlejší Hänninen, ani závěrečný drtivý nápor Kopeckého a jeho nejrychlejší čas v poslední zkoušce nestačil na jízdu Hänninena za prvním vítězstvím na asfaltové soutěži seriálu IRC. Ani další piloti startujících s podporou importérů na vozech Škoda Fabia Super 2000 se neztratili – nestárnoucí Freddy Loix bojoval do posledního kilometru o třetí pozici, v cíli zaostal za třetím Neuvillem o 8.5 s. Šesté místo obsadil Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport.
Juho Hänninen soutěž komentoval slovy: „Je to skvělý pocit být ještě lepší než loni a porazit loňského vítěze, navíc týmového kolegu. Auto fungovalo výtečně, dnešek jsme ještě zrychlili a bojovali skutečně až do konce.“
Loňský vítěz Jan Kopecký přidává: „Samozřejmě nás mrzí prohrát o tak malý rozdíl, ale v jedné zkoušce jsme měli chybu v rozpisu, která nás stála vítězství i přes nejrychlejší čas v poslední erzetě.“
1.Hänninen – Markkula | Škoda Fabia S2000 | 01:40:38.1 |
2.Kopecký – Starý | Škoda Fabia S2000 | +00:00:01.5 |
3.Neuville – Gilsoul | Peugeot 207 S2000 | +00:00:08.2 |
4.Loix – Miclotte | Škoda Fabia S2000 | +00:00:16.7 |
5.Wilks – Pugh | Peugeot 207 S2000 | +00:00:48.3 |
6.Mikkelsen – Floene | Škoda Fabia S2000 | +00:00:55.6 |
7.Bouffier – Panseri | Peugeot 207 S2000 | +00:01:00.6 |
8.Magalhaes – Grave Paulo | Peugeot 207 S2000 | +00:01:49.8 |
9.Basso – Dotta | Proton Satria Neo S2000 | +00:02:37.8 |
10.Gardemeister – Suominen | Škoda Fabia S2000 | +00:02:38. |
JL,18.4.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout