Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Semerád s Lotusem do rallye

Značku Lotus proslavily především úspěchy ve formuli 1, jak dokazuje šest titulů v jednotlivcích a sedm v poháru konstruktérů. Pamětníci se ještě dobře pamatují na černo-zlaté monoposty s nápisy John Player Speciál.

Už méně se však ví, že v roce 1981 získala světový titul značka Talbot Sunbeam Lotus v rallye. Největší úspěchy za volantem soutěžních automobilů získali Henri Toivonen (1. RAC 80, 1. San Remo 81, 2. Portugalsko 81) a Guy Frequelin (1.Argentina 81, 2. Rallye Monte Carlo 81, 2. Korsika 81, 2. Brazílie 81). Na ně by chtěl nyní Lotus navázat v budoucnu s novým modelem Exige R-GT, který byl představen na loňském frankfurtském autosalonu.
A k tomu by měl pomoci i český jezdec Martin Semerád. Ale než se k tomu dostaneme, tak si připomeňme, že automobilka Lotus spojila své síly s týmem Gravity-Charouz Racing a společně vstoupí do nového ročníku Světové série Renault. Tým bude závodit pod českou licencí a pod názvem Lotus. Za volanty černo-zlatých monopostů Formula Renault 3.5 usednou Novozélanďan Richie Stanaway a Dán Marco Sorensen.
Právě tým Charouz Racing Systém bude ve spolupráci s britskou firmou vyvíjí nový speciál pro rallye, do kterého usedne právě Martin Semerád. Mělo by se tak stát zhruba v druhé polovině roku při domácích sprintrallye. Druhý vůz se bude připravovat pro Slováka Igora Drotára. Není vyloučeno, že by se v budoucnu mohl Lotus Exige R-GT objevit také v mistrovství světa WRC.
„První impuls přišel od pana Antonína Charouze, který nás oslovil. Poté jsme odjeli do Anglie, kde jsme navštívili továrnu Lotus a hovořili se šéfem sportovního oddělení, který nám nastínil celý projekt. Byli bychom takovým satelitním továrním týmem v Česku. Jeden vůz by měl být také provozován italským týmem při mistrovství Evropy. Má být vyrobeno celkem deset kusů, nejde tedy o žádnou velkovýrobu. Auto by se mělo pohybovat mezi produkčním vozem a speciály S2000. Má pohon zadních kol, což je dnes určitá rarita a nevýhoda na kluzkém povrchu. Motor o objemu 3,5 litru bude spojen se sekvenční převodovkou s řazením pod volantem. Auta bychom měli dostat asi v červnu, protože se čeká ještě na homologaci. Ale už koncem října bych se měl svézt v rámci testování v Itálii. Moc se těším,“ říká Martin Semerád.



J.Lasík 16.3.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar